اخبار داغ

رئیس بازرسی منطقه انتظامی سپیدان خیر داد:

سامانه 197 پل ارتباطی بین مردم وپلیس

سامانه 197 پل ارتباطی بین مردم وپلیس
آگاهی مردم از شناخت حقوق خود و آشنایی با موارد تخلف در عملکرد کارکنان پلیس می‌تواند بدرستی تخلفات را در سامانه فوریتی 197 ثبت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به  نقل از مارگون سروان عبدالهی رئیس بازرسی منطقه انتظامی سپیدان در گفتگو با خبرنگار مارگون اظهار داشت : با اجرایی شدن سامانه 197 علاوه بر نظارت بیشتر بر عملکرد کارکنان و ماموران پلیس ، مردم و شهروندان نیز بیش از پیش نسبت به حقوق خود و وظایف پلیس آشنا می‌شوند چراکه در این سامانه تمامی شکایات مردمی به صورت فوری رسیدگی می‌شود و آنگونه که عبدالهی عنوان کرده است؛ تیم های بازرسی  ویژه ای بر عملکرد کارکنان و ماموران پلیس با توجه به گزارشات مردمی نظارت می‌کنند.
 
 عبدالهی اظهار داشت:  سامانه 197 خدماتی بدون هزینه است که مردم با گذاشتن پیام خود بر روی این شماره، با دادن آدرس و مشخصات می‌توانند پیگیر شکایات خود از عملکرد پلیس و ارگان‌های مربوطه باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مارگون,
,
,

وی با بیان این که وظیفه اصلی پلیس 197، رسیدگی به شکایات مردم است، ادامه داد: شکایات مردم بیشتر در حوزه‌هایی است که با مردم سر و کار بیشتری دارند از جمله پلیس 110، راهنمایی و رانندگی، راهداری‌ها، کلانتری‌ها حوزه مواد مخدر، آگاهی و امنیت اطلاعات. به گفته سروان عبدالهی197 در حال حاضر بیشترین شکایات مربوط به حوزه کلانتری، پاسگاه‌ها و راهبر ناجا است.

,

وی با تأکید بر رعایت امانتداری توسط 197، تصریح کرد: با اعلام شکایت از طرف مردم، بدون سانسور، به رده رسیدگی کننده، جهت بررسی، ارجاع داده می‌شود.

,

عبدالهی  افزود: شکایات مردمی از ماموران نیروی انتظامی و نحوه عملکرد آن‌ها در موضوعات مختلف به خصوص طرح افزایش امنیت اجتماعی، ثبت، دسته‌بندی و بررسی می‌شود و اگر خطای ماموران پلیس اثبات شود، با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

رئیس بازرسی منطقه انتظامی سپیدان  به برگزاری جلسات توجیهی متعدد اشاره کرد و گفت: با این وجود، در صورتی که شخصی بابت برخورد نامناسب پلیس شکایتی داشته باشد، می‌تواند شکایت خود را به سامانه 197 اعلام کند و مطمئن باشد که به شکایتش رسیدگی خواهد شد. اظهار داشت: پلیس همواره خود را در معرض نظارت مردم می‌بیند.

,
,
,

وی ادامه داد: نظارت مردم ضمن کمک به رفع کمبودها باعث ارتقای سطح کیفی کار نیروی انتظامی می‌شود.

,

وی تصریح کرد: شهروندان از طریق سامانه 197 پل ارتباطی با پلیس، می‌توانند نظرات، انتقادات، پیشنهادات و شکایات خود را مطرح کنند.

,

عبداللهی با بیان اینکه دفتر بازرسی منطقه انتظامی شهرستان سپیدان آماده دریافت دیدگاه‌های آحاد مردم است، افزود: مردم می‌توانند در قالب این سامانه انتقادات خود را از روند اجرایی برنامه‌های پلیس ارائه کنند.

,

وی با اشاره به اینکه سامانه 197 آماده دریافت پیشنهادات همشهریان در خصوص اجرای مطلوب برنامه‌های پلیس است، افزود: مردم می‌توانند از طریق این سامانه پیشنهادات سازنده خود را به مسئولان انتظامی شهرستان نیز ارائه کنند.

,

این مسئول با بیان اینکه به شکایات مردمی از طریق این سیستم رسیدگی می‌شود، افزود: در صورت شکایت مردم از نحوه عملکرد نیروی انتظامی به شکایات مردمی در کوتاهترین زمان پاسخ داده می‌شود.

,

عبدالهی با تاکید بر ضرورت توجه مردم به سامانه 197 نیروی انتظامی، گفت:‌ این سامانه پل ارتباطی مستقیم بین مردم و پلیس محسوب می‌شود.

,

این مقام انتظامی با بیان اینکه پلیس از مردم و برای مردم است، ادامه داد: برای ارتقای سطح مأموریت‌های پلیس ارائه هرگونه پیشنهاد ضرورت داشته از این رو سامانه 197 در طول شبانه روز آماده دریافت گزارش‌های همشهریان سپیدانی درباره عملکرد پلیس است.

,

رئیس بازرسی منطقه انتظامی سپیدان در پایان سخنانش با تاکید بر اینکه انتقادات سازنده موجب پیشرفت هر سازمان است، خاطرنشان کرد: ارتباط مردم با سامانه 197 موجب افزایش مشارکت صحیح و بیشتر مردم در طرح‌ها، کاهش میزان جرائم و تخلفات احتمالی کارکنان می‌شود.

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه