اخبار داغ

بیانیه بسیج جامعه زنان گناباد به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب؛

دولت از واردات کالاهای مروج فرهنگ ضد عفاف به کشور جلوگیری کند

دولت از واردات کالاهای مروج فرهنگ ضد عفاف به کشور جلوگیری کند
آنچه که بیش از همه از دولتمردان انتظار می ‌رود جلوگیری از ورود کالاها و تولیدات مروج فرهنگ ضدعفاف است لذا وزارت صنعت، معدن، تجارت موظف به تدوین برنامه ممنوعیت ورود، تولید و عرضه محصولات مغایر با فرهنگ اسلامی و عفت عمومی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای گناباد، بسیج جامعه زنان گناباد با انتشار بیانیه ای به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب اعلام کردند: آنچه که بیش از همه از دولتمردان انتظار می ‌رود جلوگیری از ورود کالاها و تولیدات مروج فرهنگ ضدعفاف است لذا وزارت صنعت، معدن، تجارت موظف به تدوین برنامه ممنوعیت ورود، تولید و عرضه محصولات مغایر با فرهنگ اسلامی و عفت عمومی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای گناباد,

متن این بیانیه به شرح زیر است:

,

بسم الله الرحمن الرحیم

,

حجاب ارزشی است منطبق با طبیعت انسان و پرچمی است برای مبارزه با تهاجم فرهنگی، امروز زن ایرانی به تأسی و الگوگیری و اقتدا به حضرت فاطمه الزهرا (س) و حضرت زینب کبری(س) سیره عملی این دو بانوی بزرگ اسلام را مسیر درست رشد و کمال خود پی گرفته اند و سرمشق والگوی زنان مسلمان کشور های دیگر شده و چادر به گفته مقام معظم رهبری بهترین نوع حجاب است.

,

ایشان می فرمایند: «مردم ما چادر را انتخاب کرده‏اند. البته ما هیچ وقت نگفتیم که حتماً چادر باشد، و غیرچادر نباشد. گفتیم که چادر بهتر از حجاب‌هاى دیگر است. ولى زنان ما مى‏خواهند حجاب خودشان را حفظ کنند. چادر را هم دوست دارند. چادر، لباس ملى ماست. چادر، پیش از آن‏که یک حجاب اسلامى باشد، یک حجاب ایرانى است. مال مردم ما و لباس ملى ماست.»

,

زنان و دختران جوان و مسئولین و متولیان فرهنگی سرزمین اسلامی مان به این مسئله اعتقاد دارند که استحکام نظام خانواده یکی از نتایج حاصل از حجاب و تابعی از استواری نظام اجتماعی است. آنها به این موضوع واقفند که  بی بند و باری در پوشش، باعث نابودی هسته های خانواده می شود، واین امر  نه تنها در اسلام بلکه در همه مرام های اجتماعی جهان ثابت شده است .
عفاف و حجاب در عصر مدرن، تنها یک نوع پوشش نیست بلکه اندیشه و رویکردی است که بشریت به آن نیازمند است، مسئله ای که در جامعه امروز مختص زنان نیست.

,
,

در گذر زمان از سوی سنت به مدرنیته، فراز و نشیب های فراوانی طی کرده اند و در این میان، زنان و مردان در مسیر تندباد حرکت به سوی مدرنیسم و در توسعه سرمایه داری، در معرض برهنگی فرهنگی و فرهنگ برهنگی قرار گرفتند.

,

حضرت امام خمینی (ره) در قسمتی از بیانیه خود می فرمایند: «باید همه بدانیم که آزادی به شکل غربی آن، که موجب تباهی جوانان و دختران و پسران می‌شود، از نظر اسلام و عقل محکوم است و تبلیغات و مقالات و سخنرانی‌ها و کتب بر خلاف اسلام و عفت عمومی و مصالح کشور حرام است و بر همه ما و مسلمانان جلوگیری از آنها واجب است و از آزادی‌های مخرب باید جلوگیری شود و از آنچه در نظر شرع حرام و آنچه برخلاف مسیر ملت و کشور اسلامی و مخالفت با حیثیت جمهوری اسلامی است به طور قاطع اگر جلوگیری نشود، همه مسئول می‌باشند. مردم و جوانان اگر برخورد به یکی از امور مذکور نمودند به دستگاه های مربوطه رجوع کنند و اگر آنان کوتاهی نمودند، خودشان مکلف به جلوگیری هستند.»

,

ما بانوان بسیجی شهرستان گناباد به پیروی ازرهنمودهای امام خامنه ای (مدظه العالی) برای حفظ وترویج فرهنگ فاطمی می کوشیم و انتظار داریم بر همین اساس:

,

1- رسانه ملی موظف به ترویج فرهنگ عفاف در جامعه و اصلاح نابسامانی‌ها در زمینه حجاب است، از صدا و سیما انتظار می ‌رود در برنامه ‌ها و تولیدات خود تجدیدنظر کند. فرهنگ سازی از مهمترین وظایف رسانه ملی بوده و نقش آن چه در ترویج بد پوششی و چه در نهادینه‌ سازی فرهنگ عفاف و حجاب بر هیچ کس پوشیده نیست.

,

2- مسئولین وزارت علوم می‌بایست به موجب تصویب و ابلاغ طرح حجاب و عفاف در سال 84 برنامه جامع فرهنگی را با در نظرگرفتن الگوی اسلامی-ایرانی، پوشش و تنوع در محیط‌‍‌های دانشگاهی تدوین کنند.

,

3- آنچه که بیش از همه از دولتمردان انتظار می ‌رود جلوگیری از ورود کالاها و تولیدات مروج فرهنگ ضدعفاف است لذا وزارت صنعت، معدن، تجارت موظف به تدوین برنامه ممنوعیت ورود، تولید و عرضه محصولات مغایر با فرهنگ اسلامی و عفت عمومی است.

,

4- نیروی انتظامی به برخورد قانونی، منطقی و محترمانه با قانون شکنان اهتمام ورزد. این یکی از وظایف محوله به ناجا است که حدود و ضوابط قانونی عفاف و ملاک‌ های بدحجابی در جامعه را اعلام کند و با متخلفان از این حدود برخورد کند.

,

در لابه لای وصایای شهدا جملات زیبایی را به صورت هشدارهایی جدی ومهم می یابیم، گویا در فراسوی زمان ندای شهیدان گلگون کفن کربلاهای ایران اسلامی جاری است که: «خواهرم، حجابت، برادرم، نگاهت»، «خواهرم حجاب تو سنگرتوست» و«خواهر حجاب دفاع از خون سرخ شهیدان است».

,

ما بانوان بسیجی همیشه در صحنه حاضر بوده وخواهیم بود و با رعایت حجاب وعفاف، حیا وعفت خود، دشمنان ایران اسلامی را مأیوس می کنیم.

,

ما اعضای بسیج جامعه زنان شهرستان گناباد اعلام می کنیم که با رعایت حجاب وعفاف مان حامی خون شهیدان گلگون کفن و شادی دل امام راحل و موجب رضایت امام زمان (عج) و شادی دل زهرای مرضیه (س) خواهیم بود.

,

بسیج جامعه زنان گناباد

,

انتهای پیام/رض

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه