اخبار داغ

با حضور رئیس و هئیت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی بجنورد؛

کمپین " قلیان‌ها را گلدان می‌کنیم" در استان راه اندازی شد

کمپین " قلیان‌ها را گلدان می‌کنیم" در استان راه اندازی شد
مراسم افتتاحیه کمپین « قلیان ها را گلدان می کنیم » در استان ،با حضور رئیس و هیئت رئیسه دانشگاه علم پزشکی بجنورد برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری دانشجویان بیدار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بجنورد در این آیین اظهار داشت :متاسفانه بخش زیادی از جامعه به معضلی که از نظر فرهنگی، بهداشتی و عرفی مشکل دارد مبتلا شده است و آن نیز مصرف آزادانه و غیر آگاهانه قلیان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

دکتر « ابراهیم گلمکانی » تصریح کرد: آگاهی مردم جامعه از مضرات سیگار افزایش یافته است اما گرایش به استعمال قلیان هشدار دهنده است.

,

وی قلیان را بسیار پرعارضه‌تر از سیگار دانست و گفت: هر بار مصرف قلیان به اندازه استعمال 80-40 نخ سیگار به بدن آسیب می‌رساند.

,

وی هدف از راه‌اندازی کمپین « قلیان‌ها را گلدان می‌کنیم » در استان را ترویج فرهنگ خود مراقبتی و توجه به عوامل خطر سلامتی از جمله استعمال دخانیات و آموزش و جلب مشارکت مردم عنوان کرد و افزود: خوشبختانه خراسان شمالی جزء اولین استان‌هایی است که مصرف قلیان در اماکن عمومی و رستوران‌های آن ممنوع شده و به شدت توسط معاونت بهداشتی استان پیگیری می‌شود.

,

به گفته دکتر «گلمکانی»مصرف رو به رشد قلیان در تفریحگاه‌ها و پارک‌ها ناراحت کننده و هشدار دهنده است.

,

مدیرگروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه نیز گفت: راه‌اندازی این کمپین یک حرکت اجتماعی است که با هدایت وزارت بهداشت و انجمن‌های پزشکی درکشور به راه افتاده است .

,

 مهندس « محمود بهنیا » تصریح کرد: این پویش ملی (کمپین) با استقبال گسترده پزشکان، هنرمندان، ورزشکاران و مردم روبه رو به شده و به دنبال کم کردن مصرف قلیان از طریق ترویج فرهنگ مقابله با قلیان است.

,

وی تاکید کرد: تلاش ریاست محترم و اعضای محترم هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی بجنورد که از نخبگان استان می‌باشند با انجام برنامه نمادین تبدیل قلیان‌ها به گلدان، زمینه‌سازی و ترویج فرهنگ محدود کردن و حذف مصرف دخانیات و قلیان و هدایت خانواده‌ها و جامعه به سمت ارتقا و بهبود سلامتی می‌باشد.

,

انتهای پیام/رض

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه