اخبار داغ

اولین تولید کننده رینگ آلومینیوم در ایران:

بازگشت به اوج اقتصاد مقاومتی در اروند چرخ؛ با عبور از بحران سه ساله تحریم

بازگشت به اوج اقتصاد مقاومتی در اروند چرخ؛ با عبور از بحران سه ساله تحریم
مدیر واحد صنعتی رینگ الومینیوم رفسنجان گفت: اروند چرخ اولین تولید گر و عرضه کننده رینگ آلومینیومی به شرکت های خودرو ساز ایرانی است که از سال 86 با تولید 75 هزار رینگ در سال به عنوان شرکتی با تجربه دانش بومی و اقتصاد مقاومتی در ایران مطرح شود .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهندس احسان مدیر کارخانه اروند چرخ رفسنجان در گفتگو با "کارگران کرمان “در خصوص تولید رینگ آلومینیوم گفت : اروند چرخ اولین تولید گر و عرضه کننده رینگ آلومینیومی به شرکت های خودرو ساز ایرانی است و ایران از نظر تیراژ  نهمین خودرو ساز دنیاست به طبع کارخانه ای که ما برنامه ریزی و طراحی کردیم یک کارخانه مورد نیاز و قابل توجه در صنایع خودرو سازی بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کارگران کرمان, کارگران کرمان, کارگران کرمان,

وی با بیان اینکه بعد از سه سال بحران تحریم و مشکلات اقتصادی توانستیم دوباره به اوج برگردیم گفت :  از انتهای سال گذشته وضعیت فروش بهتری را بدست آوردیم لذا توانستیم در این سالیانی که رکود را تجربه می کردیم ، اکثر مشکلات را مرتفع  و دانش صنعتی خود را بومی سازی کنیم که از اصول اقتصاد مقاومتی است لذا با این شیوه  از قطعات و مواد اولیه داخلی استفاده نموده و این امر سبب شد وارد یک چرخه خوب تولیدی شویم لذا اکنون با دراوج قرار گرفتن به دنبال اجرای برنامه های توسعه ای خود هستیم .

,

http://uupload.ir/files/54fd_foundry-and-casting-1.jpg

, http://uupload.ir/files/54fd_foundry-and-casting-1.jpg, http://uupload.ir/files/54fd_foundry-and-casting-1.jpg,

احسان ادامه داد: امیدواریم تا پایان سال ۹۵ تولید رینگ الومینیومی اروند چرخ را  به دو برابر ظرفیت فعلی برسانیم ، لذا ظرفیت کنونی ما ۸۰۰ هزار حلقه رینگ در سال است که امیدواریم تا پایان سال جاری به یک میلیون و ششصد هزار حلقه برسانیم.

,

 

,

مدیر کارخانه اروند چرخ افزود : عمده مشتریان اروند ،شرکت های خودرو سازی سایپا ، ایران خودرو ، بهمن موتور و خودرو سازی رنو است ، با کارخانه هایی چون کرمان موتور و مدیران خودرو به دلیل اینکه از اجزای بی کیفیت چینی ارزان استفاده می کنند در ارائه محصول به آنان  ناکام بوده ایم و همکاری چشم گیری نداشته ایم زیرا ما نمی توانیم کیفیت محصولات خود را به علت اینکه قیمت آن ارزانتر شود ، پایین بیاوریم اما  در حال مذاکره  با این دو خودرو سازی  هستیم که امیدواریم نتیجه خوبی  از این مذاکرات حاصل شود.

,

 

,

وی تصریح کرد : در حال حاضر تنها صاردات قطعه را به صورت رینگ نداریم و عمده صادرات ما بر روی خودرو های مونتاژ شده ایرانی است و هر جا که خودرو ی ایرانی صادر شود رینگ اروند چرخ نیز با آن صادر می شود با توجه به اینکه تمام محصولات اروند چرخ در داخل ایران مصرف می شود وحتی بازار به صورت کامل اشباع نشده است به دنبال صادرات نیستیم و هدفمان  تامین کل بازار ایران است .

,

 

,

مدیر این کارخانه در خصوص معوقات کارخانه های داخلی به اروند چرخ ، گفت : حجم زیادی از سرمایه های اروند چرخ  حاصل از فروش محصولات به کارخانه های داخلی همچنان معوق است و ما نتوانستیم از کارخانه های خریدار محصول مطالبات خود را دریافت کنیم  که این بدهی مقدار قابل توجهی است .

,

 

,

احسان ادامه داد : از سال ۸۵ کارخانه شروع به تولید کرد که  از ۸۶ آغاز به تولید انبوه نمودیم ،این کارخانه در زمینی به وسعت ۳ هکتار و زیر بنایی بالغ بر ۲۰۰۰۰ متر مربع در شهرک صنعتی شهرستان رفسنجان احداث گردیده است .

,


مدیر کارخانه در خصوص چرایی ساخت واحد صنعتی اروند چرخ گفت : در شهرستان رفسنجان برای رهایی از اقتصاد تک محصولی متکی بر کشاورزی پسته و رونق اقتصاد صنعتی ، اروند چرخ در مدتی کمتر از ۳ سال با سرمایه گذاری و اعتماد بیش از ۲۲۰ سرمایه گذار و با سرمایه تقریبی ۹۰میلیارد ریال و ۱۸ میلیون یورو و ظرفیت تولید سالانه ۷۵۰۰۰۰ حلقه رینگ آلومینیوم با تکنولوژی  کمپانی نام آور (BBS) آلمان که ذکر آن آمد ، در سال ۱۳۸۴ راه اندازی گردید و اولین محموله رینگ جهت انجام آزمایشات ایمنی به خودرو سازیِ  سایپا ارسال شد .

,
,

http://uupload.ir/files/yviw_foundry-wheel.jpg

, http://uupload.ir/files/yviw_foundry-wheel.jpg, http://uupload.ir/files/yviw_foundry-wheel.jpg,


احسان ادامه داد : سهم اروند چرخ در اشتغال زایی ۳۴۰ نفر به صورت مستقیم و ۳۰۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم بوده است که به صورت چهارشیفت به فعالیت می پردازند و کاملا بومی بوده و از خارج رفسنجان در این کارخانه کسی جذب نشده است .

,
,

 

,

وی با بیان اینکه ما به دنبال دانش بنیان شدن اروند چرخ هستیم ، گفت : ما توانستیم با همت جوانان ایرانی و نبوغ آنان و اصول اقتصاد مقاومتی صنعت غیر بومی را بومی سازی نماییم وتبدیل به یک مجموعه دانش بنیان شویم و از این به بعد می توانیم به شرکت های ایرانی که قصد دارند رینگ تولید کنند لیسانس بدهیم به طور مثال تولید رینگ خودرو تحت لیسانس اروند چرخ ،  انواع رینگ تولیدی این کارخانه با نام های AS006  ،AW001   ،   IK004  به بازار ارائه می شود .

,

احسان ادامه داد : واحد طراحی و مهندسی اروند چرخ ، با توجه به تقاضای بازار و سفارش مشتری ، کار تحقیق و طراحی یک محصول جدید را مطابق با استاندارد های اروپا و امکان سنجی تولید آن آغاز نموده و سپس با طراحی در فضای سه بعدی در هر مرحله از طراحی با تحلیل تنش روی طرح ، نقاط بحرانی که تنش بالایی را تحمل می کنند را شناسایی نموده و نسبت به تقویت واصلاح آنان اقدام می کند ،  به طوری که طرح نهایی فاقد نقاط بحرانی و با تمرکز تنش بالامی باشد .

,


وی با بیان اینکه پس از تکمیل طراحی ، رینگ در اختیار سازنده قالب قرار می گیرد گفت :این واحد  طی سال های گذشته شش حلقه رینگ را برای دو خودرو ساز بزرگ ایران ( سایپا و ایران خودرو ) طراحی نموده است که امتحان خوب آن ها نزد مشتریان داخلی و همچنین در محصولات صادراتی ،  دلیل اعتبار نام اروند چرخ در بازار خودرو و در میان مشتریان ایرانی می باشد در حال حاضر این واحد ، طراحی و تولید پنج رینگ جدید را برای عرضه به بازار در دست اقدام دارد.

,
,

Paint-Shop

, Paint-Shop, Paint-Shop,

احسان ادامه داد : در حالی که عملیات ذوب و ریخته گری تقریباً در تمام کارگاه ها و کارخانه های صنعتی وجود دارد ، اولین مرحله تولید چرخ در این واحد با ذوب آلیاژ آلومینیوم ( Alsi 7 mg ) شروع می شود که با تست های کنترلی و فرایند های پالایش مذاب شامل گاز زدایی و اصلاح مذاب همراه می باشد و سپس انتقال به قسمت ریخته گری جهت تولید رینگ با پشتوانه ۱۲ دستگاه بسیار مدرن ( LP ) تحت کنترل نرم افزار های مربوطه صورت می گیرد ، پس از ریخته گری فرایند بازرسی ۱۰۰درصدی رینگ ها در دستگاه X-Ray انجام می شود تا رینگ های تولیدی عاری از هر گونه عیوب عمقی شامل : حفره ، ترک و . . . با شند .

,

مدیر واحد صنعتی رفسنجان در پایان خاطر نشان کرد:محصولات تولیدی اروند چرخ با استانداردهای سخت و به روز اروپا به بازار ایران عرضه می شوند و این مطلب همواره در بازدید خودرو سازان نامی ایران (ایران خودرو و سایپا ) مکرراً ابراز شده است ،کلیه استاندارد های مورد استفاده درشرکت اروندچرخ ، اعم ازاستاندارد های پژو PSA- استاندارد های DIN , ASTM همگی از استاندارد های به روز اروپا می باشند و  این کارخانه افتخار دارد که مشتریان ،محصول تولیدی اروند را به عنوان (چرخ مطمئن) پذیرفته اند !

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه