اخبار داغ

قیمت مسکن در دامغان؛ متری 400 هزار تومان تا 1 میلیون

قیمت مسکن در دامغان؛ متری 400 هزار تومان تا 1 میلیون
طبق اعلام وزارت کشور در حال حاضر کشور ما سالانه نیاز به ۱.۵ میلیون واحد مسکونی جدید دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک دامغان، در پی گفتگو با رضا گرزالدین مشاور املاک الکا که بیش از 5 سال در شغل مشاور املاک مشغول است و مجتبی عبادی از مشاور املاک باباطاهر که 2 سال در این حرفه فعالیت می کرده است متوجه شدیم تقاضا برای رهن و اجاره بیش از خرید است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک دامغان,

عبادی گفت: وضعیت خرید و فروش و رهن و اجاره منزل بسیار نابسامان است و در حد متوسط رو به پایین است به گونه ای که پس از 2 سال مغازه را جمع کرده ایم.

,

گرزالدین گفت: به نظر من این وضعیت نابسامان به دلیل کمبود نقدینگی در بازار، اشباع شدن منزل در شهر دامغان می باشد.

,

وی افزود: وام های سنگین، عدم اعطای وام با تسهیلات خوب، نداشتن کار و درآمد ثابت و نبود تضمین شغلی همه و همه علت اصلی رکود در خرید و فروش مسکن می باشد.

,

رضا گرزالدین تصریح کرد: در چند سال گذشته به طور مقطعی منزل گران شد و در حدود 2 سال اخیر با رکود قیمت مواجه هستیم.

,

مجتبی عبادی در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر شاخصه های تعیین قیمت، تصریح کرد: سن ساختمان، موقعیت جغرافیایی، تعداد واحدهای آپارتمان، کیفیت مصالح کار شده و امکانات آپارتمان از عواملی است که در تعیین قیمت تاثیر گذار است.

,

وی خاطر نشان کرد: به علت آب و هوایی و وجود امکانات در بالای شهر همواره سمت شهر و قیمت مسکن به سمت شمال می رود که میانگین قیمت مسکن در شهرستان دامغان بسته به شاخصه های مورد نظر از 400 تا 1 میلیون و 100 هزار تومان است.

,

در گفتگو با مشاور املاک الکا و باباطاهر به این نتیجه رسیدیم که : همانند کشورهای خارجی قیمت زمین باید کاهش بیابد و قیمت مسکن و خانه تعیین کننده باشد که در این زمان اگر زمین کاهش یابد به تبع آن اقتصاد به گونه ای به سمت ساخت و ساز حرکت خواهد کرد.

,

اگر قیمت ها افزایش یابد هیچ دردی از جوانان برطرف نخواهد شد و باید دولت و مسئولین برای خانه دار شدن آنان اقدامی کنند.

,

شعبان تجلی 26 ساله که دو ماه آینده به خانه بخت می رود یکی از متقاضیان خرید مسکن در دامغان است که می گوید: منزل برای خرید کم است اما همین مقدار کم هم با وام های درصد بالا، قیمت های سر به فلک کشیده و ... باید تهیه شود که از عهده من خارج است.

,

علی 29 ساله که دو سال از ازدواجش گذشته می گوید: مدت 4 ماه است به دنبال منزلی برای رهن هستم اما منزلی که باب میل من باشد نیست و اگر هم هست با شرایط خرید یا اجاره است .

,

 محمد جواد رضایی 33 ساله ساکن منازل مسکن مهر است که از شرایط این محله و کیفیت ساخت منازل مسکن مهر رضایت ندارد و از انبوه سازان گله مند است.

,

امیراحمدی یکی از انبوه سازان دامغانی است که در این خصوص اظهار داشت: قیمت زمین بسیار گران است در صورتی که دولت می تواند با ارزان کردن قیمت زمین جوانان را به سمت ساخت خانه باب میل خودشان و با شرایط شهرداری و محله سوق دهد.

,

امیراحمدی گفت: به اعتقاد من تقاضایی در بازار وجود ندارد که اگر وجود داشته باشد به بازار فشار زیادی وارد می شود اما این گونه نیست.

,

به گزارش تیتریک: طبق اعلام وزارت کشور در حال حاضر سالانه نیاز به ۱.۵ میلیون واحد مسکونی شامل ۱ میلیون برای زوج های جوان، ۲۵۰ هزار برای بافت های فرسوده و ۲۵۰ هزار برای حوادث غیرمترقبه نیاز است.

,

انتهای پیام/رض

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه