اخبار داغ

امام جمعه اهل سنت شهرپارسیان:

الحاق 5 روستای پارسیان طرحی مطالعه نشده است/استان فارس قصد تجاوز به حریم شهرستان را دارد

الحاق 5 روستای پارسیان طرحی مطالعه نشده است/استان فارس قصد تجاوز به حریم شهرستان را دارد
امام جمعه اهل سنت شهرپارسیان با اشاره به اینکه الحاق ۵ روستای شهرستان پارسیان طرحی مطالعه نشده است گفت:استان فارس با الحاق ۵ روستا،قصد تجاوز به حریم شهرستان را دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پارسیان خبر؛شیخ احمد خنجی امام جمعه اهل سنت شهرپارسیان در گفتگو با خبرنگار پارسیان خبرگفت:مردم شهرستان پارسیان همیشه به مهربانی و خون گرمی زبانزدهستند وهیچ گونه برخورد خاص وتنشی با همسایگان خود نداشته اند و رفتار انها جز حسن خلق،صمیمیت ودوستی نبوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پارسیان خبر,

 

,

 خنجی اظهار کرد:الحاق ۵ روستای پارسیان یک طرح ناعادلانه ومطالعه نشده ای است که در اواخر دولت نهم صورت گرفت که در این طرح استان فارس وشهرستان لامرد قصد تجاوز به حریم شهرستان پارسیان را دارد.

,

 

,

امام جمعه اهل سنت شهرپارسیان افزود:رئیس جمهور در سفر خود به هرمزگان وعده دادند که پرونده الحاق ۵ روستای شهرستان پارسیان را بررسی وبازنگری نمایند، اما متأسفانه هرچند وقت یکبار مسئولان استان فارس وشهرستان لامرد به نحوی موجب استرس و تشتت افکار مردم این شهرستان شده اند.

,

 

,

وی بیان کرد:مسئولان شهرستان لامرد به جای اینکه بخواهند از حسن اخلاق ورفتارشان برخوردار باشیم در این ماه پرخیر وبرکت بر استرس ودردهای این مردم افزودند.

,

 

,

شیخ خنجی با بیان اینکه ما حاضر نیستیم نه متجاوز باشیم و نه کسی به حریم زندگی ما تجاوز کند گفت:قانون اساسی معتبر است و کارها باید طبق قانون پیش رود و ما معتقدیم که اگر قرار است برحسب ضرورت مسائل عمومی ملی صورت پذیرد مردم را در جریان کارقرار دهند وآنها را توجیه کنند و حرف آنها را بشنوند.

,

 

,

امام جمعه اهل سنت شهرپارسیان با تأکید بر اینکه ما و شهرستان همجوار در کنار هم زندگی می کنیم، اما فرهنگ و زبان ما کاملا متفاوت است گفت: ۵ روستای تمبو شمالی،تمبو جنوبی،سروباش،اکبری و فارسی که قرار است از بدنه شهرستان جدا شود عرب زبان هستند و از نظر فکری، مذهبی، قومی هیچ گونه سنخیتی با مردم شهرستان همجوار ما ندارند که خواسته باشند تحولی را ایجاد کنند.

,

 

,

وی تصریح کرد: این مصوبه ناعادلانه به طور آشکار به ضرر مردم شهرستان وخصوصا این ۵ روستا می باشد و اگر خواسته باشند تونلی بین پارسیان ولامرد ایجاد شودکه ما از استان بوشهر هم جدا شویم مردم این شهرستان به کجا متوسل شوند.

,

 

,

شیخ احمد خنجی با ناعادلانه خواندن طرح الحاق ۵روستای پارسیان گفت:با انجام الحاق ۵ روستای شهرستان،مردم پارسیان از امتیازات پارس جنوبی محروم خواهند شد و جوانانی که در پارس جنوبی اشتغال دارند برای پیمودن مسیرزندگی تا محل کار باید از یک مرزی عبور کنند که این خود باعث دردسرهایی خواهد شد.

,

 

,

شیخ خنجی با درخواست از مسئولان کشور گفت:مسئولان خواسته های مردم را لحاظ کنند وفکر مردم را در نظر بگیرند ،کشور ایران اسلامی متعلق به تمام مردم این سرزمین است ولی اگر قرار باشد جایی که یک امتیازی وجود دارد چشم طمع به آن دوخته شود که سنگ روی سنگ بند نمی آید و عدالت چه می شود.

,

 

,

وی با اشاره به حق وحقوق مردمی که هزاران سال از خاک و مرز خلیج فارس حفاظت و مرزداری کرده اند گفت:در دفاع از خاک و مرز خلیج فارس تاریخی به بلندای انسانیت رقم خورده است واینگونه طرح ها ومصوبات جای هیچ گونه توجیهی ندارد.

,

 

,

امام جمعه اهل سنت شهرپارسیان با اشاره به ۲۹ حلقه از چاههای گازی تابناک که در حوزه استحفاظی هرمزگان وجود دارد و چند خانواری که درآن حوالی سکونت دارند حاضر نیستند به آنها کمترین خدماتی ارائه دهند پس چه توجیهی دارند برای اینکه بخواهند چراغ سبزی برای همسایگی خود نشان دهند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه