اخبار داغ

برای دومین سال متوالی

دانشگاه بیرجند میزبان جشنواره دانشگاهی شعر و مشاعره رضوی

دانشگاه بیرجند میزبان جشنواره دانشگاهی شعر و مشاعره رضوی
مدیر فرهنگی دانشگاه بیرجند و دبیر کمیته فرهنگی ادبی جشنواره بین المللی امام رضا(ع) از برگزاری چهاردهمین جشنواره دانشگاهی شعر و مشاعره رضوی، برای دومین سال متوالی در 24 و 25 آذرماه امسال در این دانشگاه خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازدانشجو پرس ، ابراهیم محمدی مدیر فرهنگی دانشگاه بیرجند و دبیر کمیته فرهنگی ادبی جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: با توجه به برگزاری موفق سیزدهمین جشنواره دانشگاهی شعر و مشاعره رضوی از سری برنامه های جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در دانشگاه بیرجند، بار دیگر این دانشگاه میزبان شعرا و مشاعره‌کنندگان دوره چهاردهم این جشنواره باشکوه است.
 
وی با بیان اینکه اجرای این برنامه ها به فضای فرهنگی دانشگاه کمک می کند، گفت: برکات معنوی این جشنواره در بین مسئولان و دانشجویان مشهود است.
 
دبیر جشنواره شعر و مشاعره رضوی افزود: این جشنواره با همکاری  وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) برگزار می گردد که مسئولیت کمیته فرهنگی و ادبی رضوی در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در حوزه دانشگاه‌ها به دانشگاه بیرجند سپرده شده است.
 
 محمدی با بیان اینکه کمیته فرهنگی و ادبی رضوی در دانشگاه بیرجند از چند ماه  گذشته آغاز به کار کرده است، اظهارکرد: ثبت نام این جشنواره اکنون آغاز شده و متقاضیان تا 15آبان ماه  فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در دانشگاه بیرجند ارسال کنند.
 
وی  گفت: دانشگاه بیرجند (بخش شعر و مشاعره رضوی و مسئول کمیته) دانشگاه گناباد (بخش سرود و تواشیح رضوی)، دانشگاه بوعلی سینا همدان( بخش ادبیات داستانی و سفرنامه نویسی رضوی) ، دانشگاه صنعتی بیرجند( بخش نشریات مکتوب رضوی) ، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان ( بخش کتابخانه رضوی) و دانشگاه گیلان ( بخش کرسی های آزاد اندیشی رضوی) را بر عهده دارد.
 
دبیر کمیته فرهنگی ادبی جشنواره بین المللی امام رضا(ع) ادامه داد: این جشنواره در دو بخش شعر و مشاعره برگزار می‌شود که در بخش شعر شاعران و اهل ادب پس از ثبت نام اینترنتی آثار خود را در قالب شعر کلاسیک و شعر نو ارسال می کنند و مورد ارزیابی داوران قرار خواهد گرفت.
 
محمدی افزود: در بخش مشاعره علاقمندان پس از ثبت نام  و ارائه مدارکی دال بر توانایی شرکت در این مسابقه در ابتدا از طریق تلفنی و غیر حضوری مورد ارزیابی قرار گرفته و کسانی که توان کافی را داشته باشند در مرحله حضوری شرکت می‌کنند.
 
وی با اشاره به اینکه علاقمندان برای ثبت نام می توانند به آدرس www.sherrazavi-birjand.ir رجوع کنند، یادآور شد: تمام سعی ما بر این است که کسانی در مرحله حضوری شرکت کنند که توان ادبی بالایی داشته باشند.
 
مدیر فرهنگی دانشگاه بیرجند خاطرنشان کرد: این جشنواره اهدافی از قبیل ترویج و تعمیق فرهنگ رضوی در جامعه دانشگاهی کشور، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره معصومین، آشنایی بیشتر جامعه دانشگاهی با ادبیات آئینی و اشعار مفهومی مرتبط با سیره متعالی و معارف آسمانی اهل بیت(ع) و تقویت پیوند ادبیات فارسی با فرهنگ ناب رضوی را دنبال می‌کند.
 
محمدی با بیان اینکه  بیان کرد: افتتاحیه و اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در بخش شعر و مشاعره رضوی 24 و 25 آذرماه امسال در دانشگاه بیرجند برگزار می شود.
 
وی بیان کرد: جشنواره‌ دانشگاهی شعر و مشاعره‌ رضوی به صورت سراسری و ویژه‌ دانشگاهیان اعم از استادان، دانشجویان و کارمندان سراسر کشور است و این دوره برای دومین بار در دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دانشجو پرس,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, www.sherrazavi-birjand.ir,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه