اخبار داغ

اخبارویژه روزنامه‌های 4 مرداد؛

پیش‌بینی مدال‌های ایران در المپیک ریو/ ریزش 90 نفره اعضای فراکسیون امید تنها در 2 ماه/ تحلیل بی‌بی‌سی از توانایی‌های حزب‌الله

پیش‌بینی مدال‌های ایران در المپیک ریو/ ریزش 90 نفره اعضای فراکسیون امید تنها در 2 ماه/ تحلیل بی‌بی‌سی از توانایی‌های حزب‌الله
روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند., روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند., روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.,
,
******
, ******, ******, ******,
 
,
پیش‌بینی مدال‌های ایران در المپیک ریو/ ریزش 90 نفره اعضای فراکسیون امید تنها در 2 ماه/ تحلیل بی‌بی‌سی از توانایی‌های حزب‌اللهکیهان
, پیش‌بینی مدال‌های ایران در المپیک ریو/ ریزش 90 نفره اعضای فراکسیون امید تنها در 2 ماه/ تحلیل بی‌بی‌سی از توانایی‌های حزب‌اللهکیهان, پیش‌بینی مدال‌های ایران در المپیک ریو/ ریزش 90 نفره اعضای فراکسیون امید تنها در 2 ماه/ تحلیل بی‌بی‌سی از توانایی‌های حزب‌الله,
 
مشاور نتانیاهو: شعار ایران در حمایت از مستضعفان خطرناک است !
,
, مشاور نتانیاهو: شعار ایران در حمایت از مستضعفان خطرناک است !,

رژیم صهیونیستی نگران نفوذ ایران در منطقه به اعتبار شعار حمایت از مستضعفان است.
,
,

مشاور امنیتی نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی فرانس تاکید کرد راهبرد ایران برای نفوذ در منطقه؛ سر دادن شعار حمایت از مستضعفان و شیعیان است.
,
,

«یوخیم روناس» گفت: «به منظور فهم سیاست ایران باید به بررسی سیاست خارجی تهران پرداخت. هنگامی که مبانی سیاست خارجی ایران را مطالعه می‌کنیم می‌بینیم که از احترام به مرزها، احترام به کشورها و عدم مداخله در امور دیگر کشورها سخن به میان آمده است. اما مبانی دیگری هم وجود دارد به عنوان مثال حمایت از نیروهای آزادی‌بخش و حمایت از مستضعفان جزو این مبانی هستند. نظام ایران تلاش می‌کند با تمسک به این مبانی در منطقه نفوذ کند.
,
,

وی افزود: ایران با شعار یاری مستضعفان به دنبال آن است که نفوذ خود را در منطقه افزایش دهد. وقتی رهبر ایران سخن از همپیمانان ایران به میان می‌آورد منظورش حزب‌الله، اسد و حوثی‌ها است.
,
,

وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب ایران در سال 1979، تهران برای نفوذ در کشورهای منطقه درصدد صدور انقلاب برآمد و شعار یاری مستضعفان را سر داد. یکی از ابزارهای ایران برای نفوذ در کشورهای منطقه حمایت از شیعیان و مستضعفان است.

آمریکا به شرکت‌های اروپایی مایل به همکاری با ایران حمله می‌کند
,
,
,
, آمریکا به شرکت‌های اروپایی مایل به همکاری با ایران حمله می‌کند,

یک نشریه فرانسوی نوشت: آمریکا مانع ورود شرکت‌های اروپایی به ایران است
,
,

نشریه فرانسوی «یورولیبرته» در گزارشی درباره موانع موجود در مسیر رفع تحریم‌ها علیه ایران تاکید کرد آمریکا نمی‌خواهد شرکت‌های اروپایی جلوتر از شرکت‌های آمریکایی راهی بازار ایران شوند و آن را به دست گیرند.
,
,

در این گزارش آمده است: آمریکا درباره برقراری رابطه میان بانک‌های اروپایی و ایرانی موانع زیادی ایجاد می‌کند در واقع باید گفت که عقاب سرسفید آمریکایی با چنگال‌هایی تیز آماده حمله به بانکهای اروپایی است که قصد سرمایه‌گذاری در ایران را دارند. از جمله این کشورها که از همان ابتدای توافق هسته‌ای با ایران تلاش کرد رابطه تجاری اقتصادی خود را با ایران عادی کند، فرانسه بود.
,
,

این نشریه افزود: حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران بلافاصله بعد از انعقاد توافق هسته‌ای راهی فرانسه شد و به شرکت‌ها و بانک‌های این کشور اطمینان داد ایران برای سرمایه‌گذاری آنها کاملا امن است. اما آمریکا قصد دارد با اعمال زور، نه تنها باعث دور کردن فرانسه از ایران شود، بلکه مانع از حضور سرمایه‌گذاران فرانسوی در ایران شود.
,
,

رنو ژرار خبرنگار با سابقه روزنامه لوفیگارو در مورد لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران تاکید کرد تهران باید در مقابل دیکتاتوری مالی آمریکا مقاومت کند.

اسرائیل: روحانی و احمدی‌نژاد ندارد/ایران خطرناک است
,
,
,
, اسرائیل: روحانی و احمدی‌نژاد ندارد/ایران خطرناک است,

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی گفت: داعش نباید ما را از خطر ایران دور نگاه دارد.
,
,

«یووال اشتاینیتس» به رادیو فرانسه گفت: «خطر داعش نباید ما را از تهدید ایران جاه‌طلب دور نگاه دارد. گرچه لحن رئیس جمهور روحانی با سخنان احمدی‌نژاد متفاوت است اما هدف آنها یکی است. بلندپروازی ایران خطرناک است.»

بی‌بی‌سی: جنگ 33 روزه حزب‌الله را قدرتمندتر کرد
,
,
,
, بی‌بی‌سی: جنگ 33 روزه حزب‌الله را قدرتمندتر کرد,

حزب‌الله لبنان پس از جنگ یک ماهه با اسرائیل در ژوئیه 2006 با بازسازی و تجدیدقوا به یکی از قدرتمندترین گروه‌ها در خاورمیانه بدل شد.
,
,

وبسایت بی‌بی‌سی در تحلیلی نوشت: طی یک دهه گذشته گروه حزب‌الله نفوذ  خود در لبنان را افزایش داده و علاوه بر این در جنگ داخلی سوریه نیز درگیر شده است.  حزب‌الله از یک گروه سیاسی با قدرت محدود به یک بازیگر سیاسی نیرومند بدل شده است. در اواخر سال 2006  با رهبری مجموعه‌ای از حرکات اعتراضی خواهان افزایش قدرت در کابینه دولت لبنان شد.
,
,

گروه حزب‌الله از نظر نظامی نیز دچار تحول مهمی شده و با دخالت در جنگ داخلی سوریه قابلیت‌های جدیدی بدست آورده و صفوف خود را گسترش داده است. در نتیجه، تمرکز فعالیت‌های این گروه دیگر صرفا روی لبنان و اسرائیل نیست.
,
,

تخمین زده می‌شود که زرادخانه سلاح‌های سنگین این گروه از 33 هزار موشک و راکت قبل از جنگ 2006،  اکنون به 150 هزار افزایش یافته است به همین ترتیب تخمین زده می‌شود نفرات این گروه که در سال 2006  چند هزار نفر بود، اکنون بالغ بر 20 هزار نفر است.
,
,

از سال 2011 به این سو در نتیجه حمایت حزب‌الله از حکومت مورد حمایت ایران در سوریه، که مسیر اصلی تامین تسلیحات حزب‌الله است، نیروهای این گروه تجارب رزمی چشمگیری کسب کرده و با طراحی نظامی روسیه نیز آشنا شده‌اند. گروه حزب‌الله در عین حال شبه نظامیان طرفدار ایران در عراق و یمن را آموزش می‌دهد.
,
,

بی‌بی‌سی می‌نویسد: تنش بین حزب‌الله لبنان و حکومت‌های عربی تشدید شده است. اکثر حکومت‌های عربی این گروه را به خاطر «ماجراجویی» در جنگ سال 2006 با اسرائیل محکوم کردند. با این وجود هنوز هم به خاطر مبارزه با اسرائیل یا «دشمن‌مشترک»  در افکار عمومی جهان عرب حمایت قابل توجهی دارد.
,
,

در سال 2016 یک دهه پس از جنگ 2006 جامعه عرب، شورای همکاری خلیج‌فارس و سازمان همکاری اسلامی حزب‌الله لبنان را یک سازمان «تروریستی»  اعلام کردند.
,
,

روابط حکومت عربستان، که در لبنان از یک ائتلاف سیاسی مخالف حزب‌الله حمایت می‌کند، با این گروه بشدت تیره شده است.
,
,

حزب‌الله به استفاده از رسانه‌ها به عنوان یک ابزار ادامه داده است. در ژوئیه 2006،  حسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان از بینندگان المنار، شبکه تلویزیونی این گروه، دعوت کرد صحنه‌های غرق شدن کشتی نظامی اسرائیلی در آبهای نزدیک به سواحل بیروت را تماشا کنند.
,
,

از آن زمان این گروه یک استراتژی همه‌جانبه برای پوشش خبری بحران‌های منطقه‌ای به اجرا گذاشته و همزمان طرفداران آن در شبکه‌های اجتماعی به شدت فعال شده‌اند.
,
,

این گروه با اجرای طرح موفقیت‌آمیز  تاسیس موزه‌ای مربوط به جنگ با اسرائیل در جنوب لبنان توانسته است توجه ساکنان منطقه و حتی توریست‌ها را جلب کند.

عارف: در انتخابات از هویت خود عبور کردیم
,
,
,
, عارف: در انتخابات از هویت خود عبور کردیم,

اوضاع مدعیان اصلاح‌طلبی پس از انتخابات مجلس رو به آشفتگی شدید گذاشته است، چنان که عارف می‌گوید در انتخابات از هویت خود عبور کردیم و علی صوفی مدعی است «اصلاح‌طلبان خود را ارزان نفروشند»!
,
,

محمدرضا  عارف، رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان که در جمع نمایندگان استانی این شورا صحبت می‌کرد، «تعصب به هویت» را مسئله مهم در جریان اصلاح‌طلب دانست و تاکید کرد در برخی مواقع ترجیح منافع ملی بر منافع جریانی به ویژه در جریان انتخابات مجلس دهم و به خاطر رد صلاحیت‌ها باعث شد از هویت خودمان خوب دفاع نکنیم و گاها از آن عبور کنیم.
,
,

همزمان علی صوفی عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان به روزنامه وقایع‌اتفاقیه گفت: اصلاح‌طلبان خودشان را ارزان نفروشند(!) آنهایی که به خاطر ترس از رد صلاحیت از فراکسیون امید جدا شوند مورد حمایت اصلاح‌طلبان نخواهند بود.
,
,

وی درباره جدایی برخی اعضای فراکسیون امید و پیوستن به فراکسیون اعتدال گفت: ما با وضعیت رد صلاحیت‌ها، کاندیدایی‌که بتوانیم به عنوان کاندیدای اصلاح‌طلب معرفی کنیم، نداشتیم؛ برای مثال  در تهران سه یا چهار نفر بیشتر نداشتیم و در شهرستان‌ها خیلی کم کسانی پیدا می‌شدند که بشود آنها را به صحنه انتخابات وارد کرد. بنابراین انتخابات از حالت رقابتی خارج شد و حالت مبارزاتی گرفت اما شورای عالی سیاست‌گذاری  تصمیم گرفت هر طور شده وارد صحنه بماند و در این حالت ما سعی کردیم مبارزه را به مبارزه لیست‌ها بکشانیم اما افراد مبارزه نداشتیم.
,
,
 
,
افراد مبارز باید آرمان، ایمان، شجاعت، بینش و از خودگذشتگی داشته باشند، اما ما این افراد را نداشتیم و فقط سعی‌مان این بود که لیست ببندیم و این کار را هم کردیم؛ لیستی بستیم که در آن افراد شناخته شده نبودند، ما استراتژی تشکیل مجلس اصلاح‌طلب را کنار گذاشتیم و به دنبال کنار زدن مجلس تندرو بودیم و به همین دلیل حتی از اصول‌گرایان معتدل هم حمایت کردیم. هر چند می‌دانستیم این لیست، لیست شکننده‌ای خواهد بود. به همین خاطر شکننده بودن و البته همین ترس از رد صلاحیت‌هاست که اکنون شاهد میثاق‌شکنی عده‌ای از اعضای لیست امید هستیم.
,

وی در پاسخ این سؤال که «به دلیل همین شکنندگی است که حالا بعضی از چهره‌های فراکسیون امید به فراکسیون مستقلان پیوسته‌اند؟» می‌گوید:
,
,

ما از این افرادی که این‌گونه عمل کرده‌اند بیش از این هم انتظار نداریم؛ این افراد، افراد مبارزی نیستند. آنها وارد صحنه شدند و با قرار گرفتن در لیست امید شانس آوردند و مردم هم به آنها رأی دادند و اگر در لیست قرار نمی‌گرفتند به هیچ‌وجه رأی نمی‌آوردند و خودشان هم این موضوع را می‌دانند وجه غیرمبارز بودن و غیرسیاسی بودن خیلی از این چهره‌ها غالب است و حتی شروع به معامله کردن می‌کنند.
,
,

اگر این افراد، افراد مبارزی نیستند و به خاطر ترس، فراکسیون امید را ترک کرده‌اند، قطعا در دور بعد مورد استقبال مردم قرار نخواهند گرفت؛ این طور نیست؟
,
,

قطعا این اتفاق خواهد افتاد. البته ما از این تجربه در دور‌های آینده استقبال خواهیم کرد و این قدر باز عمل نخواهیم کرد.
,
,

فکر نمی‌کنید گنجاندن افراد اصول‌گرا در لیست امید موجب یک سری مبارزات و معاملات سیاسی در فراکسیون شد؟
,
,

بله، ما کسانی مانند لاریجانی، بهروز نعمتی و کاظم جلالی را وارد لیست امید کردیم تا بتوانیم چهره‌های دیگر را از میدان به در کنیم ولی حضور همین افراد اصولگرا در لیست امید که تجربه کاری لازم را داشتند در مقابل دیگر اعضای لیست که نه ابراز قدرت داشت و نه تجربه کار سیاسی، موجب شد یک سری معاملات صورت بگیرد و ما هم انتظار پیروزی نداشته باشیم، اما توانستیم شکل مجلس را تغییر دهیم با اینکه هیچگاه نخواستیم و نمی‌توانستیم حتی در رجزخوانی‌ها هم دم از مجلس اصلاح‌طلب بزنیم.

جهنم که 90 نفر ریزش کردند /بگویید فراکسیون امید خالص شد!
,
,
,
, جهنم که 90 نفر ریزش کردند /بگویید فراکسیون امید خالص شد!,

عضو فراکسیون مشارکت در مجلس ششم، 2 بار ریزش و وزن کردن فراکسیون اصلاحات در مجلس دهم را «خالص‌تر شدن فراکسیون امید» خواند.
,
,

دست‌اندرکاران فراکسیون موسوم به امید در آغاز تشکیل مجلس با تبلیغات فراوان تعداد اعضای آن را 159 تا 170 نفر می‌خواندند. اما در روز انتخابات ریاست مجلس فقط، 103 نفر به محمدرضا عارف رأی دادند و حدود 2 ماه بعد در جلسه تعیین هیئت رئیسه فراکسیون حدود 70 نفر شرکت کردند. گفته می‌شود برخی اعضای این فراکسیون به فراکسیون 40 نفره اعتدال پیوسته‌اند.
,
,

در پی این کاهش وزن شدید آن هم ظرف 2 ماه، علی تاجرنیا (عضو حزب منحله مشارکت) به روزنامه آفتاب یزد گفت: فراکسیون امید خالص‌تر می‌شود. من برخلاف بخشی از دوستان اصلاح‌طلب می‌اندیشم. آنها معتقد هستند ما باید روند خودمان را همانند آنچه در انتخابات در قالب لیست امید انجام دادیم و یک سری چهره‌هایی را از گروه‌های راست میانه و اعتدالی گذاشتیم ادامه دهیم و به همین شکل هم در فراکسیون پیش رویم.
,
,
 
,
من بر این باورم که فراکسیون امید فقط هزینه‌های یک ائتلاف را با جناح اعتدالگرا و راست میانه پرداخت کرد و از فایده‌های آن محروم ماند. دلیل آن هم این است که به هر حال تجربه نشان داده است که معمولاً دوستان نزدیک به جناح مقابل سعی می‌کنند برای منزه نگه داشتن خود، مشی و مسیر جداگانه‌ای را اتخاذ کنند. من فکر می‌کنم آنچه در حال حاضر وجود دارد آن است که فراکسیون امید، فراکسیون اصلاح‌طلبان است. بسیاری از چهره‌های اعتدالی با اصلاح‌طلبان همراهی نکردند.
,

وی می‌افزاید: من فکر می‌کنم باید فراکسیون اصلاح‌طلبان را به نوعی منزه کنیم و در آن در حوزه مواضع، شفاف‌سازی صورت دهیم. همان‌طور که می‌دانید پس از اعلام نتایج انتخابات مجلس، اعلام شد که بیش از 160 نماینده از لیست امید رأی آوردند و صحت این خبر هم تأیید شد. اما بحثی که در این باره شد این بود که از این 160 نفر کمتر از 100 نفرشان اصلاح‌طلب هستند و بالغ بر 70، 60 نفر آنها از چهره‌های راست میانه و اعتدالی بوده‌اند که بنابر مصلحت‌اندیشی‌های سیاسی در لیست امید حضور داشتند.
,
,

اتفاقی که افتاد این بود که بعد از تشکیل مجلس این مصلحت‌اندیشی که از طرف دوستان اصلاح‌طلب در انتخابات به درستی رعایت شد از طرف چهره‌های معتدل جناح راست و اعتدالیون به درستی رعایت نشد و ما دیدیم که در انتخابات ریاست مجلس و انتخابات ریاست کمیسیون‌ها عملاً مشی دیگری طی شد. بنابراین من فکر می‌کنم بهتر است ما بپذیریم که در مجلس دهم چهره‌های اصلاح‌طلب یک سوم مجلس را در اختیار دارند و بیشتر از آن هم نیست.
,
,
 
تاجرنیا می‌گوید: اینکه در مجلس پیش برویم و طرح‌هایی توسط مجموعه اصلاح‌طلبان داده و یا تصمیماتی گرفته شود و در ادامه نتواند آن رأی لازم را بیاورد، این مسئله موجب سرخوردگی می‌شود و در نهایت هم فضای مجلس از آن شفافیت خود دور می‌گردد. بنابراین من فکر می‌کنم در آینده فراکسیون امید کمی خالص‌تر خواهد شد و تعداد آن نسبت به آنچه در ابتدا مطرح بوده، کم‌تر خواهد شد. افرادی که در آن حضور دارند آدم‌های معتقدتری به جریان اصلاح‌طلبی خواهند بود.
,
,

این پیش‌بینی را نمی‌کنید که افراد بیشتری از فراکسیون امید جذب فراکسیون اعتدال شوند؟
حقیقت این است که یک کانونی در مجموعه اصلاح‌طلبی وجود دارد که قطعاً یک بخشی از افراد در فراکسیون باقی خواهند ماند. اما اینکه با توجه به تشکیل فراکسیون جدید ممکن است که ریزش‌هایی را از طرف فراکسیون امید داشته باشیم، دور از انتظار نیست.
,
,
,
 
,
 
,
پیش‌بینی مدال‌های ایران در المپیک ریو/ ریزش 90 نفره اعضای فراکسیون امید تنها در 2 ماه/ تحلیل بی‌بی‌سی از توانایی‌های حزب‌الله خراسان

مجوز دولت برای «ترمیم» حق الزحمه اعضای یک شورای عالی
, پیش‌بینی مدال‌های ایران در المپیک ریو/ ریزش 90 نفره اعضای فراکسیون امید تنها در 2 ماه/ تحلیل بی‌بی‌سی از توانایی‌های حزب‌الله خراسان

مجوز دولت برای «ترمیم» حق الزحمه اعضای یک شورای عالی
, پیش‌بینی مدال‌های ایران در المپیک ریو/ ریزش 90 نفره اعضای فراکسیون امید تنها در 2 ماه/ تحلیل بی‌بی‌سی از توانایی‌های حزب‌الله, خراسان,
,
,

بر اساس ابلاغیه جدید یک مسئول مهم اجرایی به تعدادی از دستگاه ها، اعلام شده است که حسب موافقت شورای اقتصاد با درخواست سال گذشته سازمان مدیریت و برنامه ریزی، حق الزحمه حضور اعضای شورای عالی فنی برای سال ۱۳۹۵ به مبلغ چهار میلیون و 500 هزار ریال به ازای شرکت در هر جلسه تعیین خواهد شد و تاریخ اجرای این مصوبه نیز از ۱/۱/۱۳۹۵ تعیین می شود.

هشدار به مدیران درباره رعایت نکردن دستور مهم مالیاتی
,
,
,
, هشدار به مدیران درباره رعایت نکردن دستور مهم مالیاتی,

بر اساس ابلاغیه یک نهاد نظارتی به تعدادی از ادارات، تاکید شده با توجه به دستور تبصره 18 قانون بودجه سال 1395، کلیه دستگاه های اجرایی باید حداکثر تا پایان ماه بعد از دریافت صورت وضعیت یا صورت حساب، مالیات متعلق به قراردادهای پیمانکاری را پرداخت کنند و در غیر این صورت، امکان اختصاص جریمه به این مبلغ توسط سازمان مالیاتی وجود دارد.
,
,
 
,
در این ابلاغیه با اشاره به جرایم در نظر گرفته شده، از همه مدیران مربوطه خواسته شده است ضمن توجه به جرایمی چون تاخیر یا استنکاف در واریز مبالغ مربوطه، توجه داشته باشند که بی توجهی به این دستور پیگرد قانونی و اداری را فراهم می آورد.      
,
 
,
 
,
 پیش‌بینی مدال‌های ایران در المپیک ریو/ ریزش 90 نفره اعضای فراکسیون امید تنها در 2 ماه/ تحلیل بی‌بی‌سی از توانایی‌های حزب‌اللهجمهوری اسلامی
,  پیش‌بینی مدال‌های ایران در المپیک ریو/ ریزش 90 نفره اعضای فراکسیون امید تنها در 2 ماه/ تحلیل بی‌بی‌سی از توانایی‌های حزب‌اللهجمهوری اسلامی,  پیش‌بینی مدال‌های ایران در المپیک ریو/ ریزش 90 نفره اعضای فراکسیون امید تنها در 2 ماه/ تحلیل بی‌بی‌سی از توانایی‌های حزب‌اللهجمهوری اسلامی, پیش‌بینی مدال‌های ایران در المپیک ریو/ ریزش 90 نفره اعضای فراکسیون امید تنها در 2 ماه/ تحلیل بی‌بی‌سی از توانایی‌های حزب‌الله,
 
,  ,
 وضعیت طرح پزشک خانواده در فارس
,  وضعیت طرح پزشک خانواده در فارس,
 
,
 * بعضی از معایب طرح پزشک خانواده که در چارچوب سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در زمینه سلامت و اجرای ماده 35 قانون برنامه پنجم توسعه در استان فارس درحال انجام است دستاویزی برای مخالفت و درگیری تنی چند از نمایندگان جدید مجلس شورای اسلامی با مدیران دانشگاه علوم پزشکی شیراز شده است.
,
 
,
این طرح که چندین سال در استان فارس درحال انجام است سالانه مبلغی بیش از یکصد میلیارد تومان در نظام سلامت کشور و هزینه‌های خانواده‌های تحت پوشش، صرفه جویی داشته که با عضویت 87 درصدی مردم در این طرح شاهد رضایت مردم از نتایج این طرح می‌باشیم. خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی در شیراز می‌افزاید: شایسته است نمایندگان جدید مجلس شورای اسلامی با درایت بیشتری نسبت به حل این نوع اختلافات مبادرت ورزند و از کشاندن آن در بین مردم خودداری نمایند.
,
 
,
 واکنش ها به انتقال آب کارون
,  واکنش ها به انتقال آب کارون,

* بعضی افراد دلواپس در خوزستان که در هشت سال کار دولت‌های نهم و دهم چشم به روی انواع تخلفات و سوء مدیریت‌ها بسته بودند، این روزها انتقال آب کارون به برخی از مناطق کشور که با خشکسالی شدید روبرو هستند را بهانه‌ای برای حمله به دولت و شخصیت‌های برجسته انقلاب قرار داده‌اند.
,
,
 
,
مردم خوزستان از این افراد می‌پرسند؛ چرا در زمانی که تونل‌های انتقال آب را در دولت‌های گذشته احداث می‌کردند ساکت بودید؟ چرا در مقابل احداث سد گتوند در دولت گذشته که تبدیل به دریاچه نمک شده و باعث خسارت سنگین به کشاورزان و نخل‌داران گشته و آنها را به خاک سیاه نشانده است، با وجود هشدار کارشناسان، باز هم ساکت ماندید؟
,
 
,
 دستگیری یک داعشی در عراق که در ترکیه آموزش دیده بود
,  دستگیری یک داعشی در عراق که در ترکیه آموزش دیده بود,

* نیروهای عراقی یک داعشی را که در ترکیه آموزش دیده و از آنجا به عراق اعزام شده بود، دستگیر کردند.
,
,
 
,
به گزارش شبکه السومریه، صادق الحسینی رئیس کمیته امنیتی شورای استان دیالی دیروز گفت: گروهی از اطلاعات ارتش عراق در عملیاتی منحصر به فرد در نزدیک بعقوبه با نفوذ در یکی از هسته‌های داعش و کار اطلاعاتی، یکی از عناصر داعش را دستگیر کردند که در ترکیه آموزش دیده بود.
,
 
,
وی افزود: فعالیت گروه تروریستی داعش به داخل عراق محدود نمی‌شود و در خارج از مرزها نیز با شستشوی مغزی جوانان، آنان را به این گروه تروریستی جذب می‌کند.
,
 
,
 ژنرال سعودی دیدارش با اسرائیلی‌ها را تکذیب کرد
,  ژنرال سعودی دیدارش با اسرائیلی‌ها را تکذیب کرد,

* سفر ژنرال بازنشسته سعودی «انور عشقی»‌ به فلسطین اشغالی با اعتراض زیادی در جهان عرب مواجه شده است.
,
,
 
,
وی که برای مذاکره با مقامات صهیونیستی جهت عادی سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیستی به تل‌آویو رفته برای توجیه کردن افکار عمومی گفت: من به اسرائیل سفر نکرده‌ام بلکه فقط به فلسطین رفته‌ام! انور عشقی که قبلاً افسر سازمان اطلاعاتی عربستان بود و اکنون رئیس مرکز مطالعات راهبردی و حقوقی خاورمیانه در جده است، برای فریب مردم افزود: من اولین نمازم را در کنار فلسطینی‌ها در قدس خواندم و آخرین نمازم را هم در مسجد عمر بن الخطاب شهر بیت اللحم خواندم! در سفر انور عشقی به فلسطین اشغالی عده‌ای از سرمایه‌گذاران سعودی او را همراهی می‌کردند.
,
 
,
 توهین "نژادپرستانه" یک روزنامه به ملت ترک
,  توهین "نژادپرستانه" یک روزنامه به ملت ترک,

* توهین یک نشریه در تبریز به ترک‌ها با قدرت و شدت از سوی رسانه‌ها و مردم و مسئولین محکوم شد. این نشریه که بیشتر از مطلب به چاپ آگهی مشغول بود و غیبت آن از دکه‌های روزنامه فروشی را هیچ کس متوجه نخواهد شد، با بهانه داستان برای کودکان و با تحریف شاهنامه به توهین‌های زشت به ترک‌ها دست زد.
,
,
 
,
نفاق‌افکنی در جامعه وسیع اقوام ایرانی یکی از مهم‌ترین ابزارهای دشمن درحال حاضر به شمار می‌رود که از سوی انواع رسانه‌ها چندین بار با عناوین طنز و پرسشنامه و در متن فیلم‌ها به محک حساسیت سنجی جامعه گذارده شده‌اند که همواره با ایجاد سوال و اعتراض همراه بوده است. بازتاب این خبر به رسانه‌های بیگانه نیز کشیده شده است؛ این درحالی است که مدیرمسئول نشریه قبل از محاکمه تعطیلی آن را اعلام داشت.
,
 
,
 
,
پیش‌بینی مدال‌های ایران در المپیک ریو/ ریزش 90 نفره اعضای فراکسیون امید تنها در 2 ماه/ تحلیل بی‌بی‌سی از توانایی‌های حزب‌اللهآرمان

«مهرنامه» مجرم شناخته شد


شنیده شد که سخنگوی هیات منصفه مطبوعات استان تهران گفت: در جلسه دیروز خبرگزاری ایلنا و سایت خبری بولتن‌نیوز از اتهامات وارده تبرئه شدند. علی اکبر کساییان با اشاره به جلسه هیات منصفه مطبوعات استان تهران یادآور شد: در این جلسه با حضور مسعود حیدری به اتهام‌های «خبرگزاری کار ایران» و «سایت پیام نو» در مورد «نشر مطالب خلاف واقع به قصد اضرار به‌غیر» رسیدگی شد و «ایلنا» به اتفاق آرا مجرم شناخته نشد.
, پیش‌بینی مدال‌های ایران در المپیک ریو/ ریزش 90 نفره اعضای فراکسیون امید تنها در 2 ماه/ تحلیل بی‌بی‌سی از توانایی‌های حزب‌اللهآرمان

«مهرنامه» مجرم شناخته شد
, پیش‌بینی مدال‌های ایران در المپیک ریو/ ریزش 90 نفره اعضای فراکسیون امید تنها در 2 ماه/ تحلیل بی‌بی‌سی از توانایی‌های حزب‌اللهآرمان, پیش‌بینی مدال‌های ایران در المپیک ریو/ ریزش 90 نفره اعضای فراکسیون امید تنها در 2 ماه/ تحلیل بی‌بی‌سی از توانایی‌های حزب‌الله,
,
,
,
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین به اتهام ماهنامه «مهرنامه» مبنی بر نقل مطلب از گروه‌های مخالف نظام همراه با تبلیغ به نفع همان گروه‌ها رسیدگی شد و ماهنامه «مهرنامه» هم به اتفاق آرا مجرم شناخته شد و ضمنا هیات منصفه مطبوعات استان تهران متهم را مستحق تخفیف ندانست.

پیش‌بینی از مدال‌های ایران در المپیک

شنیده شد که واشنگتن‌پست طبق روال هر دوره المپیک، تعداد مدال کشورها در المپیک را پیش بینی کرده است که در جدول احتمالی مدال‌های ریو تیم ایران رتبه مناسبی کسب کرده است! در حالی که کسی در وزارت ورزش و کمیته المپیک جرات پیش بینی ندارد و کمتر مدیری به تکرار نتایج طلایی لندن امیدوار است، این روزنامه آمریکایی در جدول مدال‌های خود برای کاروان ایران ۱۱ مدال، پیش‌بینی کرده است.
,
,
, پیش‌بینی از مدال‌های ایران در المپیک,
,
,
 
,
چیزی در همان حدود دوره گذشته... نکته جالب پیشی گرفتن قزاقستان از ایران در این جدول خیالی و فرضی است که یک مدال بیشتر از ورزش ایران کسب خواهند کرد.

حتما فریاد بکشیم تا بشنوید؟

شنیده شد که نماینده زابل در مجلس با انتقاد از عملکرد صداوسیما در پوشش بحران گرد و غبار در استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: برای اینکه مسئولان صدای ما را بشنوند باید فریاد بزنیم. ایلنا نوشت؛ احمدعلی کیخا با طرح این پرسش که آیا مردم سیستان در شرایط بحرانی قرار ندارند؟ اظهار کرد: صدا و سیما از کنار مساله سیستان به‌راحتی می‌گذرد.
,
,
, حتما فریاد بکشیم تا بشنوید؟,
,
,
 
,
در سیستان همیشه گفته شده که زلزله‌ سیستان، باد آنجاست چون دامنه‌ خسارات باد و گرد و غبار به اندازه زلزله است. بنابراین باید بدانیم که بسیار تحت فشار هستیم و چون مسئولیت نمایندگی مردم را عهده داریم حرف‌های خود را باید بزنیم. وی تصریح کرد: تا فریاد نکشیم کاری انجام نمی‌شود.
,
 
,
 
,
پیش‌بینی مدال‌های ایران در المپیک ریو/ ریزش 90 نفره اعضای فراکسیون امید تنها در 2 ماه/ تحلیل بی‌بی‌سی از توانایی‌های حزب‌اللهایران
, پیش‌بینی مدال‌های ایران در المپیک ریو/ ریزش 90 نفره اعضای فراکسیون امید تنها در 2 ماه/ تحلیل بی‌بی‌سی از توانایی‌های حزب‌اللهایران, پیش‌بینی مدال‌های ایران در المپیک ریو/ ریزش 90 نفره اعضای فراکسیون امید تنها در 2 ماه/ تحلیل بی‌بی‌سی از توانایی‌های حزب‌الله,
 
,  ,
ترامپ: هیچ چیز از برجام  گیر ما نیامد
, ترامپ: هیچ چیز از برجام  گیر ما نیامد,

نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری امریکا یک بار دیگر ایران را تهدید کرد و گفت ما هرگز تحقیر شدن سربازان‌مان توسط ایران را فراموش نمی‌کنیم. به گزارش انتخاب، دونالد ترامپ در جمع هواداران حزب جمهوریخواه که در سایت‌های مختلفی از جمله پی.بی.اس و یوتیوب منتشر شده است، به انتقاد از سیاست خارجی اوباما پرداخت و گفت: اوباما با سیاست‌هایش نه تنها در داخل برای ما خفت و خواری به همراه آورده است، بلکه با سیاست خارجی فشل خود در صحنه بین‌المللی نیز ما را خوار کرده است.
,
,
 
,
او به ماجرای دستگیری تفنگداران نیروی دریایی این کشور در آب‌های خلیج فارس اشاره کرد و بدون آنکه بگوید آنها به آب‌های ایران تجاوز کرده بودند، گفت: همه ما تصاویر ملوان‌هایمان را که ایرانی‌ها به زور اسلحه ،آنها را مجبور کرده بودند به زانو بنشینند، به یاد داریم. این دقیقاً قبل از امضای توافق هسته‌ای با ایرانی‌ها  بود که ۱۵۰ میلیارد دلار به ایران پس داد و مطلقاً چیزی دست ما را نگرفت؛ مطلقاً هیچ چیز.

 جلسات محفلی انتخاباتی در شمیرانات
,
,
,  جلسات محفلی انتخاباتی در شمیرانات,

فرماندار شمیرانات با بیان اینکه برخی طیف‌های سیاسی در شمیرانات جلسات محفلی انتخاباتی برگزار می‌کنند
,
,

به ایسنا گفت: با توجه به اینکه این جلسات داخلی بوده و بازتاب خبری ،عمومی و تبلیغی ندارد، ‌ نمی‌توان آن را در مقوله ورود زودرس به تبلیغات انتخابات تعبیر کرد. به گفته عزت‌الله خانمحمدی، این جلسات از سوی طیف‌های مختلف سیاسی با محتوای لابی و رایزنی برگزار می‌شود که چون  به صورت داخلی است و مخاطب عام ندارد، تخلف انتخاباتی محسوب نمی‌شود.

اختلاف‌نظر کشورهای عربی درباره ایران و ترکیه
,
,
,
, اختلاف‌نظر کشورهای عربی درباره ایران و ترکیه,

سخنگوی دبیرکل اتحادیه عرب پس از پایان فعالیت‌های نشست مقدماتی اجلاس سالانه سران عرب تأکید کرد که درباره موضوع مداخله ایران در امور کشورهای عربی و نفوذ ترکیه در شمال عراق میان کشورهای عربی اختلاف نظر وجود دارد. به گزارش فارس، شبکه خبری «الجزیره» به نقل از احمد عفیفی گزارش داد که شورای وزیران این دو موضوع (ایران و ترکیه) را به شورای رؤسای جمهوری ارجاع خواهند داد. کمیته وزارتی چهارجانبه عرب نیز ضمن ادعای مداخله ایران در امور کشورهای عربی، از تهران خواست که این مداخلات را پایان دهد. نشست سران عرب امروز در موریتانی برگزار می‌شود.

بازگشت دارایی‌ها با تبادل جیسون رضائیان
,
,
,
, بازگشت دارایی‌ها با تبادل جیسون رضائیان,

سید امیرحسین قاضی‌زاده‌ هاشمی عضو هیأت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت گفت: درخصوص پرونده جیسون رضائیان اموالی داشتیم که مصادره آن مربوط به اوایل انقلاب بود و ما توانستیم با معامله این فرد که به عنوان جاسوس گرفته بودیم، پول خود و سود آن را پس بگیریم که در این زمینه پرونده بنیاد علوی نیز مشابه این پرونده است.
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه