اخبار داغ

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور رشت:

مسئولین گیلان چقدر دغدغه نفوذ فرهنگی را دارند؟/چرا برخی به جای چاره اندیشی به دنبال انکار وضعیت بدحجابی هستند

مسئولین گیلان چقدر دغدغه نفوذ فرهنگی را دارند؟/چرا برخی به جای چاره اندیشی به دنبال انکار وضعیت بدحجابی هستند
آیا عمل به واجب امر به معروف ونهی از منکر اینقدر برای آنان سنگین است که ازهرطرف به این شخصیت برجسته علمی وفرهنگی کشورمان که برای ایراد سخنرانی به دیار مردمان شهیدپرورمان آمده بودند حمله شود و مورد توهین و تهمت برخی از افراد قرار بگیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پیک دانشجو بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور رشت در ارتباط با موضع گیری هاو عمل واجب امربه معروف ونهی ازمنکر  حجت الاسلام دکتر رفیعی در گیلان بیانیه ایی را منتشر نموده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیک دانشجو ,

«بسم الله الرحمن الرحیم»

,

و لتَکُن مِنکُم اُمَّه یَدعُونَ اِلَی الخَیرِ وَیَامُرُونَ بِالمَعرُوفِ وَ یَنهَونَ عَنِ المُنکَرِ وَ اُولَئِکَ هُمُ المُفلِحُون
(آل عمران/۱۰۴)

,
,

باید از میان شما جمعی دعوت به نیکی، و امر به معروف و نهی از منکر کنند و آنها همان رستگارانند.

,

چندروز قبل همزمان با سالروز رحلت امام(ره) وقتی حجت الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی یکی از شخصیت های برجسته علمی وفرهنگی کشور به گیلان سفرکرده بودند پس از سفرشان انتقاداتی را به وضعیت فرهنگی و حجاب وعفاف شهرمان کردند که بلافاصله عده ای خاص با اهداف خاص وباتحریف سخنان ایشان ونسبت دادن آن به مردمان پاک و متدین وشهیدپرور شهرمان و باالتبع عده ای هم از روی ناآگاهی موضع گیری های  غیر منصفانه وبعضامغرضانه ای داشتند.

,

شاید درک این قضیه که منظور ایشان با مردم شهرمان٬ مردمی که فرزندانشان درهمان زمان برای تجدید پیمان با امام و رهبری و حضور در مراسم بزرگداشت رحلت امام (ره) سنگ تمام گذاشتند و با پای پیاده راهی مرقد امام شدندو با امام ورهبری تجدیدبیعت کردند اصلا سخت نباشد٬ حال چه اصراری است تا این سخنان به مردم شهرما نسبت داده شود جای بسی تامل دارد.این درحالی است که شاید مسئولین استان بهتر بدانند که حقیقتا وضعیت حجاب وعفاف درشهر ماچگونه است وتاکنون خودرا به بی خیالی زده اند.
براستی مسئولین فرهنگی شهرمان کی میخواهند از بی خیالی دربیایند؟

,
,

امروز که مسئله فرهنگ و نفوذ فرهنگ غربی یکی از مهم ترین مسائل ودغدغه های نظام ورهبری است و کشور و مردم عزیزو فرزندان آنها از هرطرف مورد هجمه های ناجوانمردانه فرهنگی دشمنان قرار گرفته اند چقدر دغدغه ی فرهنگی دارند؟به جای اینکه به فکر بهبود این وضعیت باشند وچاره ای بیندیشیند به فرافکنی وانکاروضعیت میپردازند.شاید بیشتر دغدغه ی سیاسی و حفظ جایگاهشان را دارند تا دغدغه فرهنگی و نظام و رهبری ومردم را!

,

آیا عمل به واجب امر به معروف ونهی از منکر اینقدر برای آنان سنگین است که ازهرطرف به این شخصیت برجسته علمی وفرهنگی کشورمان که برای ایراد سخنرانی به دیار مردمان شهیدپرورمان آمده بودند حمله شود و مورد توهین و تهمت برخی از افراد قرار بگیرد. اگر ایشان درقبال یک همچین منکر آشکاری موضع گیری نمیکردند باید به دین داریشان شک کرد. ایشان حرفی را زدند که حرف خانواده شهدا٬ حرف مردمان شهیدپرور ومتدین شهرمان بود.حرفی که باید از خیلی از بزرگان این شهر می شینیدیم که یا نشنیدیم ویا اگر گفته هم میشد گوش شنوایی برای این دغدغه ها نبود.

,

بی تفاوتی و غفلت کسانی که به وظایفشان عمل نکردند سبب شد تا درمقابل به گفته خودشان غریبه ای که برای سخنرانی و نه برای تفریح آمده بودند خجل شده و موردانتقادشان قرار بگیرند و باید بدانند چیزی که عوض دارد گله ندارد.
کسانی که میدانند این دیار بیش از ۸۰۰۰ شهید داده٬ بد نیست نگاهی به وصیت های این شهداهم بیندازند که بابت دفاع ازچه چیزهایی جنگیدندو بابت چه چیزهایی ازجان خود گذشتند.  آیا به احترام آنان کاری انجام داده اند تا شهری که اینقدر شهید داده و همچنان با نثار جوانان شهدای گرانقدرمدافع حرم شهید میدهد و آمیخته بآرمان های شهدا و امام ورهبری است تفرجگاه عده ای هنجارشکن نشود؟
همان هایی که دم از فرهنگ وارزش ها میزنند و اما دریغ از یک قدم برداشتن دراین راه بهتر میدانند٬ منظور حجت الاسلام دکتررفیعی با چه کسانی بود؟ شاید باید خدارا شاکر باشند آبرویشان بیش ازاین نرفته و هنوز برخی از معضلات فرهنگی واجتماعی شهر آشکار نشده است که اگر بشود خیلی ها عملکردشان زیر سوال میرود.
آیا بهتر نیست اساتید٬ آقازاده ها ومسئولانی که ادعای ارزش مداری دارند به جای فرافکنی وهزینه کردن از علما وبزرگان و پیشینه غنی دیارمان  به فکر چاره باشند.
درهرصورت امیدواریم چه آنهایی که دراین راه وظیفه دارندو چه احساس تکلیف میکنند قبل از آنکه توهین ها وهنجارشکنی های بیشتر و بدتری رخ بدهد به خودبیایند تا خدای نکرده دیار میرزاکوچک خان جنگلی٬ دیاربیش از ۸۰۰۰ شهید ٬ ودیار بسیاری از علما وبزرگان دیگر به عنوان محلی امن  و تفرجگاهی مناسب برای عده ای هنجارشکن نباشد.
والسلام علیکم.

,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/رض

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه