اخبار داغ

گزارشی از شب زنده داری مومنان؛

زمانی برای احیای روح معنوی انسان ها / برترین فضیلت شب‎قدر معرفت‎یابی و خودشناسی است

زمانی برای احیای روح معنوی انسان ها / برترین فضیلت شب‎قدر معرفت‎یابی و خودشناسی است
درک فضیلت شب قدر تاثیر عمیقی بر روح و جسم انسان دارد به گونه ای که شب‌های قدر بهترین بهانه‌ برای ورود عموم مردم به خلوت شبانه با پروردگار جهان و آغازی برای راز و نیازهای شبانه در طول سال است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پاپایا، در طول هر سال، لحظات، روزها، شبها، ماهها و به صورت کلی زمانهای متفاوتی بسیاری  وجود دارد. اما در میان تمامی این زمانها، برخی ساعات به واسطه عنایت و توجه خاصه پروردگار و تاثیری که بر این لحظات مقرر شده و حتی اتفاقاتی که در آنها روی داده یا می‌دهد، دارای اهمیت، قداست و عظمت ویژه‌ای هستند و یکی از این زمانها با اهمیت و بسیار با عظمت شب قدر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پاپایا,

در دین شریف اسلام، این شب با ارزش‌ترین و برترین شب در طول سال است به گونه ای که اهمیت این شب تا حدی است که نه تنها در آیاتی از قرآن به خصوصیات آن پرداخته شده است و این کتاب آسمانی در آن شب نازل شده است بلکه سوره‌ای مستقل نیز به این نام و در خصوص شب قدر در قرآن کریم وجود دارد.

,

با توجه به آیات قران و احادیث، شب قدر  شبی است که در آن قرآن بر پیامبر مکرم اسلام نازل شده  و فضیلت عبادت در این شب از هزار سال برتر است. در این شب مقدرات یک سال انسان معین می گردد، احیاء  و شب زنده داری از با فضیلت ترین اعمال شب قدر است که به معنای عبادت پروردگار در یک شب تا صبح میباشد.

,

شب قدر شب امام شناسی است

, شب قدر شب امام شناسی است,

در همین راستا رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان سرباز در گفت و گو با خبرنگار پاپایا، با بیان این‌ مطلب که معنویات و عبادت پروردگار باعث آرامش  روح  انسانهاست، افزود: درک فضیلت شب قدر تاثیر عمیقی بر روح و جسم انسان دارد به گونه ای که شب‌های قدر بهترین بهانه‌ برای ورود عموم مردم  به خلوت شبانه با پروردگار جهان و آغازی برای راز و نیازهای شبانه در طول سال است.
حجت الاسلام علی بامری ادامه داد: اهمیت این شب تا آنجایی است  که نزول قرآن کریم بر پیامبر مکرم اسلام در شب قدر بوده وسوره قدر به صورت کامل درباره عظمت و اهمیت این شب بزرگ است و هرچه مومنان عظمت قرآن کریم را بیشتر درک کنند خواهند توانست بیش از پیش به اهمیت شب قدر پی ببرند.

, در همین راستا , پاپایا,
,

وی با تاکید بر اینکه شب قدر شب سرنوشت‌ساز انسانهاست، بیان کرد: بر اساس روایات و احادیث، سرنوشت یک ساله انسان‌ها در شب قدر مشخص و نوشته میشود و هر کس در دنیا شایستگی داشته باشد لطف عظیم خداوند سبحان شامل حال او خواهد شد.

,

بامری تصریح  کرد: در برخی روایات، از ماه مبارک رمضان به عنوان "راس السنه" یا آغاز سال نام برده شده و شب قدر نیز آغاز سال برای مومنان واهل ایمان است و به راستی جدا از تقویمی که هر کشوری برای خود مشخص کرده و آغاز سال را روزی خاص درنظر گرفته است، ماه رمضان برای مومنان آغازگر سال عبادی بوده و همچنین شب قدر نیز برترین زمان در سال است.

,

وی با اشاره به این‌که شب قدر از چند جهت دارای اهمیت است، بیان کرد: در شب‌های قدر علاوه بر توسل و مناجات، به دلیل همزمانی با ضربت خوردن و به شهادت رسیدن امیرالمومنین(ع)، شب‌های حزن و اندوه برای دوست داران اهل بیت(ع) است.

,

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان سرباز در پایان با تاکید بر این مطلب که شب قدر در حقیقت شب امام شناسی است، اظهار داشت: در روایات آمده است که اگر کسی حضرت فاطمه (س) را بشناسد و حق معرفت او را درک کند، شب قدر را درک کرده است و به تبع آن کسی که شبهای قدر را درک کند اعمال او با سالهای زیادی از عبادت و بندگی برابری می کند و آنگونه است که ارزش عبادت در آن با تاکید آیات و روایات بیش از هزار ماه است.
انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه