اخبار داغ

عضو شورای شهر شهرکرد:

عدم تشابه حقوق زن و مرد راهکار جلوگیری از ظلم به زنان

عدم تشابه حقوق زن و مرد راهکار جلوگیری از ظلم به زنان
عضو شورای شهر شهرکرد مطرح کرد: زمانی که میان زن و مرد ازلحاظ قوانین، مقررات، حقوق و وظایف، وضع واحد و مشابهی در نظر گرفته نشود و تفاوتهای غریزی و طبیعی زن و مرد در جامعه نهادینه شود در آن زمان می توان گفت جلوی ظلم به زن در خانواده و جامعه گرفته شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا ، دکتر طیبه شریفی در گفتگو با مشکات برین در خصوص فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی که مطرح فرمودند "زن از جهات مختلف برای جامعه بشری در خور فکر و تحقیق و پیگیری است" اظهار داشت: یکی از جهت های مهمی که رهبر کبیر انقلاب در این زمینه مطرح نمودند توجه به تفاوتهای طبیعی زن و مرد و اینکه چه رفتاری باید در جامعه بشری نهادینه شود تا جلوی ظلم به زن را در خانواده و اجتماع گرفته شود.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, مشکات برین ,

وی افزود: زمانی که میان زن و مرد ازلحاظ قوانین، مقررات، حقوق و وظایف، وضع واحد و مشابهی در نظر گرفته نشود و تفاوتهای غریزی و طبیعی زن و مرد در جامعه نهادینه شود در آن زمان می توان گفت جلوی ظلم به زن در خانواده و جامعه گرفته شده است.

عضو شورای شهر شهرکرد تصریح کرد: مقایسه زن با مرد و انتظار اعمال و کارهای سنگین و خشن مردانه از او، ظلم بزرگی به زنان است.

دکتر شریفی ادامه داد: تفاوت های فراوان در خلقت و آفرینش بین زن و مرد وجود دارد و این تفاوت ها موجب برتری هیچ یک بر دیگری نیست. کمال مرد در این است که خصوصیات مردانه داشته باشد و کمال زن نیز در این است که به ویژگی های زنانه، آراسته باشد.

استاد دانشگاه ادامه داد: از نظر اسلام زن و مرد هردو انسانند و از حقوق انسانی متساوی بهره‌مندند.

عضو شورای شهر شهرکرد افزود: آنچه ازنظر اسلام مطرح است، زن و مرد به دلیل اینکه یکی زن است و دیگری مرد، درجهات زیادی مشابه یکدیگر نیستند، جهان برای آنها یکجور نیست، خلقت و طبیعت آنها را یکنواخت نخواسته است و همین جهت ایجاب می کند که ازلحاظ بسیاری از حقوق و تکالیف و مجازاتها وضع مشابهی نداشته باشند.

وی در خصوص بررسی نقش زن از دید همسرداری اظهار کرد: هر چه زن آرامش بیشتری داشته باشد بهتر می تواند شرایط امن وآرام را در درون خانواده فراهم کند.

طیبه شریفی به بعد خانوادگی و مادرانه زنان اشاره کرد و افزود: هر نقشی با توجه به ویژگی های ذاتی فرد به او محول شده است اگر نقش مادری برای زنان را وظیفه فرعی در نظر بگیریم و وظیفه اصلی او را مثلا شاغل بودن بدانیم طبیعتا نمی تواند از عهده مادری که تربیت و پرورش فرزندان سالم است بر آید به همین خاطر وظیفه اصلی زن در وحله اول مادری و تربیت در نظر گرفته شده است.

این استاد دانشگاه در پایان خاطر نشان کرد: باید طبق فرمایشات حکیمانه رهبر انقلاب، یک مرکز فرا‌قوه‌ای برای تدوین راهبردی صحیح در مورد مسائل مهم زن و خانواده در نظر گرفته شود، تا مطالبات زنان با توجه به ویژگی ها و تفاوت های که خداوند به آنها عطاء فرموده با تکیه بر متون و معارف ناب اسلامی به آن پرداخته شود.

انتهای پیام/
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه