اخبار داغ

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی مطرح کرد

استان مرکزی سومین استان سالمند کشور/تفرش الگویی در احترام به شهروند ارشد

استان مرکزی سومین استان سالمند کشور/تفرش الگویی در احترام به شهروند ارشد
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: نامگذاری تفرش با عنوان «شهر دوستدار سالمند» تنها به واسطه ارائه خدمات شیوه زندگی سالم و توجه به تغذیه بهداشت روح و روان شهروندان ارشد انجام شده که می‌بایست الگویی برای تمام استان در احترام به قشر سالمند شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  ندای تفرش، نامگذاری شهر تفرش با عنوان «شهر دوستدار سالمند» نزدیک به یک سال است که از سوی مسئولین مطرح شده؛ نامگذاری که مخالفت‌های مردمی را به همراه داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای تفرش, ندای تفرش,

شهرستان تفرش یکی از شهرهای استان مرکزی بوده که براساس آمار ۱۸ درصد جمعیت این شهرستان را سالمندان شامل می‌شود، پس از شهرستان آشتیان با دارا بودن حدود ۲۲ درصد جمعیت سالمند از شهرهای پیر در استان مرکزی به حساب می آید.

,

 علیرغم نظرات مخالفی که اوایل امسال در جلسات شهرستانی در خصوص این نامگذاری وجود داشت، اما اواخر خردادماه، خبری در خبرگزاریها مبنی بر نامگذاری شهر تفرش به عنوان شهر دوستدار سالمند، منتشر شد.

,

, ,

, ,

عنوانی که مجددا مخالفتهایی را در سطح شهرستان به همراه داشت.

,

بهروز رفیعی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: در جلسه شورای سالمندان استان مرکزی که در اراک برگزار شد؛ با توجه به اینکه شهرهای آشتیان و تفرش دارای آمار بالای سالمندی در استان مرکزی هستند، شهر تفرش برای ارائه خدمات شیوه زندگی سالم و همچنین ارائه آموزشهای مربوط به تغذیه بهداشت روح و روان انتخاب شد.

,

رفیعی اظهار کرد: شهر تفرش تنها برای ارائه این آموزشها انتخاب شده بود ولی بعدها عنوان تفرش، شهر دوستدار سالمند انتخاب شد که عنوان زیبایی نیست و متناسب با آموزشها نیست.

,

وی افزود: منظور بهزیستی این بود که در شهر انتخاب شده، خدمات و شیوه زندگی سالم برای سالمندان و میانسالان ارائه شود، تغذیه سالم و آموزشهای لازم آن و همچنین آموزشهای مربوط به روح و روان ارائه گردد؛ در واقع با ارئه آموزشها و مشاوره ها، سالمندی سالم در سطح جامعه ترویج شود.

,

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی ضمن انتقاد از این نامگذاری گفت: قرار بود که در شهر تفرش در خصوص مواردی که سلامت سالمندی را به خطر می اندازد و طول عمر سالمند را کاهش می دهد، آموزشها و مشاوره ها بیشتر شود.

,

وی ادامه داد: اما در حال حاضر ارائه این آموزشها و مشاوره ها تنها مختص تفرش نیست بلکه در تمام استان مرکزی انجام می شود چراکه خود استان مرکزی نیز سومین استان دارای جمعیت سالمند در کشور است.

,

رفیعی تشویق به فرزند آوری، کاهش معلولیتها، فرزندپروری را از برنامه های بهزیستی دانست و خاطر نشان کرد: در کنار این برنامه ها باید سالمندان یا شهروندان ارشد از طرف مردم توجه و احترام شوند؛ در این خصوص نیز آموزشهایی برای جوانان و میانسالان برگزار می شود که این آموزشها تنها مختص تفرش نیست بلکه در کل استان مرکزی برگزار می شود و تمام استان مرکزی باید طرفدار شهروند ارشد باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه