اخبار داغ

خاموشی مسئولان فاجعه به بار می آورد؛

علاوه بر کوه خواری، چشمه خواری هم در سپیدان شروع شده است

علاوه بر کوه خواری، چشمه خواری هم در سپیدان شروع شده است
متاسفانه پدیده ای که امروز در کنار زمین خواری وکوه خواری به صورت خاموش اما با سرعتی باورنکردنی در سطح شهر وشهرستان سپیدان جولان می دهد پدیده ای شوم و عجیب و غریبی به نام چشمه خواری است که دل مردمان این مرز و بوم را به درد آورده است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ؛ به نقل از مارگون،شهرستان سپیدان با توجه به قرار گرفتن در موقعیت بکر ودر دامنه کوههای زاگرس به نگین زاگرس مشهور است . این نگین زیبای زاگرس باداشتن تفرجگاه ها و باغات و رودها و نهر های جاری و وجود چشمه سارهایی متعدد درمیان دیگر شهرها و شهرستانهای استان پهناور فارس خود نمایی می کند اما متاسفانه این نگین  زیبای زاگرس از دست افراد سود جو در امان نبوده است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مارگون,

شهر اردکان در مرکزیت شهرستان سپیدان با موقعیت بی نظیر خود چند سالی است با پدیده شوم زمین خواری مواجه است و در چندسال اخیر سود جویانی بنای کوه خواری را به خود دیده است. تعرض به منابع طبیعی در حاشیه شهر و روستا و در جلو چشم مسئولان به امری طبیعی تبدیل شده است که گویا راهکار مناسبی برای جلوگیری از این گونه سود جویی های میلیونی و خاموش، اندیشیده نمی شود.

,

دردامنه های زاگرس در شمال غربی فارس یکی از زیباترین مناطق گردشگری ایران و هدیه ای است الهی که این خطه را به شهرستانی معتدل و چهارفصل مبدل کرده است تا شهروندان و مسافران و گردشگران از این موهبت های الهی بهره مند شوند. اما متاسفانه پدیده ای که امروز در کنار زمین خواری وکوه خواری به صورت خاموش اما با سرعتی باورنکردنی در سطح شهر و شهرستان جولان میدهد پدیده ای شوم و عجیب وغریب به نام چشمه خواری که دل مردمان این مرزو بوم را به درد آورده است .

,

 بر اساس عادت چند ساله به قصد دیدن چشمه زیبا دربرخی از نقاط شهر رفته بودم که صحنه ای بسیار عجیب دیدم، اکنون توسط عده ای  خاص محصور شده است و آب آن به باغات این اشخاص انتقال می یابد  و یکی از معدود مکانهای سالم گردشگری از دست رفته است. بگذریم از اینکه درختان گردوی منطقه در حال خشکیدن هستند و نگهبانان این مکانها مارا از نزدیک شدن به محل به بهانه ملک شخصی منع می کنند.

,

مدت هاست که کوههای اطراف زندگی ما تحت هر عنوانی مورد تاخت و تاز قرار گرفته اند و هر کس این حق را به خود می دهد که راه ببندد و راهی بکشد و سدی بسازد و گاها راهی را سد کند و چشمه ای را کور و بنا به میل خود چشمه ای را مصادره و بنام خود سند کند و می شکافند و می برند و می دوزند که نمونه بارز این گونه تعرض ها را در دهه گذشته در چشمه  های سطح شهر اردکان و شهرستان به وضوح مشخص است .

,

این چشمه های جوشان مدت زمانی نه چندان دور متعلق به همه مردم و علاقمندان طبیعت بوده و نه متعلق به خوش نشینانی که امروزه بر بالای چشمه ها ودر کنار آن دیوارهایی عظیم کشیده اند و خود را مالک و صاحب آن میدانند.

,

لذا با توجه به تمام موارد چشمه خواری که تعداد آن هم در سطح شهرستان کم نیست ، ابتدا باید تدبیری اندیشید تا از تکرار چنین خود سری های پیشگیری گردد و در ثانی نسبت به اصلاح اتفاق به وقوع پیوسته اقدام نمود و از بلای نازل شده بر چشمه های شهرستان درس گرفت که کسی را مخالفت با هیچ گونه توسعه و ...نیست اما با کدام منطق و کدام کار کارشناسی و دل سوزی؟ .آیا هدف خود بزرگ بینی نیست؟ آیا هدف خدمت است و اگر خدمت است به خود یا به خلق ؟

,

تا کی باید شاهد این خود سری ها بود ...آیا اگر جلو زمین خواری ها را در قدم اول می گرفتند شاهد این همه تخریب بودیم که ویلاها در گوشه و کنار شهرستان قارچ گونه رشد می کند . حال اگر هم تخریب کنند چه سودی برای طبیعت دارد که نابود شده است و حالا باغات و باغشهر ها و زمین خواری و کوه خواری کافی نبود که " چشمه خواری " هم اضافه شد.

,

در این گزارش پدیده شوم چشمه خواری زاییده فرصت طلبی افراد سود جو و کوتاهی برخی از مسئولان و متولیان در پاره ای از زمان ؛ می توان با راه اندازی شورای حفظ حقوق بیت المال گامی مهمی در راستای جلوگیری از این روند برداشته شده و تمامی مدیران و مسئولان با جدیت نسبت به اعمال نظارت بر منابع ملی اهتمام دارند .

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه