اخبار داغ

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک:

لاستیک های قاچاق با الاغ وارد کشور می شود

لاستیک های قاچاق با الاغ وارد کشور می شود
لاستیک خودرو از جمله کالاهایی است که در هر دو شکل آن یعنی تولید داخل و وارداتی در بازار موجود است، اما در بحث واردات گفته می شود که بخش قابل توجهی از لاستیک ها به صورت قاچاق و غیرقانونی از مبادی مختلف وارد کشور می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از خبرآنلاین ، داود سعادتی نژاد رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک تهران معتقد است که واردات لاستیک های قاچاق از برخی از مناطق آزاد و مرزهای غیرگمرکی به اشکال مختلف از جمله کوله بری و استفاده از چهارپایان صورت می گیرد و دلیل آن هم حاشیه سود بیشتر برای واردکنندگان غیرقانونی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

لاستیک های قاچاق موجود در بازار بیشتر از چه طریقی وارد کشور می شود؟
لاستیک های قاچاقی که در بازار شاهد آن هستیم  بیشتر از طریق مناطق آزاد مانند منطقه آزاد انزلی و به شکل غیرقانونی وارد کشور می شوند.

عده ای با استفاده از تسهیلات مناطق آزاد در این مناطق دفتر تاسیس می کند و به اسم منطقه آزاد اقدام به واردات لاستیک می کنند و بعد به شکل غیرقانونی لاستیک هایی را به که به اسم منطقه آزاد وارد کشور کرده اند را به پایتخت و سایر مراکز استانی انتقال می  دهند. البته از طرق دیگری هم این کار انجام می شود که یکی از کوله بری یا حمل کالا به وسیله اسب یا الاغ از مرزهاست. بخشی از لاستیک ها به این شکل وارد کشور می شود.

 چه میزان از لاستیک مورد نیاز به شکل واردات و چه اندازه توسط واحدهای تامین می شود؟
 حدود 35 الی 40 درصد نیاز ما به وسیله واردات که از این مقدار نزدیک به 25 درصد آن به شکل قاچاق وارد می شود و 60 درصد هم تولید داخلی است.

  به نظر شما این لاستیک ها چرا به شکل قانونی وارد کشور نمی شوند؟ مشکل کار کجاست؟
لاستیک هایی که به شکل قاچاق وارد کشور می شوند حاشیه سود بیشتری برای متخلفان دارند و برای همین هم میل به واردات قانونی کمتر شده است. اما به تازگی با تدبیری که مسئولان گمرک اندیشیده اند کارگروهی در خصوص ایجاد نمایندگی برای واردات لاستیک  تشکیل شده و فقط نمایندگان رسمی می توانند لاستیک هایی با برندهای مشخص به کشور وارد کنند.

بر این اساس لاستیک هایی که به شکل قانونی واردکشور می شوند باید مورد آزمایش و تایید سازمان استاندارد قرار بگیرند، موضوعی که باعث تضمین کیفیت لاستیک های وارداتی می شود. خوشبختانه بعد از تشکیل این کارگروه ما شاهدکاهش لاستیک قاچاق در تهران هستیم و مواردی هم که دیده می شود از گذشته در انبارهای غیرمجاز وجود داشته است.

اتحادیه چه تسهیلاتی را برای واردکنندگان رسمی به وجود آورده است؟
واردکننده های رسمی لاستیک اقدام به اخذ نمایندگی از برندهای معتبر بین المللی کرده اند و ما نیز فعالیت شرکت هایی که به شکل قانونی فعالیت می کنند را رصد و حمایت می کنیم. اگر لاستیکی خارج از برندهای رسمی ثبت شده از سوی نمایندگان مجاز واردکشور شود بدیهی است که به شکل قاچاق آمده و اتحادیه با  آن واحد صنفی برخورد جدی خواهد کرد.
,
, لاستیک های قاچاق موجود در بازار بیشتر از چه طریقی وارد کشور می شود؟,
,
,
,
,
,  چه میزان از لاستیک مورد نیاز به شکل واردات و چه اندازه توسط واحدهای تامین می شود؟,
,
,
,   به نظر شما این لاستیک ها چرا به شکل قانونی وارد کشور نمی شوند؟ مشکل کار کجاست؟,
,
,
,
,
, اتحادیه چه تسهیلاتی را برای واردکنندگان رسمی به وجود آورده است؟,
,
انتهای پیام/ن
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه