اخبار داغ

زندگینامه آقای بسکتبال جهان؛ لبران جیمز

زندگینامه آقای بسکتبال جهان؛ لبران جیمز
: بازگشتِ لبران و اولین قهرمانی کاوالیرز در تاریخ ان.بی.ای.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ - ثروت، احترام، محبوبیت، خانه‌های آنچنانی و ماشین‌های لوکس. این واژه‌ها، تصویر امروز «لبران جیمز» را می‌سازند اما این سوپراستار برای رسیدن به شرایط امروز، دوران بسیار دشواری را گذرانده است. زندگی لبران، شباهت زیادی به فیلم‌های سینمایی دارد. او بدون حضور پدر، در محله‌ای فقیرنشین بزرگ شده و از یک جایی به بعد، ناچار شده مادرش را هم ترک کند و همه سختی‌ها را به جان بخرد، تا بتواند کاری را که بیشتر از هر چیز دیگری دوست دارد انجام بدهد و پیشرفت کند. حالا لبران به بسکتبال و بسکتبال به لبران، مدیون هستند. اگر سریال «آشنایی با مادر» را دیده باشید، حتما به یاد می‌آورید که «تد موزبی» به عنوان یک کلیولندی، همیشه ناچار بود شوخی‌های مربوط به خیانت لبران جیمز به تیمش را تحمل کند. اگر قرار بود فصل تازه‌ای از این سریال ساخته شود، تد دلیل بزرگی برای افتخار به کلیولند داشت: بازگشتِ لبران و اولین قهرمانی کاوالیرز در تاریخ ان.بی.ای.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

کودکی سخت
لبران از مادری 16 ساله متولد شد. گلوریا ماری مجبور بود پسرش را به تنهایی بزرگ کند و این موضوع برای هر دوی آن‌ها، دوران بسیار سختی را رقم زد. مادر لبران نمی‌توانست شغلی دائمی به دست بیاورد و این موضوع موجب می‌شد آن‌ها هر سال بدون استثنا از یک آپارتمان به یک آپارتمان دیگر منتقل شوند. گلوریا به خوبی می‌دانست که هزینه لازم برای محافظت از پسرش را ندارد و به همین خاطر او را به خانواده فرانک واکر سپرد. یک مربی فوتبال که لبران را با بسکتبال آشنا کرد.

,
,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

بسکتبال
در نوجوانی، جیمز و سه نفر از دوستان‌اش به موفقیت در سطح بسکتبال آماتور رسیدند. آن‌ها در اتفاقی که برای اوهایو غیرمنتظره به نظر می‌رسید، به مدرسه سنت وینسنت رفتند. مدرسه‌ای خصوصی برای سفیدپوستان عمدتا کاتولیک. لبران جیمز ستاره تیم بسکتبال دبیرستان شد. او خیلی زود لقب «مستر بسکتبال» را در اوهایو به دست آورد. لبران به عنوان بهترین بازیکن بسکتبال دانشگاهی در آمریکا معرفی شد و همین موضوع، راه را برای حضور حرفه‌ای او در این رشته باز کرد. او در سال 2003 اولین قرارداد حرفه‌ای با کلیوند کاوالیرز را به امضا رساند. یک کشف بزرگ برای ان.بی.ای.

,
,

 

,

 

,

 

,

 

,

اولین قهرمانی‌ها
بعد از 7 سال بازی برای کلیوند، یک بار انتخاب به عنوان بهترین بازیکن فصل و چند بار حضور در تیم‌های منتخب ستاره‌های ان.بی.ای، لبران تصمیم به ترک این تیم گرفت. او مدتی بازیکن آزاد بود و سپس روی آنتن زنده تلویزیون، از تصمیم‌اش برای حضور در میامی هیت خبر داد. این پرافتخارترین دوران بسکتبال لبران بود. او و تیمش در 4 سال متوالی به فینال رسیدند و دو قهرمانی در لیگ بسکتبال آمریکا به دست آوردند. جیمز دو بار نیز جایزه موثرترین بازیکن فصل را از آن خود کرد. در پایان این 4 سال رویایی، او در تصمیمی احساساتی به کلیوند بازگشت. لبران در این مدت، به همه آرزوهای بسکتبالی‌اش رسیده بود. او حالا در کلیولند بازی می کند و در نوامبر 2015 در سی سالگی، تبدیل به جوان‌ترین بازیکنی شده که توانسته 25 هزار امتیاز در ان.بی.ای به دست بیاورد. پادشاه بسکتبال دنیا در آخرین بازی فینال این فصل استفن کری و تیمش را کنار زد و بالاخره در کلیولند هم قهرمان بسکتبال آمریکا شد.

,
,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

حلقه نامزدی 300 هزار دلاری
لبران جیمز و ساوانا برانسون از سال‌های حضور در دبیرستان، به هم علاقه‌‌مند بودند. آن‌ها سرانجام در سال 2013 با هم ازدواج کردند. لبرون حلقه‌ای برای نامزدی به ساوانا داد که سیصد هزار دلار ارزش داشت. این زوج صاحب دو فرزند پسر و یک دختر هستند. لبران جونیور، برایس ماکسیموس و ژوری.

,
,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

خانه
بعد از امضای قرارداد سنگین با میامی هیت؛ لبران در محله سلبریتی‌نشین کوکونات گرو در میامی، یک عمارت 3 طبقه 9 میلیون دلاری را خریداری کرد. عمارتی که در کنار اتاق‌های متعدد، یک اسکله اختصاصی نیز داشت. او در زمان بازگشت به کلیولند، این خانه را 13.9 میلیون دلار به فروش رساند و این بار خانه‌ای در ابعاد 35 هزار متر مربع در کلیولند خرید که سالن بولینگ و آرایشگاه داشت. سوپراستار ان.بی.ای دو ماه قبل یک خانه بزرگ 21 میلیون دلاری در لس آنجلس خریده است.

,
,

 

,

 

,

 

,

بیزینس‌من موفق
شاید قاطبه ستاره‌هایی در اندازه لبران جیمز، ذهن اقتصادی قدرتمندی نداشته باشند اما او اساسا یک بیزینس‌من با استعداد به شمار می رود. لبرون از چند سال قبل به همراه 4 دوست دوران کودکی اش، یک شرکت مارکتینگ ورزشی تاسیس کرده و سود زیادی به دست آورده است. این بسکتبالیست یک کمپانی ویدئوی ورزشی نیز دارد که این اواخر همکاری های موثری با شرکت بزرگ وارنر بروز انجام داده است. لبران بخشی از سهام باشگاه محبوب‌اش لیورپول را نیز خریداری کرده است.

,
,

 

,

 

,

 

,

تبلیغات، درآمد، ثروت
از همان اولین سال‌های ورود لبران جیمز به دنیای حرفه‌ای بسکتبال، برندهای تولید لباس ورزشی بر سر امضای قرارداد اسپانسرینگ با او رقابت سختی با هم داشتند. ریباک و آدیداس هر دو به جذب این چهره نزدیک بودند اما او در نهایت قراردادی 7 ساله با نایکی به ارزش 93 میلیون دلار امضا کرد. این قرارداد برای هر دو طرف سودآور بود. در سال 2013 بیشترین فروش کفش در ان.بی.ای به این بازیکن تعلق داشت. کوکاکولا، مک دونالدز، دانکین و سامسونگ، دیگر برندهایی هستند که جیمز در تبلیغات آن‌ها حاضر شده است. او در سال 2015 با درآمد 65 میلیون دلاری، اولین بسکتبالیست، ششمین ورزشکار و هجدمین سلبریتی پردرآمد کره زمین لقب گرفته است. ثروت جیمز حدود 375 میلیون تخمین زده می شود. جالب اینکه میامی هیت در دوران 4 ساله حضور او، 111 میلیون دلار از این بازیکن سود به دست آورده است.

,
,

 

,

 

,

 

,

 

,

فعالیت هنری
هشت سال قبل، لبران در کنار کمدین معروف جیمی کیمل، اجرای مراسم ESPY برای انتخاب بهترین ورزشکارها را بر عهده گرفت. او حتی یک بار مجری برنامه زنده شنبه شب شد و در یک مستند درباره خودش نیز حضور پیدا کرد. از همین جا بود که لبران به بازیگری نیز علاقه پیدا کرد. یک حضور کوتاه در یک سریال از شبکه اچ بی او و بعد از آن بازی در فیلم «فاجعه» که بازخوردهای مثبتی به همراه داشته است. او قصد دارد حضورش در سینما را به شکل جدی‌تری دنبال کند.

,
,

 

,

 

,

 

,

محبوبیت در آمریکا
در سال‌های اخیر تعدادی از ستاره‌های آمریکایی ان.بی.ای از حضور در تیم ملی سر باز زده‌اند اما لبران جیمز همیشه برای تیم ملی به میدان رفته و نتایج درخشانی را نیز تجربه کرده است. او صاحب دو مدال طلای المپیک 2008 و 2012 شده و هر دو المپیک نیز یکی از مهره‌های کلیدی تیم ملی آمریکا بوده است. به همین خاطر است که لبرون در لیگ بسکتبال آمریکا حتی از سوی هواداران تیم های رقیب نیز تشویق می‌شود.

,
,

 

,

 

,

 

,

خیریه
دوران کودکی سختی که لبران پشت سر گذاشته، موجب شده کودکان اوهایو همواره یکی از دغدغه های جدی این چهره سرشناس باشند. او در 11 سال اخیر به تحصیل حدود 800 دانش آموز در این منطقه کمک کرده و تمرکز فعالیت‌های خیرخواهانه‌اش را روی کمک به تحصیل کودکان فقیر گذاشته است. کودکانی که شاید بعضی‌های‌شان مثل خود او در دبیرستان استعدادشان را کشف کنند و تبدیل به آدم‌های مهمی برای کشورشان بشوند.

,
,

 

,

 

,

 

, ,

 

,

ماشین‌ها
مورداستفاده‌ترین ماشین لبرون جیمز، یک فراری مدل اف 340 است. او از همه کمپانی‌های محبوب‌اش یک ماشین در اختیار دارد. از دوج چلنجر و مرسدس بنز اس 63 گرفته تا هامر، شورلت کامارو، اورنج جیپ و پورش توربو. خودروهایی که نشان می‌دهند سلیقه او بسیار متنوع است و ماشین های شاسی بلند، تفاوتی با ماشین های دیگر برای لبرون جیمز ندارند.

,
,

انتهای پیام

,

 

,

 

,

 

,

 

,

دوستی با مسی
لئو مسی، یکی از معدود دوستان فوتبالی لبران جیمز به شمار می رود. او به بازی فوق ستاره آرژانتینی بارسا علاقه زیادی دارد و بارها  مسی را به عنوان فوتبالیست محبوب‌اش مورد ستایش قرار داده است. در سال‌های اخیر هر بار که لئو با کاروان بارسلونا برای برگزاری اردوی پیش فصل به آمریکا سفر کرده، لبرون جیمز به اردوی این تیم رفته و با این بازیکن عکس یادگاری گرفته است. عکس‌هایی از دو ستاره با نیم متر تفاوت در قد!

,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه