اخبار داغ

مصاحبه؛

سریعترین نقاش جهان با خلق آثار هنری در چندین ثانیه

سریعترین نقاش جهان با خلق آثار هنری در چندین ثانیه
استاد شورش نصیری هنرمندی ارزشمند جهانی از شهرستان سردشت تابلوهای نقاشی فوق العاده را کمتر از دو دقیقه با تمام جزئیاتش رسم میکند در حالیکه در این فرصت کم خیلی ها برای فکر کردن به موضوع نقاشی خود وقت کم می آورند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سیلوانا نیوز، شورش نصیری بیست و ششم دی‌ماه سال 1357 ، یک روز سرد زمستانی  در خانواده ای پرجمعیت در سردشت چشم به جهان گشود. پسری از یک خانواده ی 10 نفره که حالا سریعترین نقاش دنیا لقب گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سیلوانا نیوز,

پدرش علت نام گذاری فرزندش را  فرار شاه از ایران و شورشی که مردم ایران برای فرار او داشتند عنوان می کند.

,

پدر او که صاحب فروشگاه موادغذایی در کنار ساختمان فرمانداری سردشت بود بر اثر بمباران رژیم بعث عراق ‌ در تیرماه سال 66 مجروح شد و پای راست خود را از دست داد.

,

او در خصوص خواهران و برادر خود می گوید: خوشبختانه همه ی هشت خواهر و برادرم هنرهای مختلفی را  با تلاش فراوان،  آموختند و هرکدام در رشته‌های مختلف فنی و هنری تبحر خاصی پیدا کرده اند.

,

شورش نصیری از دوران کودکی خود چنین یاد می کند: از همان دوران کودکی به نقاشی علاقه زیادی داشتم و هر زمان کاغذ سفیدی پیدا می‌کردم روی آن نقاشی می‌کشیدم. نخستین بار وقتی 4 سالم بود یک نقاشی کشیدم و یکی از همسایه‌ها آلبوم عکسی به من جایزه داد. همین کار او باعث شد انگیزه‌ام چند برابر شود و در مدرسه با کمک مربیان امور تربیتی در طراحی و نقاشی فعالیتم را ادامه دادم.

,

در سال 73 شورش نصیری به عنوان طراح نمونه غرب کشور برگزیده شد.

,

نخستین نقاشی‌ این استاد جهانی که مورد تقدیر واقع شد تصویری از جنگ و هلی‌کوپتری آماده شلیک موشک در آسمان  بود که با الهام از تجاوز رژیم غاصب عراق به خاک پاک کشور عزیزمان ایران اسلامی کشیده شده بود.

,

سریع‌ترین نقاش آسیا پرداختن به کاریکاتور را یکی از عوامل مهم در موفقیت خود می داند و می گوید: از آنجایی که به کاریکاتور علاقه زیادی داشتم همکاری‌ام را با هفته ‌نامه گل آقا آغاز کردم و در سال 74 نخستین کاریکاتورم را که در قالب رعایت بهداشت بود در 210 برگ کاغذ کشیدم و با چسباندنشان بهم بر روی دیوار مدرسه نصب کردم.

,

, ,

شورش نصیری اظهار کرد: پس از گذشت مدتی به فکر تشکیل انجمن طراحان جوان افتادم و با کمک امور تربیتی مدرسه با 4 نفر از دوستانم این انجمن را تشکیل دادیم و در نخستین گام زیبا‌سازی مدارس سردشت را با تخفیف 60 درصدی انجام دادیم. طراحی کارتونی و همچنین تبلیغ مسواک زدن و استفاده از حوله شخصی روی دیوارهای مدارس باعث شد تا کار ما به سرعت رونق بگیرد.

,

, ,

در اواخر سال 74 شورش به تهران رفت و با کار در زیبا‌سازی شهر مشغول نقاشی و طراحی روی دیوارهای خیابان‌های جمهوری، فخر آباد و خیابان فلسطین شد اما چند ماه بعد بدلیل عدم رضایت پدرش کارش را در تهران رها کرد و به شهرشان بازگشت.

,

او پس از بازگشت به شهرش کارهای هنری خود را ادامه داد و در کنار این فعالیت ها به طراحی صحنه نمایش و تئاتر مشغول شد.

,

با حمایت‌های فرمانداری سردشت و همچنین آموزش و پرورش این شهرستان به عنوان نخستین مجری زیباسازی آذربایجان غربی فعالیتش را آغاز کرد.

,

 

,

وی با بیان این‌که می‌تواند در کمتر از دو دقیقه یک تابلوی نقاشی بکشد، گفت: درهفته فرهنگ کشور آذربایجان مقابل وزیر فرهنگ این کشور و همچنین وزیر ارشاد کشورمان رکورد کشیدن تابلوی نقاشی را شکستم و در 4 دقیقه 3 منظره نقاشی کردم و یکی از آنها را به قاریف وزیر فرهنگ آذربایجان و دیگری را به دکتر حسینی وزیر ارشاد کشورمان و تابلوی سوم را به حاکم شهر گنجه تقدیم کردم. در آنجا من رکورد جهان را که در اختیار یک نقاش هلندی با زمان 30 دقیقه بود شکستم.

,

, ,

در جشنواره‌ی هنرهای مختلف آسیایی در کشور آذربایجان، موفق شد رکورد اجرای نقّاشی کمتر از ۱ دقیقه، در دنیا را بنام خود ثبت کند.

,

هنر نقاشی او را با همسرش آشنا کرد و ماحصل این ازدواج نیز یک دختر 9 ساله است که بدون کمک پدر نقاشی را یاد گرفته و این روزها نیز با کمک مادر مشغول حفظ کردن قرآن است.

,

هنرمند ارزشمند کشورمان در پایان به همه ی جوانان و نوجوانان پیامی داد و گفت: یادآوری می کنم که در وجود همه شماها هنری گرانبها نهفته است و میتوانید توانایی خود را به نمایش بگذارید و قطعا میتوانید بدرخشید و الگویی برای جامعه باشید. پس آستین همت بالا بزنید و وارد میدان نبرد و رقابت شوید تا بدنیا ثابت کنید که شماهم هنرمندید و میتوانید. هرکس هنرنقاشی داشته باشد و تابحال مطرح نشده با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در کلیه شهرستانها اماده خدمت می باشم.

,

, ,

نخبه ی برتر جوانان کشور - سریعترین نقاش آسیا و دنیا - مجری زیباسازی و شاداب سازی  مدارس استان - مسئول و سفیر روابط عمومی انجمن ms استان آذربایجان غربی - عضو خیرین دانش اموزان بی بضاعت - مجری رکورد زنی بزرگترین نقاشی های جهان و اسیا - مدیر اموزشگاه آزاد هنرهای تجسمی زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی - کسب 257 مقام کشوری و آسیایی در جشنواره‌های مختلف هنری از نمونه کارها و افتخارات این هنرمند گرانقدر می باشد.

,

استاد شورش نصیری  هنرمند ارزشمند کُرد و افتخار کشور عزیزمان ایران در جهان عامل موفقیت خود را ابتدا توکل بخدا و اراده ؛ پشتکار ؛ایمان؛ جدیت ؛ ناامیدی و ...  عنوان می کند .

,

انتهای پیام/م

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه