آگاهی مردم از شناخت حقوق خود و آشنایی با موارد تخلف در عملکرد کارکنان پلیس میتواند بدرستی تخلفات را در سامانه فوریتی 197 ثبت کنند.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مارگون سروان عبدالهی رئیس بازرسی منطقه انتظامی سپیدان در گفتگو با خبرنگار مارگون اظهار داشت : با اجرایی شدن سامانه 197 علاوه بر نظارت بیشتر بر عملکرد کارکنان و ماموران پلیس ، مردم و شهروندان نیز بیش از پیش نسبت به حقوق خود و وظایف پلیس آشنا میشوند چراکه در این سامانه تمامی شکایات مردمی به صورت فوری رسیدگی میشود و آنگونه که عبدالهی عنوان کرده است؛ تیم های بازرسی ویژه ای بر عملکرد کارکنان و ماموران پلیس با توجه به گزارشات مردمی نظارت میکنند.
عبدالهی اظهار داشت: سامانه 197 خدماتی بدون هزینه است که مردم با گذاشتن پیام خود بر روی این شماره، با دادن آدرس و مشخصات میتوانند پیگیر شکایات خود از عملکرد پلیس و ارگانهای مربوطه باشند.
وی با بیان این که وظیفه اصلی پلیس 197، رسیدگی به شکایات مردم است، ادامه داد: شکایات مردم بیشتر در حوزههایی است که با مردم سر و کار بیشتری دارند از جمله پلیس 110، راهنمایی و رانندگی، راهداریها، کلانتریها حوزه مواد مخدر، آگاهی و امنیت اطلاعات. به گفته سروان عبدالهی197 در حال حاضر بیشترین شکایات مربوط به حوزه کلانتری، پاسگاهها و راهبر ناجا است.
,وی با تأکید بر رعایت امانتداری توسط 197، تصریح کرد: با اعلام شکایت از طرف مردم، بدون سانسور، به رده رسیدگی کننده، جهت بررسی، ارجاع داده میشود.
,
عبدالهی افزود: شکایات مردمی از ماموران نیروی انتظامی و نحوه عملکرد آنها در موضوعات مختلف به خصوص طرح افزایش امنیت اجتماعی، ثبت، دستهبندی و بررسی میشود و اگر خطای ماموران پلیس اثبات شود، با متخلفان برخورد قانونی صورت میگیرد.
رئیس بازرسی منطقه انتظامی سپیدان به برگزاری جلسات توجیهی متعدد اشاره کرد و گفت: با این وجود، در صورتی که شخصی بابت برخورد نامناسب پلیس شکایتی داشته باشد، میتواند شکایت خود را به سامانه 197 اعلام کند و مطمئن باشد که به شکایتش رسیدگی خواهد شد. اظهار داشت: پلیس همواره خود را در معرض نظارت مردم میبیند.
وی ادامه داد: نظارت مردم ضمن کمک به رفع کمبودها باعث ارتقای سطح کیفی کار نیروی انتظامی میشود.
,وی تصریح کرد: شهروندان از طریق سامانه 197 پل ارتباطی با پلیس، میتوانند نظرات، انتقادات، پیشنهادات و شکایات خود را مطرح کنند.
,عبداللهی با بیان اینکه دفتر بازرسی منطقه انتظامی شهرستان سپیدان آماده دریافت دیدگاههای آحاد مردم است، افزود: مردم میتوانند در قالب این سامانه انتقادات خود را از روند اجرایی برنامههای پلیس ارائه کنند.
,وی با اشاره به اینکه سامانه 197 آماده دریافت پیشنهادات همشهریان در خصوص اجرای مطلوب برنامههای پلیس است، افزود: مردم میتوانند از طریق این سامانه پیشنهادات سازنده خود را به مسئولان انتظامی شهرستان نیز ارائه کنند.
,این مسئول با بیان اینکه به شکایات مردمی از طریق این سیستم رسیدگی میشود، افزود: در صورت شکایت مردم از نحوه عملکرد نیروی انتظامی به شکایات مردمی در کوتاهترین زمان پاسخ داده میشود.
,عبدالهی با تاکید بر ضرورت توجه مردم به سامانه 197 نیروی انتظامی، گفت: این سامانه پل ارتباطی مستقیم بین مردم و پلیس محسوب میشود.
,این مقام انتظامی با بیان اینکه پلیس از مردم و برای مردم است، ادامه داد: برای ارتقای سطح مأموریتهای پلیس ارائه هرگونه پیشنهاد ضرورت داشته از این رو سامانه 197 در طول شبانه روز آماده دریافت گزارشهای همشهریان سپیدانی درباره عملکرد پلیس است.
,رئیس بازرسی منطقه انتظامی سپیدان در پایان سخنانش با تاکید بر اینکه انتقادات سازنده موجب پیشرفت هر سازمان است، خاطرنشان کرد: ارتباط مردم با سامانه 197 موجب افزایش مشارکت صحیح و بیشتر مردم در طرحها، کاهش میزان جرائم و تخلفات احتمالی کارکنان میشود.
,,
]
ارسال دیدگاه