اخبار داغ

روزنامه ایندیپندنت انگلیس:

"نشست بیلدربرگ 2016" جزئیاتی از جلسه ی سری میان قدرت و ثروت

"نشست بیلدربرگ 2016" جزئیاتی از جلسه ی سری میان قدرت و ثروت
روزنامه ایندیپندنت انگلیس، بقلم «آدم لوچر» گردهمائی معروف سالانه و محرمانه «بیلدربرگ» سال2016 را اینگونه گزارش می کند: این نشست سالانه سری پیوند میان قدرت و ثروت را نمایندگی می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "کوگانا"، روزنامه ایندیپندنت انگلیس، بقلم «آدم لوچر» گردهمائی معروف سالانه و محرمانه «بیلدربرگ» سال2016 را اینگونه گزارش می کند: این نشست سالانه سری پیوند میان قدرت و ثروت را نمایندگی می کند. در نشست امسال رؤسای بزرگترین بانک ها و شرکت های نفتی با وزرا و نخست وزیران برخی دول غربی و «هنری کیسنجر» و مسئولین سابق سازمان سیا و همتایان انگلیسی آنها پشت درهای بسته گرد می آیند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "کوگانا"، ,

چیز زیادی از درون آن گردهمائی که آخر این هفته در شهر «درسدن» آلمان برگزارمی شود، نمی دانیم آنجا تصویر برداری یا ورود خبرنگاران ممنوع است و برخی این نوع برخوردها را توهین بزرگی به دموکراسی تلقی می کنند ولی شاید این سوال  مهم برای همه مطرح باشد، آیا وقت آن فرا نرسیده است که برای این پنهانکاری محرمانه حد و مرزی قائل شویم؟

,

آیا این مجموعه  به حل بحرانهای جهانی می پردازد؟

,

گذشته از این توقع این نشست خود خطراتی را ازناحیه ی «بیلدربرگ» در چگونگی طراحی تسلط بر دنیا متوجه جهانیان کرده است، مگر اینکه احتمال بدهیم  شاید این نشست فرصتی برای حل برخی قضایای پیچیده در بر داشته باشد بدون اینکه خودشان را در معرض فشار رسانه ها قرار داده باشند؟

,

 برای مثال در حساسیت اجرای مناقشات علنی شاید پیرامون مشکل مواد مخدر بین المللی یا حتى یکی از آنها امکان بررسی تفکر توقف تروریسم را از طریق گفتگو با تروریست ها مطرح کند!

,

 شاید افراد زیادی خارج از آن محفل از این دست انتظارات را در نظر داشته باشند و شنیده می شود؛ ممکن است کسی در میان آن گروه به راه حل هائی در خصوص بحرانها مثل جنگ ها و غیره فکر کند، اما به این امر اضافه می کنند که نه توقعی از اینها نمی رود؛ علیرغم اینکه در مرتبه اول دیدن آنها شخصیت های فوق العاده تاثیر گذاری بنظر می آیند ولی در واقع آنها اینگونه نیستند بخصوص وقتی که آنها را خوب بشناسید، چون به این شخصیت ها در قضایائی اینچنینی اعتمادی نیست.

,

برای نمونه و عمق استدلال این سخن می توان به نشست سال 1975 اشاره کرد؛ جان رانسون در این رابطه می نویسد:  زمانیکه «مارگارت تاچر» جوان بود، دیوید راکفلر و هنری کیسینجر خاطرخواه او شدند و در یک اتومبیل لیموزین به گشت زنی پرداختند. پس از آن " تاچر"  نخست وزیر چهار ساله انگلیس شد در اینجا شما تصور کنید که چه احساسی به دنیس هیلی، که عضوی از یک کمیته در آن جلسه بود و از کار برکنار شد؛ تا تاچر جایگزین او شود... چه میزان تلخ و ناراحت کننده بوده است.

,

همچنین باید در عرصه ی مشابه پیرامون یک حضور در نشست امسال «مارکوس آگیوس» که از پست رئیس بانک «بارکلیز» پس از جریمه استعفا داد و غرامت بانک به ارزش 290 میلیون پوند نگاه کنید پس از تلاش برای تثبیت «LIBOR» او کنار گذاشته شد تعریف«LIBOR» (نرخ بهره پیشنهادی بین بانکی در لندن است که متوسط نرخ بهره در کوتاه مدت را شامل می شود که در آن بانک ها به قرض دادن و قرض گرفتن پول از یکدیگر می پردازند و این اقدام برای کاهش موقعیت های که نرخ بهره از چیزهای دیگر تاثیر  پذیراست) صورت می گیرد، جایی که او پس از یک لبخند عذرخواهی کرده است تمرکز کنید.

,

آیا ضرورتاً  این جلسه باید مخفی باقی بماند؟

,

نویسنده نتیجه گیری می کند با این شخصیت ها انتظار خاصی از این جلسات نمی رود اما این بدان معنا نیست که ما همچنان به خاطر ابعاد امنیتی و موانع و محرمانه بودن از محتوای نشست غافل باشیم، برای نتیجه گیری ما مجوزی وجود دارد آنهم اظهارات «دنیس هیلی» است که او می گوید: ما در تلاش برای تشکیل یک دولت واحد جهانی هستیم (البته اغراق آمیز است)، گرچه به طور کامل اشتباه نیست؛ او ادعا دارد: ما احساس کردیم که وجود یک جامعه جهانی واحد بهتر بنظر می رسد.

,

بر اساس این گزارش همچنین ما نمی دانیم که آیا در بیلدربرگ اختلافاتی وجود دارد اما به احتمال زیاد در صورت وجود صرفا  تفاوت فاصله ی کمی میان آنهاست. اگرچه سفر دور و درازی افراد این مجموعه پشت سر می گذارند تا به "درسدن" برسند و  اگر چه مسافت پیموده شده راهی طولانی است، ولی به نظر نمی رسد که پایه ذهن و درک آنان سفر دوری کرده باشد ( اهداف همان اهداف قبلی است).

,

نویسنده درادامه اضافه می کند: رسیدگی به مشکلات و زندگی فقرا در دستور کار آنها نیست و کسانی که در دو طرف ادارات و وزارتخانه ها مرتبط با این گردهمائی پرسه می زنند، تنها مشغول زندگی لوکس خود هستند و بیلدربرگ تنها یک محل برای دیدار آنهائیست که در آن نخبگانی خاص تلاش برای رسیدن به رضایت از خود به خود را معمول داشته اند در حالی که ایستادگان ساده در خارج از محوطه ی نشست که پشت موانع امنیتی به انتظار جمع شده اند به نوبه خود فقط می توانند از یک گروه ساده به یک جمع شورشی سیاسی ساده تبدیل شوند.

,

تهیه و ترجمه: عبدالمجید اورا

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه