اخبار داغ

ازدامن این زنان امام خمینی به معراج رفت+تصاویر

ازدامن این زنان امام خمینی به معراج رفت+تصاویر
مقبره ساده مادربزرگوار و خواهر گرامی و عمه گرامی امام خمینی(ره) در مجاورت امام زاده علی الحارث(ع)، در میدان الهادی در خیابان خاکفرج قم واقع شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از ثامن، جمله ماندگار " از دامن زن مرد به معراج می رود" امام خمینی(ره)  معنا و مفهوم فراوانی دارد از جمه تاکید بر نقش تربیتی زنان برای پپیشرفت و تعالی جامعه و تربیت نیروهای مخلص و انقلابی، خود امام خمینی که بزرگترین انقلاب اسلامی تاریخ را انجام داد از این امر مستثنی نبوده و در دامان زنانی تربیت یافت که وی را به این معراج رساندند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

امام خمینی پنج ماهه بود که پدرش به دست ایادی مزدور رضاخان به شهادت رسید تا شش سالگی تربیت امام را عمه و مادر بزگوارشان بر عهده داشتند امام  خمینی توسط سه زن بزرگ شد، دایه او که خاور نام داشت، مادرش و عمه‌اش، مادر و عمه امام در موج اپیدمی آنفلوآنزای اسپانیایی و وبا که در سال ۱۲۹۷ ایران را فرا گرفت درگذشتند.

,

مقبره ساده مادربزرگوار و خواهر گرامی و عمه گرامی امام خمینی(ره)  در مجاورت امام زاده علی الحارث(ع)، در میدان الهادی در خیابان خاکفرج قم واقع شده است.

,

البته تا چند سال پیش هم همین سنگ مزار ساده که این روزها کمی ترک خورده است وجود نداشت و با رسانه ای شدن این مسئله  استانداری قم نسبت به نصب یک سنگ مزار اقدام کرد البته ناگفته نماند تولیت حرم امام خمینی(ره)  مدت هاست مشغول تغییر ظاهر حرم امام روح الله  است که بر خلاف زندگی واقعی امام خمینی است.

,

با درک این جمله امام خمینی(ه) که از "دامن زن مرد به معراج می رود"  شان این سه بانو بیش از یک سنگ مزار ساده است ، متاسفانه بسیاری از زائران و مسافران که به قم سفر می کنند با وجود نزدیکی این مقبره به حرم حضرت معصومه(س)از وجود این مقبره در قم اطلاعی ندارند.

,

, ,

, ,

, ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه