اخبار داغ

سرکه سیب، معجزه گر سلامتی

سرکه سیب، معجزه گر سلامتی
سرکه سیب در سلامتی دست کمی از میوه معجزه آسای سیب نداشته و در حفظ سلامتی شما جایگاه خاص خود را دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سمنا، سیب همان میوه بهشتی که مواد معدنی، ویتامین ها وفیبر آن باعث شده در بین میوه ها جایگاه خود را به جایی برساند که می گویند ” خوردن یک سیب در روز، شما را از مراجعه به دکتر بی نیاز می کند. ” مشتقی به نام سرکه دارد که معجزه گر سلامتی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سمنا,

سرکه سیب که گفته می شود خواصی بیشتر از خود سیب را در خود جا داده حاوی مواد معدنی زیادی است و علاوه بر خواصی که کلاً سرکه بر روی دستگاه های تصفیه کننده خون دارد.

,

%image_alt%

, %image_alt%,

سرکه سیب درختی نه تنها یک اسید استیک سالم و ملایم هست و بر روی کبد و کیسه صفرا اثر فعال کننده دارد، بلکه به مقدار قابل توجهی دارای پتاسیم٬ فسفر٬ کلرور منیزیم٬ کلرور سدیم٬ گوگرد٬ ویتامین های گروه B و ویتامین D هست که این مواد و ترکیبات باعث طراوت و نشاط سلول های بدن می شود و می تواند دستگاه گوارش را فعال کرده و اثر فوق العاده خوبی هم بر روی هضم مواد چربی و پروتئینی دارد.

,

در ادامه به مهمترین خواص سرکه سیب به طور خلاصه اشاره خواهیم کرد و امیدواریم برای شما مفید باشد.

,

برطرف کننده سکسکه:
سرکه سیب به دلیل ترش مزه بودن باعث رفع سکسکه می شود که در هنگام سکسکه خوردن یک قاشق چای خوری آن سکسکه را برطرف می کند.

,
,

%image_alt%

, %image_alt%,

برطرف کننده خستگی
یکی دو قاشق سرکه سیب که با آب یا نوشیدنی سرد مخلوط شود در رفع خستگی به دلیل دارا بودن اسید های آمینه موجود در آن بسیار موثر بوده و آثار شگفت انگیزی را به نمایش می گذارد.
اسید های آمینه سرکه سیب در برابر اسید لاکتیک بدن که در هنگام انجام تمرین های ورزشی یا تنش های شدید در بدن تولید می شود و حس خستگی را در بدن ایجاد می کند همچون پادزهر عمل کرده و خستگی را رفع می کند.

,
,
,

پیشگیری از سوء هاضمه
اگر خوردن غذا باعث پشیمانی شما و بی میلی می شود بهتر است از درمان سنتی یک قاشق چای خوری سرکه سیب و عسل در یک لیوان آب گرم استفاده کنید، میل کردن این معجون معجزه آسا ۳۰ دقیقه قبل از صرف غذا سوءهاضمه شما را برطرف می کند.

,
,

درمانگر معده
سرکه با توجه به خاصیت آنتی بیوتیکی که داراست در درمان مشکلات معده ناشی از آلودگی های باکتریایی معجزه آسا بوده و یک جرعه از آب سرکه سیب بسیار کارساز می باشد.
برخی از کارشناسان ادعا می کنند که سرکه سیب حاوی پکتین است که می تواند به تسکین اسپاسم روده کمک کند.

,
,
,

سفید کننده دندان
غرغره کردن سرکه سیب درصبح برای سفیدتر شدن دندان های توصیه می شود. سرکه سیب برطرف کننده لکه ها و باکتری های دهان و لثه و سفید کننده دندان ها می باشد.
بعد از غرغره کردن همچون روزهای معمولی مسواک بزنید. دندان های خود را یک بار در هفته در صورت امکان با جوش شیرین بشویید، این کار نیز برای از بین بردن لکه ها و سفید شدن دندان ها موثر است. شما همچنین می توانید از نمک به عنوان خمیردندان جایگزین استفاده کنید. اگر لثه­های شما احساس نرمی دارند به مسواک زدن با نمک در هر روز ادامه دهید.

,
,
,

جلوگیری از گرفتگی عضلات پا در شب
با افزودن دو قاشق غذا خوری سرکه سیب و مقدار کمی عسل به یک لیوان آب و خوردن آن در شب، از گرفتگی عضلات پا در شب جلوگیری کنید. تنها مدت کوتاهی پس از مصرف این مقدار سرکه سیب، دیگر از گرفتگی­های دردناکی که شب هنگام برای شما پیش می آیند، خبری نخواهد بود.

,
,

برطرف کننده گرفتگی بینی
میل کردن یک قاشق چای خوری سرکه سیب که در یک لیوان آب مخلوط شده به از بین رفتن گرفتگی بینی شما کمک می کند.
کاهش گلو درد
به محض اینکه در گلوی خود احساس سوزش کردید یک مقدار سرکه سیب بنوشید. این سرکه به از بین بردن عفونت کمک زیادی خواهد کرد زیرا که میکروب ها در محیط اسیدی سرکه دوام نمی آورند. کافی است یک چهارم فنجان سرکه سیب را با یک چهارم فنجان آب گرم مخلوط کنید و هر ساعت یک بار غرغره کنید.

,
,
,
,

شفافیت و درخشندگی مو
سرکه سیب موهای شما را شفاف کرده و موجب درخشندگی آن می‌شود. برای این کار، نصف قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک پیمانه آب مخلوط کرده و پس از شامپو زدن، روی موهای خود بریزید و این کار را چند بار در هفته انجام دهید.

,
,

تنظیم کننده pH پوست
آیا می‌دانید شستن صورت با سرکه سیب به تنظیم پی­اچ پوست شما کمک می‌کند؟ به این منظور، ‌سرکه سیب را با دو قسمت آب ترکیب کرده و با استفاده از یک پنبه آن را به صورت خود بمالید. شما می‌توانید این کار را هنگام شب،‌ پس از شستن صورت و یا صبح، قبل از استفاده از مرطوب کننده ها انجام دهید. همچنین می ‌توانید سرکه سیب را برای روشن شدن پوست خود روی نقاط تیره آن بمالید و تا صبح آن را پاک نکنید.

,
,

بهبود تورم دست ها و پاه ها
آیا پس از یک روز کاری طولانی، دست‌ها و پاهای‌تان خسته و متورم شده‌اند؟ با خود مهربان باشید و دست‌ها و پاهای‌تان را درون مخلوط آب گرم و سرکه سیب ماساژ دهید.

,
,

رفع آفتاب سوختگی
برای رفع آفتاب سوختگی شدید کافیست که به آب وان حمام یک پیمانه سرکه سیب افزوده و ۱۰ دقیقه ای در آن قرار بگیرید، آنگاه از تاثیرات آن شگفت زده خواهید شد.

,
,

سم زدایی
برای شستشوی بدن به خصوص کلیه‌ها، دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را درون دو لیتر آب تصفیه شده بریزید و در طی روز کم کم از آن بنوشید.

,
,

%image_alt%

, %image_alt%,

کاهش وزن
یکی از بهترین فرمول ها برای درمان اضافه وزن، مصرف یک قاشق مرباخوری سرکه سیب در یک لیوان آب ولرم بصورت ناشتا است. آنهایی که به دنبال رژیم‌های لاغری هستند معتقدند که سرکه سیب به سوزاندن چربی‌ها در بدن کمک می‌کند.

,
,

 

,

تمیز کردن وسایل و ظروف
نصف پیمانه سرکه سیب را با یک پیمانه آب مخلوط کرده و از آن برای تمیز کردن مایکروویو، کاشی‌های حمام، ‌سطوح آشپزخانه، شیشه پنجره‌ها و آینه‌ها استفاده کنید. از این ترکیب همچنین می‌توانید به عنوان ضدعفونی‌کننده استفاده نمائید.

,
,

خواص سرکه سیب برای حفظ سلامتی و بهداشت
به گفته پزشکان، سرکه ‎‎‎سیب‎‎ عصاره طبیعی‎ سیب است‎ که مواد سمی‎ و زاید بدن‎ را از بین‎ می‌برد. برخی از متخصصان معتقدند مصرف سرکه سیب به همراه آب گوجه‌فرنگی یا هویج خواص آن را افزایش می‌دهد.
سرکه‎ سیب ‎موجب کاهش‎ زگیل‎ و خال‌های‎ پوستـی‎ می‌شود و از سویی دیگر در رفع ‎ ترک‎ های‎ پاشنه‎ پا و دست موثر است. همچنین‎توصیه می‌شود که برای درمان‎ خارش‎ پوست‎ سر، خشکی‎ مـوهـا و شوره‎ سر نیز از سرکه سیب استفاده شود.
هرچند سرکه‎‎ سیب‎ خاصیت اسیدی دارد اما موجب تقویت‎ دستگاه گوارش‎‎ و کاهـش ناراحتی های ‎‎کلیه‎‎ و مثانه می شود. حتی نوشیدن سرکه سیب برای‎‎‎ رفع‎ سنگ صفرا، بـهبـود آرتـروز و جلوگیری‎‎ از خونریزی بینـی‎ توصیه می‌گردد.
سرکه سیب‎ طبـیعـی‎‎ یـکـی از بهترین‎‎‎ عوامل‎ سالم‎ و شاداب‎ نگهداشتن بدن است و بهتر است به همراه آب و مقداری عسل مصرف شود.
سالیان سال مردم معتقد بودند سرکه سیب، به عنوان ماده ای بر علیه عفونت و حتی برای رفع پوکی استخوان و برای هضم بهتر موادغذایی موثر است.
سرکه سیب از بروز سرطان پیشگیری می کند. اگر چه سرکه سیب سرطان را درمان نمی کند، ولی بدلیل داشتن آنتی اکسیدان، رادیکال های آزاد را در بدن از بین می برد. رادیکال های آزاد ترکیبات خطرناکی هستند که در اثر اکسیداسیون به وجود می آیند و باعث تخریب سلول های بدن، پیری زودرس سلول ها و ایجاد سرطان می شوند. بتاکاروتن، آنتی اکسیدان مهمی است که در سرکه سیب وجود دارد و رادیکال های آزاد را خنثی می کند.

,
,
,
,
,
,
,

جلوگیری از سرطان
سرکه سیب علاوه بر بتاکاروتن، ماده دیگری نیز دارد که از سرطان جلوگیری می کند. نام این ماده پکتین است که یک نوع فیبر غذایی بوده مطالعات نشان می دهد که دریافت زیاد فیبر از بروز سرطان و به خصوص سرطان روده جلوگیری می کند، زیرا فیبرها با مواد سرطان زا در روده ترکیب می شوند و باعث دفع سریع تر آنها از بدن می شوند.

,
,

دستیار سیستم ایمنی بدن
سرکه سیب دارای خاصیت آنتی بیوتیکی و ضدعفونی کننده­ای است. ضد باکتری و ضد قارچ است و باعث ارتقاء عمل سیستم ایمنی بدن در مقابله با عوامل بیماری زا می شود.

,
,

توازن در خون
مقدار پتاسیم بدن را تنظیم می­کند، در نتیجه به حفظ تعادل اسیدی بازی خون کمک می کند.

,
,

تجزیه کننده توده های کلسیمی
برای تصلب شرائین مفید است، زیرا هنگام مستحکم شدن استخوان ها، توده کلسیمی موجود در مفاصل را تجزیه می کند.

,
,

درمانگر مشکلات گوارشی
برای درمان مسمومیت غذایی و ناراحتی های گوارشی مفید است و همچنین عفونت ادراری را بهبود می بخشد.

,
,

کاهش فشار خون
مصرف سرکه سیب باعث می شود تا فشار خون بالا را کاهش دهد.

,
,

حاوی پتاسیم
در افرادی که داروهای دیورتیک ( ادرارآور ) مصرف می کنند، مصرف سرکه سیب، باعث جایگزین شدن و جبران پتاسیم از دست رفته می شود. برای این منظور دو قاشق مرباخوری سرکه سیب را با مقداری آب مصرف کنید.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه