اخبار داغ

اختصاصی دانا/

ارتباط شرکت تجاری دختر فریدون در انگلیس با شرکت‌های خصوصی پدرش در ایران + اسناد

ارتباط شرکت تجاری دختر فریدون در انگلیس با شرکت‌های خصوصی پدرش در ایران + اسناد
سندی وجود دارد که نشان می دهد شرکت آوا نوتریگا یکی از شرکت هایی است که فریدون به همراه صدقی و مانی مهاجان تأسیس کرده که زمینه فعالیت آن واردات و صادرات، انجام امور بازرگانی و ... با دامنه فعالیت گسترده است؛ از طرف دیگر مریم فریدون یک فعال تجاری در انگلیس است.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ افشاگری ها علیه حسین فریدون از ماه های آخر سال 94 شروع شد؛ برخی از نمایندگان مجلس نهم نسبت به حضور برادر روحانی در مسائل کلان کشور اعتراض کرده و اعلام کردند که تخلفاتی از سوی وی در حال رخ دادن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

در یکی از این افشاگری های اخیر توسط علیرضا زاکانی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس‌جمهور اگر می‌خواهد با فیشهای نجومی برخورد کند، باید به اخوی محترمش برسد، اظهار کرد: شیوه‌ای طراحی کرده‌اند که در آن ثروتهای افسانه‌ای نامشروع کسب می‌کنند. بانکهایی که مسئولانش عوض شده‌اند، شعبات خارجی‌شان به این مدیران تسهیلات ارزی می‌دهند. آنها تسهیلات ارزی را به داخل کشور می‌آورند و افراد مرتبط با «حسین فریدون» برادر رئیس‌جمهور تسهیلات را می‌گیرند.

, افراد مرتبط با «حسین فریدون» برادر رئیس‌جمهور تسهیلات را می‌گیرند., افراد مرتبط با «حسین فریدون» برادر رئیس‌جمهور تسهیلات را می‌گیرند.,

 

,

با افشای نام‌های «مالامیر» و «دانیال‌زاده‌» به عنوان دو تن از مرتبطین با برادر رئیس جمهور، مشخص شد این افراد بدهکار بانکی هستند و بانک ملت با فشار «حسین فریدون» برادر رئیس‌جمهور ۴۰۰ میلیون درهم با کارمزد صفر درصد به آنها داده و صرافیها این پولها را تبدیل و پول گرفته شده را در بانک ملت با سود ۲۴ درصد سپرده‌گذاری کردند.

,

 

,

اگرچه سه تن از نمایندگان مجلس نیز در نامه ای به روحانی خواستند که به شرایط فریدون در دولت و حضور او در مهمترین جلسات و مسائل حساس کشور با توجه به مواردی که درباره او وجود دارد پاشخ دهد اما تا کنون پاسخی از دولت برای دفاع از فریدون ارائه نشده است.

,

 

,

اخیراً اسنادی از همکاری دختر فریدون به نام مریم فریدون با یکی از بانک ها و موسسات تجاری بازرگانی لندن منتشر شده است؛ مریم فریدون از بورس تحصیلی استفاده کرده و پس از اتمام تحصیل خود در دانشگاه، به عنوان

,

تحلیل گر در تجارت و فروش و بازرگانی در شرکت مورگان استنلی مشغول به کار شده است.

, تحلیل گر در تجارت و فروش و بازرگانی در شرکت مورگان استنلی مشغول به کار شده است., تحلیل گر در تجارت و فروش و بازرگانی در شرکت مورگان استنلی مشغول به کار شده است.,

 

,

, , , ,

, , , ,

, , , ,

, ,

این شرکت سمت مریم فریدون را دانشیار در اعتبار سازه زده است؛ در سایتی دیگر عنوان شده است که مریم فریدون دوره های اقتصادی در مدرسه اقتصاد لندن دیده است؛ مریم فریدون دوره های اقتصاد مالی، اقتصاد سنجی،    اقتصاد خرد، امور مالی شرکت، امور مالی بین المللی را در لندن گذرانده است.

, این شرکت سمت مریم فریدون را دانشیار در اعتبار سازه زده است؛ در سایتی دیگر عنوان شده است که مریم فریدون دوره های اقتصادی در مدرسه اقتصاد لندن دیده است؛ مریم فریدون دوره های اقتصاد مالی، اقتصاد سنجی،    اقتصاد خرد، امور مالی شرکت، امور مالی بین المللی را در لندن گذرانده است., این شرکت سمت مریم فریدون را دانشیار در اعتبار سازه زده است؛ در سایتی دیگر عنوان شده است که مریم فریدون دوره های اقتصادی در مدرسه اقتصاد لندن دیده است؛ مریم فریدون دوره های اقتصاد مالی، اقتصاد سنجی،    اقتصاد خرد، امور مالی شرکت، امور مالی بین المللی را در لندن گذرانده است., دانشیار در اعتبار سازه زده است؛ در سایتی دیگر عنوان شده است که مریم فریدون دوره های اقتصادی در مدرسه اقتصاد لندن دیده است؛ مریم فریدون دوره های اقتصاد مالی، اقتصاد سنجی،    اقتصاد خرد، امور مالی شرکت، امور مالی بین المللی را در لندن گذرانده است., دانشیار در اعتبار سازه زده است؛ در سایتی دیگر عنوان شده است که مریم فریدون دوره های اقتصادی در مدرسه اقتصاد لندن دیده است؛ مریم فریدون دوره های اقتصاد مالی، اقتصاد سنجی،    اقتصاد خرد، امور مالی شرکت، امور مالی بین المللی را در لندن گذرانده است., مدرسه اقتصاد لندن دیده است؛ مریم فریدون دوره های اقتصاد مالی، اقتصاد سنجی،    اقتصاد خرد، امور مالی شرکت، امور مالی بین المللی را در لندن گذرانده است., مدرسه اقتصاد لندن دیده است؛ مریم فریدون دوره های اقتصاد مالی، اقتصاد سنجی،    اقتصاد خرد، امور مالی شرکت، امور مالی بین المللی را در لندن گذرانده است., مدرسه اقتصاد لندن دیده است؛ مریم فریدون دوره های اقتصاد مالی، اقتصاد سنجی،    اقتصاد خرد، امور مالی شرکت، امور مالی بین المللی را در لندن گذرانده است., مدرسه اقتصاد لندن دیده است؛ مریم فریدون دوره های اقتصاد مالی، اقتصاد سنجی،    اقتصاد خرد، امور مالی شرکت، امور مالی بین المللی را در لندن گذرانده است., اقتصاد مالی، اقتصاد سنجی،    اقتصاد خرد، امور مالی شرکت، امور مالی بین المللی را در لندن گذرانده است., اقتصاد مالی، اقتصاد سنجی،    اقتصاد خرد، امور مالی شرکت، امور مالی بین المللی را در لندن گذرانده است., اقتصاد مالی، اقتصاد سنجی،    اقتصاد خرد، امور مالی شرکت، امور مالی بین المللی را در لندن گذرانده است., اقتصاد مالی, قتصاد سنجی،, اقتصاد خرد، , امور مالی شرکت، , امور مالی بین المللی را در لندن گذرانده است.,

 

,

سایت های انگلیسی مریم فریدون را با نام پدر وی که دستیار ویژه روحانی است معرفی می کنند؛ این سایت ها نوشته اند مریم تحصیلات کارشناسی خود را در کلمبیا گذرانده است و این دقیقا زمانی بوده که خانواده فریدون در نیویورک زندگی می‌کرده اند.

,

 

,

بیزینس اینسایدر خبر داد که مریم دختر حسین فریدون، دانشجوی مقطع کارشناسی دانشگاه کلمبیای آمریکا بوده و پس از آن با دریافت بورس تحصیلی موسوم به لرد دارندورف Lord Dahrendorf  (جامعه شناس انگلیسی- آلمانی 1929-2009) توانسته در کالج مشهور مدرسه اقتصاد لندن London School of Economics مشغول تحصیل شود. این بورس، در قالب بورسیه هایی که دویچه بانک آلمان Deutsche Bank به دانشجویان کشورهای در حال توسعه و نوظهور اعطا می کند، به مریم فریدون داده شده است.

,

 

,

بیزینس اینسایدر نوشته است که هدف از اعطای این بورس تحصیلی کمک به دانشجویان نیازمند کشورهای درحال توسعه است و برهمین اساس، اعطای آن به دختر برادر رییس جمهور ایران که وضع مالی مناسبی دارد، تعجب برانگیز است. به نوشته این سایت آمریکایی، مریم فریدون در شعبه لندن دویچه بانک مشغول کار هم شده است. بیزینس اینسایدر شوهر مریم فریدون را پسر سفیر جدید ایران در سوییس اعلام کرده که هم اینک در دانشگاه آکسفورد در مقطع دکترا مشغول تحصیل است.

,

 

,

مریم فریدون در حالی یکی از فعالان اقتصادی، تجاری در لندن است که حسین فریدون نیز در ایران بر خلاف سمت شغلی خود دست به فعالیت های اقتصادی زده است.

,

 

,

از طرف دیگر در یکی از افشاگری ها علیه فریدون آمده بود که: «در ترکیب هیات مدیره [یک صرافی] آقای حسین فریدون حضور دارد. پرسش نظارتی این است آیا این آقا همان بزرگواری است که اکنون دستیار ویژه رییس جمهور است؟ اگر هست چطور می شود یک صراف، کارمند دولت یا مدیر یا یک مقام دولتی باشد؟ پس تکلیف قانون منع تصدی دو شغل چه می شود؟ اجرای قانون منع مداخله کارکنان دولت در معاملات ارز و سکه و طلا چه می شود؟ قانون منع دریافت از دو صندوق چه می شود؟» 

,



پیش از آن، برخی از سایت ها و خبرگزاری ها نوشته بودند: «حسین فریدون به همراه علی صدقی، مدیرعامل اسبق بانک ملی ومانی مهاجان از اعضای مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت و علی اسدیان، رییس هیات مدیره گروه تجار آوا و شرکت آواپارس دوران، در بهمن 1390 به راه اندازی و تاسیس شرکت و خرید و فروش نقدی ارز و مسکوکات و طلا و نقره در محل صرافی اقدام کرده است. اما اکنون نامی از این شرکت تضامنی بین صرافی های مجاز بانک مرکزی دیده نمی شود.»

,
,
,

 

,

در ادامه این جریان سند دیگری وجود دارد که نشان می دهد شرکت آوا نوتریگا یکی از شرکت هایی است که فریدون به همراه صدقی و مانی مهاجان تأسیس کرده که زمینه فعالیت آن واردات و صادرات، انجام امور بازرگانی و ... با دامنه فعالیت گسترده است.

,

 

,

, ,

شرکت حسین فریدون برای واردات گسترده و انجام امور تجاری در سطوح بین الملل در حالی است که دختر فریدون در لندن به کارهای تجاری در یک شرکت بین المللی مشغول است.

,

تیر ماه سال 93 بود که وال استریت ژورنال اعلام کرد که همزمان با آغاز مرحله نهایی مذاکرات هسته ای ایران و گروه پنج به علاوه یک در آستانه مهلت 20 ژوییه ( 30تیر)، شرکت های جهانی مشغول تحقیق هستند، تا با شرکای احتمالی ایرانی خود دیدار کنند و به دنبال کسب جایگاهی در بازار ایران هستند.

, همزمان با آغاز مرحله نهایی مذاکرات هسته ای ایران و گروه پنج به علاوه یک در آستانه مهلت 20 ژوییه ( 30تیر)، شرکت های جهانی مشغول تحقیق هستند، تا با شرکای احتمالی ایرانی خود دیدار کنند و به دنبال کسب جایگاهی در بازار ایران هستند.,

به نوشته این روزنامه، شرکت های بزرگ انرژی جهان از جمله توتال، رویال داچ شل، خودروسازانی مانند پژو سیتروئن (PSA) و شرکت های مالی دویچه بانک و رنسنانس کپیتال روسیه در جلسات معارفه درباره سرمایه گذاری در ایران شرکت کرده اند.

, شرکت های مالی دویچه بانک,

 

,

از طرف دیگر ارتباطات مالی این بانک با ایران باعث شد تا در آبان ماه سال 94، بانک آلمانی «دویچه بانک» به دلیل نقض تحریمهای آمریکا در معامله با ایران به پرداخت ۲۵۸ میلیون دلار جریمه نقدی محکوم شود که اسناد این همکاری در نهایت توسط مقامات آمریکایی بررسی و تأیید شد.

,

 

,

شرکت مالی دویچه بانک همان شرکتی است که دختر فریدون در آن مشغول به کار است. باید دید در حالی که فریدون فضا را برای استفاده برخی از دوستان خود از برخی از مزایا استفاده کرده است، چه شرایطی را برای تجارت با دختر خویش فراهم کرده است؟

, باید دید در حالی که فریدون فضا را برای استفاده برخی از دوستان خود از برخی از مزایا استفاده کرده است، چه شرایطی را برای تجارت با دختر خویش فراهم کرده است؟,

 

,

این سوال وجود دارد که ارتباط تجاری شرکت حسین فریدون با دویچه بانک و بخش بازرگانی و تجاری این بانک که دختر حسین فریدون مسئولیت آن را بر عهده دارد چه میزان بوده و بهتر است جهت تنویر افکار عمومی مسئولین این مسئله را مورد واکاوی قرار داده و ابعاد آن را مشخص کنند.

, بخش بازرگانی و تجاری این بانک که دختر حسین فریدون مسئولیت آن را بر عهده دارد چه میزان بوده و بهتر است جهت تنویر افکار عمومی مسئولین این مسئله را مورد واکاوی قرار داده و ابعاد آن را مشخص کنند.,

انتهای پیام/ط

,

 

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه