اخبار داغ

کارشناس مسائل فرهنگی:

حجاب ثمره و میوه عفاف است/تا هنگامی که به شاخه های مختلف عفاف در جامعه پرداخته نشود در حل مسئله بی حجابی توفیقی حاصل نمی شود

حجاب ثمره و میوه عفاف است/تا هنگامی که به شاخه های مختلف عفاف در جامعه پرداخته نشود در حل مسئله بی حجابی توفیقی حاصل نمی شود
کارشناس مسائل فرهنگی با تاکید بر اینکه مسئله اصلی عفاف است و حجاب شاخه ای از شاخه های آنست، تصریح کرد: در قرآن کریم چند آیه راجع به پوشش و حجاب وجود دارد اما آیه های فراوانی راجع به عفاف آمده است بنابراین همانقدر که نسبت به حجاب و پوشش زن باید کار شود، توجه به بقیه مسائل مرتبط با عفاف نیز ضروری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سیمای مه ولات، حجت الاسلام صادقی کارشناس مسائل فرهنگی در کارگاه تخصصی آموزش گل‌پوش که عصر روز گذشته با محوریت نگاهی نو به حجاب در محل سالن تالار شهر شهرداری فیض آباد برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه مسجد گوهرشاد اظهار کرد: در 21 تیر 1314 حدود 600 نفر از مردان غیور مشهد توسط عمال رضاشاه در مسجد گوهرشاد به خاک و خون کشیده شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سیمای مه ولات,

وی افزود: این مردان غیور به ممنوع شدن جلسات عزاداری ائمه معصومین (ع) و اجباری شدن لباس و کلاه انگلیسی برای مردان ایرانی به حالت اعتراض در مسجد گوهرشاد تحصن کرده بوند که با حمله مزدوران رژیم فاسد رضاخانی به شهادت رسیدند.
وی اضافه کرد: چند ماه پس از حادثه گوهرشاد، قانون کشف حجاب به تصویب رسید و در این دوران جنایات زیادی در حق دین اسلام و در حق بانوان مسلمان محجبه ایرانی انجام شد و حتی بسیاری از زنان به دلیل اجبار به بی حجابی از تحصیل و سوادآموزی محروم شدند.
کارشناس مسائل فرهنگی به فواید حجاب اشاره کرد و با تاکید بر این جمله که «حجاب وسیله ای است تا نشان دهی وسیله نیستی»، تصریح کرد: در دیم مبین اسلام زن از جایگاه، اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است و وسیله ای برای لذت جویی و بهره وری مردان هرزه و لاابالی نیست.
وی خاطرنشان کرد: براساس روایات اسلامی جایگاه برتر دختر در خانه پدر، حفظ احترام و منزلت زن و تعیین مهریه برای وی در هنگام ازدواج و نیز جایگاه مادر در خانواده، همه بیانگر ارزش زن در دین مبین اسلام است.
وی به تبعات بی حجابی در دنیای غرب اشاره کرد و افزود: در کشورهای اروپایی که سالها است مسیر بی حجابی و بی عفتی را طی کرده اند، زنان از میزان بالای مزاحمت و آزار و اذیت توسط مردان شکایت دارند؛ بطور مثال طبق آماری در انگلستان حدود 50 درصد زنان پلیس در شیفت های کاری مورد تعرض همکاران خود قرار میگیرند.
حجت الاسلام صادقی اضافه کرد: کسانی که عقیده دارند اگر حجاب لغو شود، مردم حریص نمی شوند و همه چیز طبیعی می شود باید بدانند که آمار بالای فساد در غرب حاکی از اینست که رفتار جنسی سیری پذیر نیست.
وی یادآور شد: ایجاد غرفه های فروش زنان با قیمت ارزان در کشورهای اروپایی و آمریکایی و استفاده از زنان برای تبلیغ و فروش محصولات و کالاها نشانه اینست که زنان غربی در کشورهای آزادشان به وسایلی برای لذت جویی و بهره وری مردان تبدیل شده اند و از هیچگونه احترام و ارزشی برخوردار نیستند.
وی در ادامه در پاسخ به این سوال که چرا پس از گذشت سی و چند سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز مسئله حجاب و عفاف آنگونه که باید در جامعه نهادینه نشده است، گفت: عفاف جنبه های مختلفی دارد که فقط مسئله حجاب و پوشش زنان پررنگ شده و به دیگر مسائل توجهی نشده است.
حجت الاسلام صادقی با تاکید بر این جمله که حجاب ثمره و میوه عفاف است، خاطرنشان کرد: شاخه های مختلف منظومه عفاف عبارتند از: حجاب و پوشش زنان، پوشش مردان، کنترل چشم، کنترل زبان، ازدواج به هنگام، لقمه حلال، کنترل گوش، غیرت مردان، منع بگو بخند و دوستی با نامحرم و تربیت جنسی فرزند.
وی با تاکید بر اینکه مسئله اصلی عفاف است و حجاب شاخه ای از شاخه های آنست، تصریح کرد: در قرآن کریم چند آیه راجع به پوشش و حجاب وجود دارد اما آیه های فراوانی راجع به عفاف آمده است بنابراین همانقدر که نسبت به حجاب و پوشش زن باید کار شود، توجه به بقیه مسائل مرتبط با عفاف نیز ضروری است.
انتهای پیام/رض

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه