اخبار داغ

امام از منظر دیگران/3؛

امام خمینی از منظر دانشمندان غیر مسلمان

امام خمینی از منظر دانشمندان غیر مسلمان
در این یادداشت نظر اندیشمندان و متفکران غیرمسلمان را نسبت به امام خمینی (ره) می خوانیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ناب نیوز؛ "دیمتری کیت سیکس" از متفکران مسیحی ارتدکس و استاد تاریخ روابط بین الملل کشور یونان می‌گوید: "برای ما مسیحیان ارتدکس یونان که تفوق جویی شیطانی ارزش‌های غربی را رد می‌کنیم، امام خمینی نمونه‌ای بود از یک مبارز جهانی، جهت استقرار حق به جای ارزش‌های مادی. اگر چه تبلیغات جهانی غرب سعی می‌کرد از ایشان یک تصویر فناتیک ترسیم نماید، ولی ما می‌دانیم که وجود او مملو از مهر و محبت نسبت به تمام ملل روی زمین - که در مسیر خدا حرکت می‌کردند و برتری ارزش‌های مادیگری را رد می‌کردند - بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , ناب نیوز؛, ناب نیوز؛,

شخصیت شگفت انگیز و بی‌نظیر تاریخ معاصر

, شخصیت شگفت انگیز و بی‌نظیر تاریخ معاصر,

"رابین وود زورث"، نویسنده و محقق مسیحی از آمریکا می‌گوید: "درباره آیت‌الله خمینی رهبر جمهوری اسلامی، صحبت‌ها و حب و بغض‌های فراوانی مطرح شده است. در فرصتی که برای دیدار او پیش آمد، فکر کردم در چنین موقعیت مهمی، تلاش لازم را به کار برم و نتیجه را هرچه شد قبول نمایم.

,

از نظر دنیای غرب، امام خمینی مظهر سرسختی، غرور و انعطاف ناپذیری بود، حتی آن عده از غربی‌هایی که من آن‌ها را ملاقات کرده بودم و آن‌ها نیز قبلا امام را دیده بودند، ضمن آن که جذابیت رهبری ایشان را انکار نمی‌کردند ولی رفتار او را فاقد گرمی و خنده توصیف می‌کردند.

,

حالا من فرصتی یافتم، تا خودم قضاوت کنم. فرصت برای دیدن کسی که برجستگی و شامخیت شخصیت او ایران را در برگرفته بود، آن که سیاستش باعث تحولات عمیق در ایران و برانگیختن خشم فراوان غرب شده بود.

,

من در حسینیه جماران قرار گرفتم، به محض حضور آیت‌الله روی بالکن حسینیه، جمعیت حاضر یکپارچه از جای خود برخاستند و فریاد زدند خمینی، خمینی، خمینی. اولین باری بود که چنین رفتار عمیقا هیجان انگیز، شادمانه، مبارزانه و احترام آمیز را نسبت به یک انسان مشاهده می‌کردم. هنگامی که در باز شد و او وارد شد، توفانی از انرژی برخاست. عبای قهوه ای، عمامه مشکی و محاسن سفیدش همه مولکول‌های ساختمان را به حرکت درآورد. توجه حضار آن چنان متمرکز و میخکوب شد که هر چیز دیگر غیر از او ناپدید شد.

,

خمینی به مثابه هاله یک نور در حال حرکت، به عمق وجدان و آگاهی همه کسانی که در حسینیه جماران حاضر بودند، نفوذ کرده بود. او تمام تصاویر تخیلی را که هرکس قبل از ملاقات با او در ذهن خود ساخته بود، منهدم می‌کرد. حضورش چنان پرقدرت بود که من خود را در محاصره هیجاناتم و در فاصله بسیار دور از ایده‌ها و تجارب شخصی قبلی‌ام احساس می‌کردم.

,

من قبلا انتظار داشتم پیرامون حرکات سیما و انگیزه‌های او و شگفتی‌های طبیعت واقعی او به تحقیق بپردازم، ولی قدرت خمینی، توفیقات او و قدرت مطلق کنترل و احاطه نفسانی او، همه قالب‌های ارزیابی ذهنی مرا نابود ساخت و من خود را در حال گرفتن احساس و انرژی که توسط اشعه حضور او در حال تبلور بود یافتم.

,

خمینی یک توفان بود، با این همه درنهاد این توفان یک سکون و آرامش مطلق وجود داشت. او بسیار شدید و آمرانه بود و در عین حال بسیار آرام بخش. او پاسخگو، باز و پرتاثیر بود. در درون او یک حقیقت ساکن و غیر قابل حرکت وجود داشت، ولی همین بی‌حرکتی باعث حرکت کلی یک کشور شد.

,

او یک انسان معمولی نبود، در واقع تمام کسانی را که قبلا ملاقات کرده بودم از عرفا و زهاد تا راهب‌های بودایی، حکمای هندی و دیگران، هیچ کدام دارای چنین حضور برق آسا و انرژی بخشی نبودند.

,

برای آن‌ها که توانستند ببینند و احساس کنند، هیچ‌گونه ابهامی خمینی یک توفان بود، با این همه در نهاد این توفان یک سکون و آرامش مطلق وجود داشت. او بسیار شدید و آمرانه بود و در عین حال بسیار آرام بخش. او پاسخگو، باز و پرتاثیر بود.درباره کمالات والای خمینی باقی نماند. این عظمت و کمال در همه جا منعکس بود. در تنفسش، در حرکت اندام و دستانش، در آتش شخصیتش و در آرامش آگاهی و وجدانش ; همه چشم‌ها به سوی خمینی بود، در آنجا اثری از خودخواهی و خودپسندی نبود.

,

همه حواس اوبه شکل سرسختانه و در عین حال برنامه ریزی شده‌ای به همان نقطه‌ای معطوف بود که به نحو زیبا و عارفانه‌ای جو آن جمع را جلب کرده بود. علی‌رغم آن اراده شدید و اخلاق پرصلابت و سازش ناپذیر، روحیه کاملا مثبت و هموار او در حرکت دستانش و صدای صاف کردن حنجره‌اش و افکار متمرکزش متجلی شده بود.

,

در حالی که صدها مسلمان عاشق میهن در مجلس، عظمت او را فریاد می‌زدند و با تحسین و ستایش مطلق از او به وفاداری عاشقانه‌اش سوگند یاد می‌کردند، او در درون خود بود و همچنان آرام و بی‌حرکت باقی مانده بود. چنین صحنه‌هایی خارج از مرز تصور و حدودی بود که من به آن‌ها خو گرفته بودم.

,

خواننده ممکن است این توصیفات را مبالغه آمیز بداند. چنین کسی باید بداند که علیرغم همه شنیده‌های قبلی‌ام و علیرغم مطالب متضادی که قبلا دریافت کرده بودم، اولین و واقعی‌ترین تاثیر شخصیتی آیت‌الله خمینی هیچ ارتباطی با مقولات مطرح شده علیه او نداشت. برای آنکه بتوانید واقعه فهم فوریه را که در شمال تهران (ملاقات در حسینیه جماران) اتفاق افتاد، تصور کنید به مثال‌های زیر توجه کنید:

,

برای یک لحظه فشار نوزاد برای رهایی از رحم مادر و ورود به دنیای جدید را تصور کنید و یا لحظه‌ای که فرد به مردن آگاهی پیدا می‌کند. ریشه این حقایق خارج از چارچوب تجارب شخصی بود و برای من قبلا قابل تصور نبود، زیرا هرگز تجربه نکرده بودم. حقیقت این است که وقایع خود آفریننده تجارب‌اند. موضوعیت این تجربه به نظر می‌رسید اساس و ریشه آگاهی مرا هدف قرار داده است. من مدل این تجربه را به نحوی بالا بردم که تمام احساسات و افکارم را به سوی آگاهی خود هدایت کرد. آری، آیت‌الله خمینی آن انسان قوی، قدرتمند و شکست ناپذیر بود; و شخصیت او مهم‌ترین ویژگی اوست و مهم‌ترین ویژگی حرکت او شناساندن چنین شخصیتی بود.

,

احیاگر روحیه اعتماد به نفس در مردم

, احیاگر روحیه اعتماد به نفس در مردم,

پروفسور "اگوانی"، متخصص امور ایران و رئیس دانشگاه جواهر لعل نهرو می‌گوید: "آیت‌الله خمینی تنها کسی بود که از سال 1342 تا رحلتش سازش نکرد. هیچ فرد دیگری در قرن حاضر قادر به ایجاد تغییراتی بنیادی در جامعه ایران همچون معظم له نبوده است."

,

وی در مقایسه دوران انقلاب با زمان شاه اظهار می‌دارد: "رژیم شاه از مردم و حمایتشان دور بود، اما آیت‌الله خمینی با جلب حمایت توده مردم پیروز شد و بعد از سالیان طولانی، آموزش‌های اسلامی را عملا وارد زندگی مردم کرد. و مهم‌ترین دستاورد ایشان احیاء احترام و اعتماد به نفس در مردم بود. او تنها رهبری است که توانست جنبش را بر اساس ایدئولوژی و مذهب بنیانگذاری کند که هیچ یک از رهبران انقلاب‌های جهان نتوانستند به آن دست یابند.

,

الهام بخش مسیحیان آزاده

, الهام بخش مسیحیان آزاده,

دکتر جرج موستاکیس روحانی و نویسنده مسیحی از یونان می‌گوید: "من یک مسیحی هستم ولی به آیت‌الله خمینی علاقه بسیار زیادی دارم. او اصلاح‌کننده بزرگ امت اسلامی بوده است. من و سایر مسیحیان آزاده وظیفه خود می‌دانیم که از ایشان پیروی کنیم. زندگی مذهبی و سیاسی آیت‌الله خمینی و مبارزات ایشان علیه استعمار به روشنی در روند تاریخ ثبت است."

,

این کشیش یونانی و استاد فلسفه و جامعه شناسی که وصیت نامه امام را به زبان یونانی ترجمه کرده است سپس احساس خود را راجع به "حسینیه جماران" چنین بیان می‌کند: "اینجا زیباترین مسجدی است که در عمرم دیده ام، زیبایی و تقدس آن به خاطر مادیات نیست. به خاطر این نیست که از طلا و یا نقره و یا بلور ساخته شده باشد، بلکه به خاطر روح بزرگ امام خمینی است."

,

جرج موستاکیس گفتار خویش را با دعای ویژه مردم یونان به پایان می‌برد: "پروردگارا! ‌ای خداوند قادر مطلق! روح محبوب خمینی بزرگ را قرین آرامش ابدی خویش گردان و او را تحت عزت و جلال ملکوت و هم جوار ارواح طیبه ابراهیم، اسحق و یعقوب و تمامی انبیاء دیگر قرار ده. آمین.

,

عشق عمیق یک ملت

, عشق عمیق یک ملت,

" فوسبری" کشیش و رئیس دانشگاه‌های کاتولیک آمریکای لاتین می‌گوید: "آیت‌الله خمینی با استفاده از ریشه‌های فرهنگی اسلامی موجب حرکت تاریخی ملت خویش گشت. وی توانست با یک انقلاب مذهبی سیاسی، حرکت عظیمی در کشورهای اسلامی به وجود آورد. او راهی را به روی ما گشود که مهم‌ترین پیام آن امکان بازیابی ماهیت معنوی و قدرت الهی و ایمان به خدا بوده است. امام با بازگشایی این راه، وجدان معنوی غرب را شدیدا به لرزه در آورد هرچند رسانه‌های گروهی غرب سعی در پوشاندن و مخفی ساختن آن داشته باشند."

,

فوسبری، مراسم عزاداری ملت ایران را نمونه‌هایی از عشق عمیق یک ملت نسبت به معشوق خود دانسته و اشک ده‌ها میلیون ایرانی را در سوگ رهبر از دست رفته شان، عزای یک ملت در فقدان امام خود خوانده و اضافه می‌کند: "عکس العمل میلیونی مسلمانان در غم از دست دادن تنها یک سیاستمدار نبود، بلکه درد جدایی کسی بود که ماهیت فرهنگی یک ملت را به وی بازگرداند و راه آزادگی را به جهانیان آموخت.

,

اثبات پیروزی تفکر دینی در قرن بیستم

, اثبات پیروزی تفکر دینی در قرن بیستم,

پروفسور "پروولسی" ایتالیایی، استاد ایران شناسی در دانشگاه رم می‌گوید: "مهم‌ترین عملکرد آیت‌الله خمینی امکان پذیر نمودن یک انقلاب اسلامی بود، آن هم در کشوری که تمدن و فرهنگی قوی را در سابقه خود دارد. این کار باعث شد تا مردم ایران فرهنگ واقعی و قدیمی خود را که همان فرهنگ اسلامی بوده بشناسند و خود را متکی بر آن فرهنگ به جامعه جهانی بشناسانند.

,

این در حالی بودکه تا قبل از انقلاب اسلامی، تنها آوایی که از ایران بلند بود و معیار شناخت جهانیان از کشور ایران اعلام می‌شد، صدای غربزدگی بود. بنابراین آیت‌الله خمینی آغاز‌کننده انقلابی بود که بالاخره فرهنگ اسلامی راستین ملت ایران را آشکار ساخت.

,

دمیرچیان رئیس مجلس ملی ارمنستان:

, دمیرچیان , , رئیس مجلس ملی ارمنستان:,

امام خمینی (ره) نه فقط یک شخصیت علمی و فرهنگی ، بلکه یک سیاستمدار و تئوریسین بزرگ ، دانشمند و فیلسوف نیز می باشد.

,

برهان الدین ربانی رئیس جمهور سابق افغانستان:

, برهان الدین ربانی , , رئیس جمهور سابق افغانستان:,

همانگونه که در صدر اسلام حضرت محمد (ص) بشارت پیروزی مسلمانان را بر قدرت های بزرگ آن زمان را می دادند و کسی باور نمی کرد ، حضرت امام (ره) نیز با یارانی اندک قیام اسلامی را آغاز کردند و در مقابل ابرقدرت های غرب و شرق پیروز شدند.

,

عبدالرحمن بیس واس رئیس جمهور وقت بنگلادش:

, عبدالرحمن بیس واس , , رئیس جمهور وقت بنگلادش:,

پیروزی انقلاب اسلامی در ایران باعث احیای تمدن اسلامی در جهان شد و ما آن را هدیه ی امام خمینی (ره) می دانیم و برای آن ارزش قائلیم.

,

غلام اسحاق خان رئیس جمهور وقت پاکستان:

, غلام اسحاق خان , , رئیس جمهور وقت پاکستان:,

امام خمینی (ره) تنها رهبر ایران نبودند بلکه رهبر بزرگ جهان اسلام بودند.

,

ایشان شخصی بسیار شجاع و دارای بینش عمیق اسلامی و عزتی که به اسلام برگرداندند تا ابد باقی خواهد ماند.

,

بی نظیر بوتو نخست وزیر فقید پاکستان:

, بی نظیر بوتو , , نخست وزیر فقید پاکستان:,

جمهوری اسلامی برای ما از اهمیت بسیاری برخودار است . پیام های امام خمینی (ره) در آینده نیز چراغ هدایت مسلمانان است و ملت های مسلمان در آینده نیز از پرتو نورانی افکار و اندیشه های والای حضرت امام (ره) استفاده خواهند کرد.

,

سید ساجد نقوی هپرهبر شیعیان پاکستان:

, سید ساجد نقوی , , هپرهبر شیعیان پاکستان:,

در مورد شخصیت الهی حضرت امام (ره) سخنان زیادی ایراد شده ، اما هنوز این مردم خدا شناخته نشده است و باید بیش از پیش در راه شناخت زندگی این امام بزرگ (ره) تلاش کرد و آن را معیار خودسازی قرار داد. یاد امام (ره) برای همیشه در دل های محرومان و مستضعفان باقی خواهد ماند.

,

حافظ اسد رئیس جمهور فقید سوریه:

, حافظ اسد , , رئیس جمهور فقید سوریه:,

امام خمینی (ره) امام همه ی ما بود. امام (ره) با عظمت زیست و با عظمت دار فانی را به سوی ابدیت ترک گفت . این در حالی بود که بارزترین الگوهای ایمان ، زهد و تقوی را در جهان امروز باقی گذاشت . امام خمینی (ره) با اقتدار تمام از ارزش های اسلامی دفاع کرد.

,

مسعود بارزانی رهبر حزب دموکرات کردستان عراق:

, مسعود بارزانی , , رهبر حزب دموکرات کردستان عراق:,

امام خمینی (ره) به عنوان بزرگترین شخصیت سیاسی و دینی عصر ، افق های تازه ای در برابر مسلمانان و مظلومان جهان گشود. کردهای عراق همواره از حمایت معنوی و انسانی امام (ره) بهره مند بوده و ارادت خاصی به ایشان دارند.

,

جلال طالبانی رئیس جمهور عراق:

, جلال طالبانی , , رئیس جمهور عراق:,

قاطعیت امام (ره) در رویارویی با استعمار و توطئه های آنها ، خاری در چشم استعمارگران بود و حرکت امام (ره) توانست توطئه های آنان را خنثی سازد.

,

نوری مالکی نخست وزیر عراق:

, نوری مالکی , , نخست وزیر عراق:,

امام خمینی (ره) ثابت کرد که اسلام قادر است بر اساس اصول اندیشه ها و حفظ هویبت خود در عصر پیشرفت علوم حکومت تشکیل دهد. مستضعفان جهان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با الهام از رهنمودهای ایشان با روحیه ی حق طلبی به مقابله با استکبار نسبت به جمهوری اسلامی کینه می ورزند ، شعار نه شرقی نه غربی که امام خمینی (ره) مطرح کرد کشورهای کوچک جهان را به استقلال طلبی در برابر قدرتهای بزرگ تشویق کرد.

,

شهید فتحی شقاقی رهبر پیشین سازمان جهاد اسلامی فلسطین:

, شهید فتحی شقاقی , , رهبر پیشین سازمان جهاد اسلامی فلسطین:,

پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به مردم فلسطین اعتماد به نفس داد. این انقلاب به ما فهماند که پیروزی ما در گرو پیروزی از امام خمینی (ره) است. انتفاضه یکی از ثمرات بیداری اسلامی است که امام خمینی (ره) در منطقه و بویژه در فلسطین به وجود آورد.

,

دکتر رمضان عبدا... دبیر کل جنبش جهاداسلامی فلسطین:

, دکتر رمضان عبدا... , , دبیر کل جنبش جهاداسلامی فلسطین:,

امام خمینی (ره) الگوی والای بشریت برای رسیدن به عزت ، کرامت و سربلندی است و باید سیره ی امام راحل برای امت اسلامی بازگو شود تا این امت راه درست زندگی کردن را در پیش گیرد. امام (ره) برای امت اسلامی بازگو شود تا این امت راه درست زندگی کردن را در پیش گیرد. امام راحل (ره) برای انسانهای مصلح و برای نسلهای آینده چراغ هدایت ، توشه ی زندگی و ذخیره ی انسانیت است.

,

اسقف کاپوچی اسقف بیت المقدس:

, اسقف کاپوچی , , اسقف بیت المقدس:,

امام خمینی (ره) فقط متعلق به ایران نیست . تمام محرومان دنیا چه مسلمان و چه غیر مسلمان او را نجات دهنده ی خود می دانند.

,

نور میسیواری رهبر جبهه آزادی بخش ملی مورو فیلیپین:

, نور میسیواری , , رهبر جبهه آزادی بخش ملی مورو فیلیپین:,

او نه تنها و قائد من بلکه رهبر تمامی مسلمانان و مستضعفان جهان بود و میراث ارزشمند او برای همیشه در قلب ما زنده خواهند ماند.

,

کیم ایل سونگ رهبر فقید کره شمالی:

, کیم ایل سونگ , , رهبر فقید کره شمالی:,

امام خمینی (ره) در قیام مقدس خود علیه هر نوع سلطه گری و سلطه پذیری و مقابله با امپریالیسم ، خدمات درخشانی عرضه کردند و از این رهگذر پیروزی انقلاب اسلامی را در ایران تضمین کردند و موجب توسعه ی مستقلانه و موفقیت کشورشان شدند. نام ایشان در اعماق وجود ملت ایران جاودانه باقی خواهد ماند.

,

عمر کرامی نخست وزیر اسبق لبنان:

, عمر کرامی , , نخست وزیر اسبق لبنان:,

بیداری اسلامی در جهان مرهون قیام امام خمینی (ره) است.

,

امام بخاری رهبر مسلمانان هند:

, امام بخاری , , رهبر مسلمانان هند:,

امام خمینی ( ره) مردی مومن ، مجتهد ، تاریخ ساز در سده اخیر بود ، مرد مجاهدی که نظیر او در صد سال اخیر وجود نداشته است. امام خمینی (ره) چنان ذخیره ای در دنیا باقی گذاشت که صدها سال زبانزد همه خواهد بود.

,

راجیو گاندی نخست وزیر فقید هند:

, راجیو گاندی , , نخست وزیر فقید هند:,

با رحلت امام خمینی (ره) جهان یک رهبر روحانی و انقلابی عظیم و دارای دید وسیع را از دست داده است.

,

یوری موسهوینی رئیس جمهور اوگاندا:

, یوری موسهوینی , , رئیس جمهور اوگاندا:,

امام خمینی (ره) رهبری عظیم الشأن و روحانی بود که نه تنها الهام بخش مسلمانان در ایران بلکه در واقع سراسر جهان به شمار می آمد.

,

علی حسن مووینی رئیس جمهور تانزانیا:

, علی حسن مووینی , , رئیس جمهور تانزانیا:,

امام خمینی (ره) رهبر انقلاب اسلامی ایران در زمان ما به پیروزی مظلومین علیه ظالمین کمک به سزایی کرد. این انقلاب نیروی خود را مصروف مبارزه برای آزادی آفریقا از استعمار و نیز مبارزه ی جهانی علیه ظلم و استثمار نمود.

,

نلسوم ماندلا قهرمان مبارز آفریقای جنوبی علیه آپارتاید:

, نلسوم ماندلا , , قهرمان مبارز آفریقای جنوبی علیه آپارتاید:,

امام خمینی (ره) فرزند مشهور اسلام بود. او در امر نشان دادن راه درست به نسل های حاضر و آینده ی مسلمانان ف سهم بسزایی داشته است.

,

راشد القنوشی رهبر النهضه تونس:

, راشد القنوشی , , رهبر النهضه تونس:,

شخصیت امام خمینی (ره) به مثابه رهبری عقیدتی ، سیاسی و انقلابی که رنج همه ی زحمت کشان را به دوش دارد ، جلوه می کند که در واقع تبلور آمال و آرزوهای همه ی ملت است و آنها را در مسیری روشن و درست هدایت می کند.

,

معمر قذافی رهبر لیبی:

, معمر قذافی , , رهبر لیبی:,

امام خمینی (ره) از بزرگترین انبیاء انقلاب و دشمن سر سخت امپریالیسم ، صهیونیسم و استکبار جهانی بود و بی شک نام ایشان در تاریخ اسلام برای همیشه جاودان خواهد ماند.

,

فهمی هویدی نویسنده:

, فهمی هویدی , , نویسنده:,

امام خمینی (ره) پیروزی مستضعفین و پیشرفت مهم موازع اسلامی را در جهان معاصر محقق ساختند. گفته های ایشان ثابت نمود که دین عنصری فعال و موثر در بر انگیختن ملتهاست. برخلاف کسانی که مدعی بودند که دین عنصری است برای افیون ملل و عامل خمودی و سستی آنها.

,

دکتر حسن البناء رهبر وقت اخوان المسلمین:

, دکتر حسن البناء , , رهبر وقت اخوان المسلمین:,

حضرت امام خمینی (ره) اندیشمندی است که هزاره ی دوم میلادی را به پایان برد و پیوسته پرتو افکار نورانی اس بر فراز هزاره ی سوم خواهد درخشید . اندیشمندی که خاستگاه تفکرش اسلام ناب و اندیشه های اصولی بوده و در بردارنده ی گرایش هایی است که همان میراث اهل بیت (ع) است.

,

احمد شیخ زهیر امام جماعت مسجد شهر بوستون آمریکا:

, احمد شیخ زهیر , , امام جماعت مسجد شهر بوستون آمریکا:,

امام خمینی (ره) در قلب ماست و همه او را عاشقانه دوست دارند.

,

الوین تافلر نویسنده مشهور آمرکایی:

, الوین تافلر , , نویسنده مشهور آمرکایی:,

امام خمینی (ره) با استفاده از نیروی مذهب بخش قابل توجهی از قدرتی که مدتها در انحصار دولتها بود در کنترل گرفت. وقتی امام خمینی (ره) فتوای قتل سلمان رشدی را صادر کردند در واقع برای حکومت های دنیا پیامی تاریخی فرستاد که بسیاری از دریافت و تحلیل آن عاجز ماندند و مظنون واقعی پیام امام (ره) چیزی نبود مگر فرا رسیدن عصری جدید از حاکمیت جهانی ، که غربی ها باید آن را با دقت مورد نظر و بررسی قرار دهند زیرا امام خمینی (ره) نخبه ای است که حرکتی را شروع کرده است که در ادامه حرکتش قلمرو اندیشه های بشری ، هم جایگاه حکومت های دولتی و هم اقتدار دولت های ملی و محلی را تغییر می دهد.

,

محمد حسنین هیکل (نویسنده مشهور مصری)

, محمد حسنین هیکل (نویسنده مشهور مصری, ),

گویی شخصیتی از شخصیتهای آزمون بزرگ صدر اسلام (فتنه الکبری) با معجزه ای به دنیا  بازگشته تا پس از  امویان و به خون غلتیدن شهیدان اهل بیت علیهم السلام سپاه علی علیه السلام را رهبری کند.

,

شیخ محمد طنطاوی (مفتی اعظم دانشگاه الازهر مصر)

, شیخ محمد طنطاوی (مفتی اعظم دانشگاه الازهر مصر, ),

وی از جمله افرادی بود که خداوند سبحان، علمی نافع و عقلی جلوتر از زمان به وی اعطاء کرده بود.

,

دیوان حداد (استاد دانشگاه ماساچوست)

, دیوان حداد (استاد دانشگاه ماساچوست, ),

در نظر بسیاری از آمریکاییان چهره واقعی اسلام آن است که توسط امام خمینی معرفی شده است.

,

رابرت کالستون، دانشمند کانادایی:
از نظر من که یک غربی و فردی غیر مسلمان هستم، این معجزه است که یک انقلاب مکتبی و الهی بتواند در جهان امروز اینطور تحقق پیدا کرده و در جهت استقرار عدالت به پیش برود، این انقلاب، بدون شک، از جانب خداوند حمایت می شود.

, رابرت کالستون، دانشمند کانادایی:,
,


طلال عتریسی، استاد دانشگاه لبنان:
رهبری امام خمینی و پیروزی انقلاب اسلامی، اساس حرکت و تمدن جهان کنونی می باشد.

,
, طلال عتریسی، استاد دانشگاه لبنان:,
,


ماسیمو فینی، روزنامه نگار معروف ایتالیایی:
حقیقت انقلاب اسلامی و تفکر آیة الله خمینی بسیار عمیق است و جهان غرب از درک عمیق آن درمانده است.

,
, ماسیمو فینی، روزنامه نگار معروف ایتالیایی:,
,


محمد العاصی، امام جماعت سابق مسجد واشنگتن:
[امام خمینی] شرق و غرب را لرزانید و میراثی بر جای گذاشت که هنوز زنده و فعال است.

,
, محمد العاصی، امام جماعت سابق مسجد واشنگتن:,
,


پروفسور یاوس اوسوس، رییس «اتحادیة راه اسلامی در اروپا» و استاد برجسته دانشگاه‌های آلمان:
امام خمینی، بیدارگر همه موحدان در عصر ما است، احیای دین و معنویت در روزگاری که سیطرة مادیت و ابزار مادی و اندیشه های ضد معنوی، جامعه بشری را در چنبرة خود گرفته بود، مدیون امام خمینی و یاران انقلاب اسلامی است.

,
, پروفسور یاوس اوسوس، رییس «اتحادیة راه اسلامی در اروپا» و استاد برجسته دانشگاه‌های آلمان:,
,

ناب نیوز؛ دکتر "دیمتری کیت سیکس" از متفکران مسیحی ارتدکس و استاد تاریخ روابط بین الملل کشور یونان می‌گوید: "برای ما مسیحیان ارتدکس یونان که تفوق جویی شیطانی ارزش‌های غربی را رد می‌کنیم، امام خمینی نمونه‌ای بود از یک مبارز جهانی، جهت استقرار حق به جای ارزش‌های مادی. اگر چه تبلیغات جهانی غرب سعی می‌کرد از ایشان یک تصویر فناتیک ترسیم نماید، ولی ما می‌دانیم که وجود او مملو از مهر و محبت نسبت به تمام ملل روی زمین - که در مسیر خدا حرکت می‌کردند و برتری ارزش‌های مادیگری را رد می‌کردند - بود.

, ناب نیوز؛, ناب نیوز؛,

شخصیت شگفت انگیز و بی‌نظیر تاریخ معاصر

, شخصیت شگفت انگیز و بی‌نظیر تاریخ معاصر,

"رابین وود زورث"، نویسنده و محقق مسیحی از آمریکا می‌گوید: "درباره آیت‌الله خمینی رهبر جمهوری اسلامی، صحبت‌ها و حب و بغض‌های فراوانی مطرح شده است. در فرصتی که برای دیدار او پیش آمد، فکر کردم در چنین موقعیت مهمی، تلاش لازم را به کار برم و نتیجه را هرچه شد قبول نمایم.

,

از نظر دنیای غرب، امام خمینی مظهر سرسختی، غرور و انعطاف ناپذیری بود، حتی آن عده از غربی‌هایی که من آن‌ها را ملاقات کرده بودم و آن‌ها نیز قبلا امام را دیده بودند، ضمن آن که جذابیت رهبری ایشان را انکار نمی‌کردند ولی رفتار او را فاقد گرمی و خنده توصیف می‌کردند.

,

حالا من فرصتی یافتم، تا خودم قضاوت کنم. فرصت برای دیدن کسی که برجستگی و شامخیت شخصیت او ایران را در برگرفته بود، آن که سیاستش باعث تحولات عمیق در ایران و برانگیختن خشم فراوان غرب شده بود.

,

من در حسینیه جماران قرار گرفتم، به محض حضور آیت‌الله روی بالکن حسینیه، جمعیت حاضر یکپارچه از جای خود برخاستند و فریاد زدند خمینی، خمینی، خمینی. اولین باری بود که چنین رفتار عمیقا هیجان انگیز، شادمانه، مبارزانه و احترام آمیز را نسبت به یک انسان مشاهده می‌کردم. هنگامی که در باز شد و او وارد شد، توفانی از انرژی برخاست. عبای قهوه ای، عمامه مشکی و محاسن سفیدش همه مولکول‌های ساختمان را به حرکت درآورد. توجه حضار آن چنان متمرکز و میخکوب شد که هر چیز دیگر غیر از او ناپدید شد.

,

خمینی به مثابه هاله یک نور در حال حرکت، به عمق وجدان و آگاهی همه کسانی که در حسینیه جماران حاضر بودند، نفوذ کرده بود. او تمام تصاویر تخیلی را که هرکس قبل از ملاقات با او در ذهن خود ساخته بود، منهدم می‌کرد. حضورش چنان پرقدرت بود که من خود را در محاصره هیجاناتم و در فاصله بسیار دور از ایده‌ها و تجارب شخصی قبلی‌ام احساس می‌کردم.

,

من قبلا انتظار داشتم پیرامون حرکات سیما و انگیزه‌های او و شگفتی‌های طبیعت واقعی او به تحقیق بپردازم، ولی قدرت خمینی، توفیقات او و قدرت مطلق کنترل و احاطه نفسانی او، همه قالب‌های ارزیابی ذهنی مرا نابود ساخت و من خود را در حال گرفتن احساس و انرژی که توسط اشعه حضور او در حال تبلور بود یافتم.

,

خمینی یک توفان بود، با این همه درنهاد این توفان یک سکون و آرامش مطلق وجود داشت. او بسیار شدید و آمرانه بود و در عین حال بسیار آرام بخش. او پاسخگو، باز و پرتاثیر بود. در درون او یک حقیقت ساکن و غیر قابل حرکت وجود داشت، ولی همین بی‌حرکتی باعث حرکت کلی یک کشور شد.

,

او یک انسان معمولی نبود، در واقع تمام کسانی را که قبلا ملاقات کرده بودم از عرفا و زهاد تا راهب‌های بودایی، حکمای هندی و دیگران، هیچ کدام دارای چنین حضور برق آسا و انرژی بخشی نبودند.

,

برای آن‌ها که توانستند ببینند و احساس کنند، هیچ‌گونه ابهامی خمینی یک توفان بود، با این همه در نهاد این توفان یک سکون و آرامش مطلق وجود داشت. او بسیار شدید و آمرانه بود و در عین حال بسیار آرام بخش. او پاسخگو، باز و پرتاثیر بود.درباره کمالات والای خمینی باقی نماند. این عظمت و کمال در همه جا منعکس بود. در تنفسش، در حرکت اندام و دستانش، در آتش شخصیتش و در آرامش آگاهی و وجدانش ; همه چشم‌ها به سوی خمینی بود، در آنجا اثری از خودخواهی و خودپسندی نبود.

,

همه حواس اوبه شکل سرسختانه و در عین حال برنامه ریزی شده‌ای به همان نقطه‌ای معطوف بود که به نحو زیبا و عارفانه‌ای جو آن جمع را جلب کرده بود. علی‌رغم آن اراده شدید و اخلاق پرصلابت و سازش ناپذیر، روحیه کاملا مثبت و هموار او در حرکت دستانش و صدای صاف کردن حنجره‌اش و افکار متمرکزش متجلی شده بود.

,

در حالی که صدها مسلمان عاشق میهن در مجلس، عظمت او را فریاد می‌زدند و با تحسین و ستایش مطلق از او به وفاداری عاشقانه‌اش سوگند یاد می‌کردند، او در درون خود بود و همچنان آرام و بی‌حرکت باقی مانده بود. چنین صحنه‌هایی خارج از مرز تصور و حدودی بود که من به آن‌ها خو گرفته بودم.

,

خواننده ممکن است این توصیفات را مبالغه آمیز بداند. چنین کسی باید بداند که علیرغم همه شنیده‌های قبلی‌ام و علیرغم مطالب متضادی که قبلا دریافت کرده بودم، اولین و واقعی‌ترین تاثیر شخصیتی آیت‌الله خمینی هیچ ارتباطی با مقولات مطرح شده علیه او نداشت. برای آنکه بتوانید واقعه فهم فوریه را که در شمال تهران (ملاقات در حسینیه جماران) اتفاق افتاد، تصور کنید به مثال‌های زیر توجه کنید:

,

برای یک لحظه فشار نوزاد برای رهایی از رحم مادر و ورود به دنیای جدید را تصور کنید و یا لحظه‌ای که فرد به مردن آگاهی پیدا می‌کند. ریشه این حقایق خارج از چارچوب تجارب شخصی بود و برای من قبلا قابل تصور نبود، زیرا هرگز تجربه نکرده بودم. حقیقت این است که وقایع خود آفریننده تجارب‌اند. موضوعیت این تجربه به نظر می‌رسید اساس و ریشه آگاهی مرا هدف قرار داده است. من مدل این تجربه را به نحوی بالا بردم که تمام احساسات و افکارم را به سوی آگاهی خود هدایت کرد. آری، آیت‌الله خمینی آن انسان قوی، قدرتمند و شکست ناپذیر بود; و شخصیت او مهم‌ترین ویژگی اوست و مهم‌ترین ویژگی حرکت او شناساندن چنین شخصیتی بود.

,

احیاگر روحیه اعتماد به نفس در مردم

, احیاگر روحیه اعتماد به نفس در مردم,

پروفسور "اگوانی"، متخصص امور ایران و رئیس دانشگاه جواهر لعل نهرو می‌گوید: "آیت‌الله خمینی تنها کسی بود که از سال 1342 تا رحلتش سازش نکرد. هیچ فرد دیگری در قرن حاضر قادر به ایجاد تغییراتی بنیادی در جامعه ایران همچون معظم له نبوده است."

,

وی در مقایسه دوران انقلاب با زمان شاه اظهار می‌دارد: "رژیم شاه از مردم و حمایتشان دور بود، اما آیت‌الله خمینی با جلب حمایت توده مردم پیروز شد و بعد از سالیان طولانی، آموزش‌های اسلامی را عملا وارد زندگی مردم کرد. و مهم‌ترین دستاورد ایشان احیاء احترام و اعتماد به نفس در مردم بود. او تنها رهبری است که توانست جنبش را بر اساس ایدئولوژی و مذهب بنیانگذاری کند که هیچ یک از رهبران انقلاب‌های جهان نتوانستند به آن دست یابند.

,

الهام بخش مسیحیان آزاده

, الهام بخش مسیحیان آزاده,

دکتر جرج موستاکیس روحانی و نویسنده مسیحی از یونان می‌گوید: "من یک مسیحی هستم ولی به آیت‌الله خمینی علاقه بسیار زیادی دارم. او اصلاح‌کننده بزرگ امت اسلامی بوده است. من و سایر مسیحیان آزاده وظیفه خود می‌دانیم که از ایشان پیروی کنیم. زندگی مذهبی و سیاسی آیت‌الله خمینی و مبارزات ایشان علیه استعمار به روشنی در روند تاریخ ثبت است."

,

این کشیش یونانی و استاد فلسفه و جامعه شناسی که وصیت نامه امام را به زبان یونانی ترجمه کرده است سپس احساس خود را راجع به "حسینیه جماران" چنین بیان می‌کند: "اینجا زیباترین مسجدی است که در عمرم دیده ام، زیبایی و تقدس آن به خاطر مادیات نیست. به خاطر این نیست که از طلا و یا نقره و یا بلور ساخته شده باشد، بلکه به خاطر روح بزرگ امام خمینی است."

,

جرج موستاکیس گفتار خویش را با دعای ویژه مردم یونان به پایان می‌برد: "پروردگارا! ‌ای خداوند قادر مطلق! روح محبوب خمینی بزرگ را قرین آرامش ابدی خویش گردان و او را تحت عزت و جلال ملکوت و هم جوار ارواح طیبه ابراهیم، اسحق و یعقوب و تمامی انبیاء دیگر قرار ده. آمین.

,

عشق عمیق یک ملت

, عشق عمیق یک ملت,

"دکتر فوسبری" کشیش و رئیس دانشگاه‌های کاتولیک آمریکای لاتین می‌گوید: "آیت‌الله خمینی با استفاده از ریشه‌های فرهنگی اسلامی موجب حرکت تاریخی ملت خویش گشت. وی توانست با یک انقلاب مذهبی سیاسی، حرکت عظیمی در کشورهای اسلامی به وجود آورد. او راهی را به روی ما گشود که مهم‌ترین پیام آن امکان بازیابی ماهیت معنوی و قدرت الهی و ایمان به خدا بوده است. امام با بازگشایی این راه، وجدان معنوی غرب را شدیدا به لرزه در آورد هرچند رسانه‌های گروهی غرب سعی در پوشاندن و مخفی ساختن آن داشته باشند."

,

دکتر فوسبری، مراسم عزاداری ملت ایران را نمونه‌هایی از عشق عمیق یک ملت نسبت به معشوق خود دانسته و اشک ده‌ها میلیون ایرانی را در سوگ رهبر از دست رفته شان، عزای یک ملت در فقدان امام خود خوانده و اضافه می‌کند: "عکس العمل میلیونی مسلمانان در غم از دست دادن تنها یک سیاستمدار نبود، بلکه درد جدایی کسی بود که ماهیت فرهنگی یک ملت را به وی بازگرداند و راه آزادگی را به جهانیان آموخت.

,

اثبات پیروزی تفکر دینی در قرن بیستم

, اثبات پیروزی تفکر دینی در قرن بیستم,

پروفسور "پروولسی" ایتالیایی، استاد ایران شناسی در دانشگاه رم می‌گوید: "مهم‌ترین عملکرد آیت‌الله خمینی امکان پذیر نمودن یک انقلاب اسلامی بود، آن هم در کشوری که تمدن و فرهنگی قوی را در سابقه خود دارد. این کار باعث شد تا مردم ایران فرهنگ واقعی و قدیمی خود را که همان فرهنگ اسلامی بوده بشناسند و خود را متکی بر آن فرهنگ به جامعه جهانی بشناسانند.

,

این در حالی بودکه تا قبل از انقلاب اسلامی، تنها آوایی که از ایران بلند بود و معیار شناخت جهانیان از کشور ایران اعلام می‌شد، صدای غربزدگی بود. بنابراین آیت‌الله خمینی آغاز‌کننده انقلابی بود که بالاخره فرهنگ اسلامی راستین ملت ایران را آشکار ساخت.

,

دمیرچیان رئیس مجلس ملی ارمنستان:

, دمیرچیان , , رئیس مجلس ملی ارمنستان:,

امام خمینی (ره) نه فقط یک شخصیت علمی و فرهنگی ، بلکه یک سیاستمدار و تئوریسین بزرگ ، دانشمند و فیلسوف نیز می باشد.

,

برهان الدین ربانی رئیس جمهور سابق افغانستان:

, برهان الدین ربانی , , رئیس جمهور سابق افغانستان:,

همانگونه که در صدر اسلام حضرت محمد (ص) بشارت پیروزی مسلمانان را بر قدرت های بزرگ آن زمان را می دادند و کسی باور نمی کرد ، حضرت امام (ره) نیز با یارانی اندک قیام اسلامی را آغاز کردند و در مقابل ابرقدرت های غرب و شرق پیروز شدند.

,

عبدالرحمن بیس واس رئیس جمهور وقت بنگلادش:

, عبدالرحمن بیس واس , , رئیس جمهور وقت بنگلادش:,

پیروزی انقلاب اسلامی در ایران باعث احیای تمدن اسلامی در جهان شد و ما آن را هدیه ی امام خمینی (ره) می دانیم و برای آن ارزش قائلیم.

,

غلام اسحاق خان رئیس جمهور وقت پاکستان:

, غلام اسحاق خان , , رئیس جمهور وقت پاکستان:,

امام خمینی (ره) تنها رهبر ایران نبودند بلکه رهبر بزرگ جهان اسلام بودند.

,

ایشان شخصی بسیار شجاع و دارای بینش عمیق اسلامی و عزتی که به اسلام برگرداندند تا ابد باقی خواهد ماند.

,

بی نظیر بوتو نخست وزیر فقید پاکستان:

, بی نظیر بوتو , , نخست وزیر فقید پاکستان:,

جمهوری اسلامی برای ما از اهمیت بسیاری برخودار است . پیام های امام خمینی (ره) در آینده نیز چراغ هدایت مسلمانان است و ملت های مسلمان در آینده نیز از پرتو نورانی افکار و اندیشه های والای حضرت امام (ره) استفاده خواهند کرد.

,

سید ساجد نقوی هپرهبر شیعیان پاکستان:

, سید ساجد نقوی , , هپرهبر شیعیان پاکستان:,

در مورد شخصیت الهی حضرت امام (ره) سخنان زیادی ایراد شده ، اما هنوز این مردم خدا شناخته نشده است و باید بیش از پیش در راه شناخت زندگی این امام بزرگ (ره) تلاش کرد و آن را معیار خودسازی قرار داد. یاد امام (ره) برای همیشه در دل های محرومان و مستضعفان باقی خواهد ماند.

,

حافظ اسد رئیس جمهور فقید سوریه:

, حافظ اسد , , رئیس جمهور فقید سوریه:,

امام خمینی (ره) امام همه ی ما بود. امام (ره) با عظمت زیست و با عظمت دار فانی را به سوی ابدیت ترک گفت . این در حالی بود که بارزترین الگوهای ایمان ، زهد و تقوی را در جهان امروز باقی گذاشت . امام خمینی (ره) با اقتدار تمام از ارزش های اسلامی دفاع کرد.

,

مسعود بارزانی رهبر حزب دموکرات کردستان عراق:

, مسعود بارزانی , , رهبر حزب دموکرات کردستان عراق:,

امام خمینی (ره) به عنوان بزرگترین شخصیت سیاسی و دینی عصر ، افق های تازه ای در برابر مسلمانان و مظلومان جهان گشود. کردهای عراق همواره از حمایت معنوی و انسانی امام (ره) بهره مند بوده و ارادت خاصی به ایشان دارند.

,

جلال طالبانی رئیس جمهور عراق:

, جلال طالبانی , , رئیس جمهور عراق:,

قاطعیت امام (ره) در رویارویی با استعمار و توطئه های آنها ، خاری در چشم استعمارگران بود و حرکت امام (ره) توانست توطئه های آنان را خنثی سازد.

,

نوری مالکی نخست وزیر عراق:

, نوری مالکی , , نخست وزیر عراق:,

امام خمینی (ره) ثابت کرد که اسلام قادر است بر اساس اصول اندیشه ها و حفظ هویبت خود در عصر پیشرفت علوم حکومت تشکیل دهد. مستضعفان جهان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با الهام از رهنمودهای ایشان با روحیه ی حق طلبی به مقابله با استکبار نسبت به جمهوری اسلامی کینه می ورزند ، شعار نه شرقی نه غربی که امام خمینی (ره) مطرح کرد کشورهای کوچک جهان را به استقلال طلبی در برابر قدرتهای بزرگ تشویق کرد.

,

شهید فتحی شقاقی رهبر پیشین سازمان جهاد اسلامی فلسطین:

, شهید فتحی شقاقی , , رهبر پیشین سازمان جهاد اسلامی فلسطین:,

پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به مردم فلسطین اعتماد به نفس داد. این انقلاب به ما فهماند که پیروزی ما در گرو پیروزی از امام خمینی (ره) است. انتفاضه یکی از ثمرات بیداری اسلامی است که امام خمینی (ره) در منطقه و بویژه در فلسطین به وجود آورد.

,

دکتر رمضان عبدا... دبیر کل جنبش جهاداسلامی فلسطین:

, دکتر رمضان عبدا... , , دبیر کل جنبش جهاداسلامی فلسطین:,

امام خمینی (ره) الگوی والای بشریت برای رسیدن به عزت ، کرامت و سربلندی است و باید سیره ی امام راحل برای امت اسلامی بازگو شود تا این امت راه درست زندگی کردن را در پیش گیرد. امام (ره) برای امت اسلامی بازگو شود تا این امت راه درست زندگی کردن را در پیش گیرد. امام راحل (ره) برای انسانهای مصلح و برای نسلهای آینده چراغ هدایت ، توشه ی زندگی و ذخیره ی انسانیت است.

,

اسقف کاپوچی اسقف بیت المقدس:

, اسقف کاپوچی , , اسقف بیت المقدس:,

امام خمینی (ره) فقط متعلق به ایران نیست . تمام محرومان دنیا چه مسلمان و چه غیر مسلمان او را نجات دهنده ی خود می دانند.

,

نور میسیواری رهبر جبهه آزادی بخش ملی مورو فیلیپین:

, نور میسیواری , , رهبر جبهه آزادی بخش ملی مورو فیلیپین:,

او نه تنها و قائد من بلکه رهبر تمامی مسلمانان و مستضعفان جهان بود و میراث ارزشمند او برای همیشه در قلب ما زنده خواهند ماند.

,

کیم ایل سونگ رهبر فقید کره شمالی:

, کیم ایل سونگ , , رهبر فقید کره شمالی:,

امام خمینی (ره) در قیام مقدس خود علیه هر نوع سلطه گری و سلطه پذیری و مقابله با امپریالیسم ، خدمات درخشانی عرضه کردند و از این رهگذر پیروزی انقلاب اسلامی را در ایران تضمین کردند و موجب توسعه ی مستقلانه و موفقیت کشورشان شدند. نام ایشان در اعماق وجود ملت ایران جاودانه باقی خواهد ماند.

,

عمر کرامی نخست وزیر اسبق لبنان:

, عمر کرامی , , نخست وزیر اسبق لبنان:,

بیداری اسلامی در جهان مرهون قیام امام خمینی (ره) است.

,

امام بخاری رهبر مسلمانان هند:

, امام بخاری , , رهبر مسلمانان هند:,

امام خمینی ( ره) مردی مومن ، مجتهد ، تاریخ ساز در سده اخیر بود ، مرد مجاهدی که نظیر او در صد سال اخیر وجود نداشته است. امام خمینی (ره) چنان ذخیره ای در دنیا باقی گذاشت که صدها سال زبانزد همه خواهد بود.

,

راجیو گاندی نخست وزیر فقید هند:

, راجیو گاندی , , نخست وزیر فقید هند:,

با رحلت امام خمینی (ره) جهان یک رهبر روحانی و انقلابی عظیم و دارای دید وسیع را از دست داده است.

,

یوری موسهوینی رئیس جمهور اوگاندا:

, یوری موسهوینی , , رئیس جمهور اوگاندا:,

امام خمینی (ره) رهبری عظیم الشأن و روحانی بود که نه تنها الهام بخش مسلمانان در ایران بلکه در واقع سراسر جهان به شمار می آمد.

,

علی حسن مووینی رئیس جمهور تانزانیا:

, علی حسن مووینی , , رئیس جمهور تانزانیا:,

امام خمینی (ره) رهبر انقلاب اسلامی ایران در زمان ما به پیروزی مظلومین علیه ظالمین کمک به سزایی کرد. این انقلاب نیروی خود را مصروف مبارزه برای آزادی آفریقا از استعمار و نیز مبارزه ی جهانی علیه ظلم و استثمار نمود.

,

نلسوم ماندلا قهرمان مبارز آفریقای جنوبی علیه آپارتاید:

, نلسوم ماندلا , , قهرمان مبارز آفریقای جنوبی علیه آپارتاید:,

امام خمینی (ره) فرزند مشهور اسلام بود. او در امر نشان دادن راه درست به نسل های حاضر و آینده ی مسلمانان ف سهم بسزایی داشته است.

,

راشد القنوشی رهبر النهضه تونس:

, راشد القنوشی , , رهبر النهضه تونس:,

شخصیت امام خمینی (ره) به مثابه رهبری عقیدتی ، سیاسی و انقلابی که رنج همه ی زحمت کشان را به دوش دارد ، جلوه می کند که در واقع تبلور آمال و آرزوهای همه ی ملت است و آنها را در مسیری روشن و درست هدایت می کند.

,

معمر قذافی رهبر لیبی:

, معمر قذافی , , رهبر لیبی:,

امام خمینی (ره) از بزرگترین انبیاء انقلاب و دشمن سر سخت امپریالیسم ، صهیونیسم و استکبار جهانی بود و بی شک نام ایشان در تاریخ اسلام برای همیشه جاودان خواهد ماند.

,

فهمی هویدی نویسنده:

, فهمی هویدی , , نویسنده:,

امام خمینی (ره) پیروزی مستضعفین و پیشرفت مهم موازع اسلامی را در جهان معاصر محقق ساختند. گفته های ایشان ثابت نمود که دین عنصری فعال و موثر در بر انگیختن ملتهاست. برخلاف کسانی که مدعی بودند که دین عنصری است برای افیون ملل و عامل خمودی و سستی آنها.

,

دکتر حسن البناء رهبر وقت اخوان المسلمین:

, دکتر حسن البناء , , رهبر وقت اخوان المسلمین:,

حضرت امام خمینی (ره) اندیشمندی است که هزاره ی دوم میلادی را به پایان برد و پیوسته پرتو افکار نورانی اس بر فراز هزاره ی سوم خواهد درخشید . اندیشمندی که خاستگاه تفکرش اسلام ناب و اندیشه های اصولی بوده و در بردارنده ی گرایش هایی است که همان میراث اهل بیت (ع) است.

,

احمد شیخ زهیر امام جماعت مسجد شهر بوستون آمریکا:

, احمد شیخ زهیر , , امام جماعت مسجد شهر بوستون آمریکا:,

امام خمینی (ره) در قلب ماست و همه او را عاشقانه دوست دارند.

,

الوین تافلر نویسنده مشهور آمرکایی:

, الوین تافلر , , نویسنده مشهور آمرکایی:,

امام خمینی (ره) با استفاده از نیروی مذهب بخش قابل توجهی از قدرتی که مدتها در انحصار دولتها بود در کنترل گرفت. وقتی امام خمینی (ره) فتوای قتل سلمان رشدی را صادر کردند در واقع برای حکومت های دنیا پیامی تاریخی فرستاد که بسیاری از دریافت و تحلیل آن عاجز ماندند و مظنون واقعی پیام امام (ره) چیزی نبود مگر فرا رسیدن عصری جدید از حاکمیت جهانی ، که غربی ها باید آن را با دقت مورد نظر و بررسی قرار دهند زیرا امام خمینی (ره) نخبه ای است که حرکتی را شروع کرده است که در ادامه حرکتش قلمرو اندیشه های بشری ، هم جایگاه حکومت های دولتی و هم اقتدار دولت های ملی و محلی را تغییر می دهد.

,

محمد حسنین هیکل (نویسنده مشهور مصری)

, محمد حسنین هیکل (نویسنده مشهور مصری, ),

گویی شخصیتی از شخصیتهای آزمون بزرگ صدر اسلام (فتنه الکبری) با معجزه ای به دنیا  بازگشته تا پس از  امویان و به خون غلتیدن شهیدان اهل بیت علیهم السلام سپاه علی علیه السلام را رهبری کند.

,

شیخ محمد طنطاوی (مفتی اعظم دانشگاه الازهر مصر)

, شیخ محمد طنطاوی (مفتی اعظم دانشگاه الازهر مصر, ),

وی از جمله افرادی بود که خداوند سبحان، علمی نافع و عقلی جلوتر از زمان به وی اعطاء کرده بود.

,

دیوان حداد (استاد دانشگاه ماساچوست)

, دیوان حداد (استاد دانشگاه ماساچوست, ),

در نظر بسیاری از آمریکاییان چهره واقعی اسلام آن است که توسط امام خمینی معرفی شده است.

,

رابرت کالستون، دانشمند کانادایی:
از نظر من که یک غربی و فردی غیر مسلمان هستم، این معجزه است که یک انقلاب مکتبی و الهی بتواند در جهان امروز اینطور تحقق پیدا کرده و در جهت استقرار عدالت به پیش برود، این انقلاب، بدون شک، از جانب خداوند حمایت می شود.

, رابرت کالستون، دانشمند کانادایی:,
,


طلال عتریسی، استاد دانشگاه لبنان:
رهبری امام خمینی و پیروزی انقلاب اسلامی، اساس حرکت و تمدن جهان کنونی می باشد.

,
, طلال عتریسی، استاد دانشگاه لبنان:,
,


ماسیمو فینی، روزنامه نگار معروف ایتالیایی:
حقیقت انقلاب اسلامی و تفکر آیة الله خمینی بسیار عمیق است و جهان غرب از درک عمیق آن درمانده است.

,
, ماسیمو فینی، روزنامه نگار معروف ایتالیایی:,
,


محمد العاصی، امام جماعت سابق مسجد واشنگتن:
[امام خمینی] شرق و غرب را لرزانید و میراثی بر جای گذاشت که هنوز زنده و فعال است.

,
, محمد العاصی، امام جماعت سابق مسجد واشنگتن:,
,


پروفسور یاوس اوسوس، رییس «اتحادیة راه اسلامی در اروپا» و استاد برجسته دانشگاه‌های آلمان:
امام خمینی، بیدارگر همه موحدان در عصر ما است، احیای دین و معنویت در روزگاری که سیطرة مادیت و ابزار مادی و اندیشه های ضد معنوی، جامعه بشری را در چنبرة خود گرفته بود، مدیون امام خمینی و یاران انقلاب اسلامی است.

,
, پروفسور یاوس اوسوس، رییس «اتحادیة راه اسلامی در اروپا» و استاد برجسته دانشگاه‌های آلمان:,
,

محسن.س

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه