اخبار داغ

جراحان مغز و اعصاب توانمند با کمبود امکانات جراحی در ملایر مواجه هستند

جراحان مغز و اعصاب توانمند با کمبود امکانات جراحی در ملایر مواجه هستند
با وجود پیشرفت قابل توجه شهرستان ملایر در حوزه بهداشت و درمان، جراحان مغز و اعصاب این شهرستان از کمبود امکانات جراحی گلایه دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از پایگاه خبری ملایری ها، شهرستان ملایر در یکسال اخیر با حضور پزشکان متخصص و جراحان توانمند پیشرفت زیادی در بحث پزشکی داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, پایگاه خبری ملایری ها,

انجام عمل‎های سخت تومور در چند ماه گذشته نشان از این امر دارد.

,

02

, 02, 02,

دکتر غلامرضا امرایی یکی از پزشکان و جراحان شهرستان ملایر است که متولد شهرستان نهاوند بوده و تحصیلات عمومی و تخصصی خود را در رشته مغز و اعصاب در دانشگاه مشهد طی کرده است.

,

وی 44 سال سن داشته و از ابتدای مهرماه سال گذشته در شهرستان ملایر مشغول خدمت به مردم شده است.

,

دکتر امرایی مدتی پیش عمل تومور مغز را بر روی یک بانوی 75 ساله انجام داد که با موفقیت انجام شد.

,

03

, 03, 03,

وی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: تومور با منشأ استخوان جمجمه که هم به بافت مغز گسترش یافته و هم به پوست رسیده بود و با بافت‎های اطراف حدود یک و نیم کیلوگرم وزن داشت.

,

این جراح مغز و اعصاب تصریح کرد: این تومور بشدت خونریری دهنده و پلاسماسیتون بافت پوست را از بین برده بود.

,

وی افزود: پزشکان استان و حتی تهران هم بخاطر شرایط سخت این بیمار حاضر نشدند او را عمل کنند، چون بافت پوست از بین رفته بود و خونریزی می‎کرد.

,

04

, 04, 04,

امرایی افزود: عمل ابن بیمار 75 ساله بخوبی و با موفقیت انجام شد اما بدلیل سن بالا نتوانست در مقابل عفونت تحمل کند و پس از 10 روز فوت کرد.

,

وی با بیان اینکه خانواده این بیمار از عمل انجام شده کاملا راضی بودند و علت اصلی مرگ بیمار مربوط به عمل نمی شد، گفت: بیمار دوسال از وجود تومور در مغز خود رنج می کشید و بعد از عمل حال بیمار کاملا مساعد بود.

,

این جراح مغز و اعصاب مهمترین معضل جراحان مغز و اعصاب ملایر را نبود میکروسکوپ جراحی مغز و اعصاب عنوان کرد و گفت: یکی دیگر از مشکلات بی‎اعتمادی مردم نسبت به جراحان شهرستان است و تصور می کنند بهتر است بیماران خود را به استان یا تهران و شهرهای بزرگ اعزام کنند.

,

وی با بیان اینکه جراحان شهرستان نیز از توان و تخصص بالایی برخوردار هستند، افزود: عمل فوق که هیچ یک از پزشکان تهران حاضر به انجام آن نشده بودند یکی از نمونه‎های توانمندی پزشکان شهرستان است.

,

05

, 05, 05,

دکتر امرایی از مردم خواست تا به جای تحمل هزینه‎های سنگین و سختی و مشکلات اعزام بیمار خود به استان یا تهران و دیگر شهرهای بزرگ به پزشکان توانمند شهرستان اعتماد کرده و با کمترین هزینه بیمار خود را معالجه کنند.

,

وی درباره معضل زیرمیزی در بین بعضی پزشکان تصریح کرد: با این پدیده کاملا مخالف هستم، اما مسئولان هم باید پزشکان را تأمین کنند تا کسی به سمت دریافت هزینه غیرقانونی از بیمار نرود.

,

دکتر امرایی ابراز کرد: تعرفه پزشکان با وجود تورم مربوط به چهارسال پیش بوده و تغییر نکرده است.

,

وی با بیان اینکه کارانه پزشکان سالیانه داده می شود، اظهار کرد: مردم از یک پزشک انتظار خاصی دارند و انتظار از زندگی یک پزشک بسیار بالاتر از مشاغل دیگر است، اما متاسفانه با این شرایط پزشکان از دستمزدهای در شأن کارشان محروم هستند.

,

امرایی تأکید کرد: هز پزشکی در کار خود باید متکی بر اعتقاد و ایمان خداوند متعال باشد، و باید در عمل‎های جراحی خود توکل به خدا را فراموش نکند.

,

وی از نبود امکانات نرم افزاری در بیمارستان‎های شهرستان گلایه کرد و گفت: با توجه به اینکه در عصر فناوری اطلاعات هستیم برای بروز بودن پزشکان وجود چنین امکاناتی در هر بیمارستانی لازم است.

,

این جراح مغز و اعصاب ابراز کرد: امیدوارم با پیگیری مسئولان و نمایندگان هر چه سریعتر امکانات مورد نیاز جراحی در شهرستان ملایر فراهم شود تا بیماران به دلیل نبود امکانات ناچار به تحمل رنج سفر به نقاط دیگر کشور را نداشته باشند.

,

06

, 06, 06,

دکتر زاهد ملک‎محمدی دیگر پزشک جوان و توانمند شهرستان ملایر است که با انجام موفقیت آمیز عمل‎های سخت و سنگین ثابت کرده است که در شهرستان و با کمترین هزینه‎ها نیز امکان انجام اعمال جراحی وجود دارد.

,

وی 34 سال سن داشته و متولد شهر قروه از توابع استان کردستان است.

,

دکتر ملک‎محمدی تحصیلات دانشگاهی خود را در دوره پزشک عمومی در دانشگاه علوم پزشکی همدان و دوره تخصصی خود را در رشته جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه شیراز طی کرده است.

,

وی پس از پنج سال در رشته مغز و اعصاب فارغ التحصیل شده و برای خدمت به مردم ملایر به این شهرستان آمد.

,

وی در مصاحبه با خبرنگار ما اظهار کرد: در دانشگاه شیراز طی پنج سال در زمینه‎های تحقیقاتی حدود چهار مقاله در نشریات بین المللی در موضوعات جراحی و مغز و اعصاب به چاپ رسانده ام.

,

این متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه یک کتاب نیز در زمینه مدیریت سوانح تألیف کرده ام، افزود: علاقه بسیاری در زمینه کمک به بیماران حادثه دیده دارم و یکی از دلایل انتخاب رشته جراحی مغز و اعصاب همین مسئله است.

,

وی ابراز کرد: در دوران تخصصی در دانشگاه شیراز عضو انجمن جراحان ستون فقرات اروپا شده و پس از پایان تحصیلات هر ساله با شرکت در دوره‎های تکمیلی این انجمن دانش خود را بروز کرده تا بتوانم با بهره گیری از دانش نوین این رشته در ارائه بهتر خدمات جراحی مؤثر باشم.

,

وی تصریح کرد: طی دوسال اخیر در شهرستان ملایر به همت مسئولان امکانات اتاق عمل و ICU فراهم شده است، اما برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیار است.

,

ملک محمدی فرهنگ سازی بین مردم و اطلاع رسانی به آنها درباره وجود پزشکان متخصص در شهرستان را یکی از راه‎های رونق بخشی به بخش‎های تخصصی بیمارستان‎های شهرستان ملایر دانست و ابراز کرد: عمل‎های جراحی که ما قادر به انجام آن هستیم در حد استانداردهای روز کشور و حتی منطقه است و از این نظر کمبودی در توانایی و قابلیت علمی و عملی نداریم.

,

وی با بیان اینکه مسئله ای که در اطمینان بخشی به بیماران مؤثر است اطمینان از کیفیت ارائه خدمات به بیماران در اتاق عمل و غیره است که بخشی را قابلیت‎های پزشک و بخش دیگر را امکانات بیمارستان ،اتاق عمل و ICU به خود اختصاص می دهد، بیان کرد: در شهرستان ملایر، اتاق عمل با کمبودهای جدی مواجه است که یکی از مهمترین آنها نبود میکروسکوپ جراحی و بعضی وسایل و تجهیزات اعمال جراحی برای تومورهای مغزی و بیماری‎های عروق مغزی است.

,

این جراح متخصص ابراز امیدواری کرد که اگر با یاری مسئولان این تجهیزات تهیه شود، عمل‎های جراحی که فقط در شهرهای بزرگ و مراکز دانشگاهی در حال انجام است در شهرستان ملایر نیز قابل انجام می شود.

,

07

, 07, 07,

وی به عمل جراحی که اخیراً با موفقیت انجام داده است، اشاره کرد و گفت: در عمل جراحی تومور مخچه که به لطف خداوند با موفقیت انجام شد، تومور مغزی که در ناحیه مخچه بیمار 58 ساله ای بود خارج شد.

,

ملک‎محمدی تصریح کرد: در این عمل که بیش از پنج ساعت به طول انجامید، پس از برداشتن قسمتی از استخوان جمجمه و باز کردن پرده مغزی، توموری به قطر پنج سانتی متر از نیم‎کره راست مخچه بیمار به طور کامل خارج شد.

,

وی ابراز کرد: این تومور به ساقه مغز و عروق مغزی و بافت‎های اطراف چسبیده بود، اما به لطف خدا توانستیم تومور را از این قسمت‎ها جدا کرده و به طور کامل از مغز خارج کرده و بیمار نیز بعد از گذراندن 5 روز دوره نقاهت و بدون بر جا گذاشتن مشکل عصبی با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شد.

,

این جراح مغز و اعصاب با تشکر از پرسنل اتاق عمل، تیم بیهوشی و مسئولان بیمارستان و رئیس شبکه بهداشت شهرستان، که در این زمینه همکاری قابل توجهی داشتند، بیان کرد: دقت در این عمل جراحی به گونه ای بود که انجام آن تنها با دراختیار داشتن میکروسکوپ جراحی و نیز دستگاه‎های پیشرفته ردیابی تومور(Navigation)  در چند مرکز دانشگاهی کشور قابل انجام است، اما تیم جراحی و بیهوشی به لطف خدا و بدون داشتن این امکانات توانستند این عمل را با موفقیت انجام دهند.

,

وی به هزینه این عمل جراحی اشاره کرد و افزود: هزینه این عمل جراحی در خارج از کشور بالغ بر 150 هزار یورو، معادل حدود 600 میلیون تومان و در شهرهای بزرگ کشور در حدود 50 میلیون تومان است.

,

ملک‎محمدی اظهار کرد: در حالی که این عمل در شهرستان ملایر با هزینه ای کمتر از سه میلیون تومان انجام شد.

,

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما درباره پول زیرمیزی گفت: پزشکان جزء اقشار زحمتکش جامعه هستند و انتظاری که از سیستم درمانی و مسئولان دارند این است که برای تأمین نیازهای اولیه آنها گامی برداشته شود.

,

این جراح مغز و اعصاب تصریح کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد، پزشکان جوان نیز از این مشکل رنج می‎برند و شایسته است مسئولان با اصلاح تعرفه‎های پزشکی که مربوط به چندین سال پیش می‎باشد و تامین نیازهای اولیه پزشکان از رواج این پدیده پیشگیری کنند.

,

وی افزود: به علت طولانی و سخت بودن دوره تحصیلات پزشکی، بسیاری از پزشکان متخصص بعد از اتمام تحصیلات زمانی که وارد عرصه خدمت به مردم می شوند که هیچ سرمایه اقتصادی نداشته و انتظار دارند در قبال خدمتی که به مردم می کنند حقوق و مزایایی که زندگی اولیه شان را تأمین کند دریافت کنند که این امر بدون اصلاح تعرفه‎ها و نحوه دستمزدها که علی‎رغم وجود تورم شدید در کشور تغییری نکرده است، امکان پذیر نیست و همین امر موجب می‎شود که متاسفانه برخی از پزشکان به سمت این پدیده کشیده شوند.

,

ملک‎محمدی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور و وزیر بهداشت درباره اینکه هدف ما در کار و خدمت در این رشته این است که وقتی بیمار به پزشک مراجعه می کند دغدغه ای جز درمان بیماری خود نداشته باشد، تأکید کرد: هزینه‎های خدمات درمانی ارائه شده به بیماران باید از طرف شرکت‎های بیمه و نهادهای ذیربط تأمین شود.

,

وی منطقی کردن تعرفه‎های خدمات درمانی و جراحی را یکی از راه‎های جلوگیری از مسئله زیرمیزی دانست و ابراز کرد: در بسیاری از شهرهای کشور هیئت امنایی در بیمارستان‎ها وجود دارد که ضمن بررسی و روزآمد کردن خدمات جراحی با هماهنگی دانشگاه‎های علوم پزشکی، تعرفه‎های جراحی و کارانه پزشکان متخصص را به واقعیت نزدیک‎ترکرده، که این امر کمک زیادی به جلوگیری از مسئله زیرمیزی و دریافت‎ هزینه‎های غیرمتعارف از سوی پزشکان می کند.

,

ملک‎محمدی ابراز امیدواری کرد: با بهره‎گیری از تجربیات موفق شهرهای دیگر از رواج این پدیده در شهرستان ملایر جلوگیری شود.

,

پایگاه خبری ملایری ها پیگیر رفع مشکل پزشکان متخصص و متعهد شهرستان ملایر خواهد بود.

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه