اخبار داغ

ثبت نام مدارس در خدابنده

درد دل های والدین قیداری درخصوص ثبت نام دانش آموزان/ از گرانی لباس مدرسه تا مشکلات ثبت نام اینترنتی

درد دل های والدین قیداری درخصوص ثبت نام دانش آموزان/ از گرانی لباس مدرسه تا مشکلات ثبت نام اینترنتی
ثبت نام مدارس در خدابنده آغاز شده و دانش آموزان و والدین دغدغه هایی در خصوص ثبت نام و مدارس خود دارند که در این گزارش ارائه شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با توجه به اینکه ثبت نام مدارس آغاز شده است خبرنگار اشراق24 درباره این موضوع گزارشی از مسئولین مربوطه و خانواده ها تهیه کرده است که نظرتان را به آن جلب می کنم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اشراق24,

قربانی مدیر پیش دبستانی آرمان شهر قیدار در گفت و گو با خبرنگار اشراق24 اظهار کرد: ثبت نام پیش دبستانی ها از 15 اردیبهشت ماه آغاز شده و تا آخر خرداد ماه هم ادامه دارد و ثبت نام به صورت اینترنتی در سایت سناد با مشخصات کامل بچه ها و پدر و مادرشان انجام می شود.

,

وی افزود: امسال 15 درصد افزایش شهریه داریم و در سال گذشته از هر نو آموز برای طول سال تحصیلی 370هزار تومان دریافت می شد و خانواده هایی که بی بضاعت هستند و توان مالی پرداخت شهریه فرزندشان را ندارند بخاطر اینکه به این دلیل از تحصیل محروم نشوند از آنها وجهی دریافت نمی شود.

,

DSCN5412

, DSCN5412, DSCN5412, DSCN5412,

مدیر پیش دبستانی آرمان شهر قیدارادامه داد: هزینه فرم بچه ها طبق قراردادی که با تولیدی های لباس منعقد شده است پس از دریافت از نوآموزان به تولیدی های لباس پرداخت می شود و هزینه بیمه برای هر دانش آموز در سال گذشته 7 هزار و 500تومان بود که امسال احتمالا 10هزار تومان می شود.

,

وی با بیان اینکه در این مرکز آموزشی پنج مربی دو معاون یک  خدمه و مدیر مشغول به فعالیت هستند درباره مشکلات گفت: نزدیک 90 درصد از دانش آموزان این مرکز رضایت دارند ولی ساختمانمان بسیار قدیمی است و امکانات آموزشی و ورزشی کم است و از همه مهمتر باید بابت اجاره این سختمان به اداره اموزش و پرورش اجاره بها بدهیم که اگر این پول به آنها پرداخت نشود صرف هزینه های مختلف مرکز می شود.

,

115636_697

, 115636_697, 115636_697, 115636_697,

فاطمه رمضانی مادر یکی از دانش آموزان درباره ثبت نام فرزندش نیز گفت: از طریق مدرسه مطلع شدیم که در ابتدا باید برای ثبت نام فرزندمان به سایت مراجعه کنیم و سپس کد رهگیری را به مدرسه برده و ادامه مراحل ثبت نام را انجام دهیم.

,

وی افزود: من از اینترنت و سایت سر در نمی آوردم و به کافی نت مراجعه کردم و این عاملی شد تا برای آموزش کمترین مطالب اینترنتی به دنبال آموزش باشم تا حداقل بتوانم ثبت نام فرزندم را خودم انجام دهم.

,

رمضانی ادامه داد: مدارس در ابتدا مبلغی را به عنوان شهریه از دانش آموزان دریافت می کنند هرچند که مرسوم است که مدارس دولتی شهریه نگیرند ولی باز مدیران مدارس از ما پول می خواهند و حتی تا اخر سال به هر طریقی که هست شهریه را از ما می گیرند.

,

IMG13064907

, IMG13064907, IMG13064907, IMG13064907,

علی بیگدلی دانش آموز قیداری نیز به خبرنگار اشراق24 گفت: حیاط مدرسه مان بسیار کوچک است و  وسایل ورزشی در مدرسه مان وجود ندارد و در زنگ تفریح همه پایه ها با هم قاطی می شوند و اگر پیش دبستانی ها از ابتدایی ها جدا شوند بهتر است.

,

وی با بیان اینکه برای ثبت نام باید شهریه بدهند افزود: با پول شهریه مان اگر به سرویس بهداشتی و آب خوریمان رسیدگی شود بهتر است چون قد من به آبخوری نمی رسد و اگر آنها با توجه به سن و قد دانش آموزان ساخته شود مشکل ما هم حل می شود.

,

IMG00345638

, IMG00345638, IMG00345638, IMG00345638,

علی اسدی مدیر آموزش و پرورش شهرستان خدابنده نیز در گفت‌وگو با خبرنگار اشراق24 با بیان اینکه ثبت‌نام برای دانش‌آموزان پایه اول از یکم خرداد‌ماه شروع شده است، تصریح کرد: توصیه مهمی که به والدین می‌شود این است که تا حد امکان در ثبت‌نام دانش‌آموزان پراکندگی جغرافیایی را رعایت کنند، چراکه وزارت آموزش پرورش برنامه‌ریزی و پیش‌بینی برای تراکم هر منطقه را دارد که با رعایت نشدن این نکته، موجب بر هم خوردن توازن منطقه‌ای شده و به نوعی، تورم ایجاد می‌شود.

,

وی ادامه داد: توصیه می‌شود اگر والدین قصد تغییر محل زندگی خود را دارند به اداره آموزش و پرورش منطقه اطلاع دهند تا برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام شود؛ همچنین در ثبت‌نام فرزندان‌شان به نزدیک‌ترین محل مراجعه کنند؛ چرا که با انجام این کار از بر هم خوردن توازن در منطقه جلوگیری خواهد شد.

,

DSCN8691

, DSCN8691, DSCN8691, DSCN8691,

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه سال اولی‌ها باید حتما گواهی تست سنجش را دریافت کنند، افزود: کسانی‌که این گواهی‌نامه را نداشته باشند ثبت‌نام نمی‌شوند و والدین باید در دریافت این گواهی‌نامه هوشیار باشند و کوتاهی نکنند چراکه داشتن این کارت سنجش جزو الزمات ثبت‌نام است.

,

این مسئول تاکید کرد: دانش‌آموزانی که برای رفتن به سال اول ابتدایی دوره‌های آمادگی و پیش‌دبستانی را طی نکرده‌اند و کسانی ‌که این دوره‌ها را نگذرانده‌اند باید در دوره‌های آمادگی و فشرده یک ماهه که از شهریور‌ماه با حضور مربیان خبره برگزار می‌شود، شرکت داشته باشند و البته این موضوع بیشتر در مناطق روستایی اتفاق می‌افتد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه