اخبار داغ

آزاده بجستانی:

امنیت ایران حاصل رنج های رزمندگان، شهدا، جانبازان و آزادگان است

امنیت ایران حاصل رنج های رزمندگان، شهدا، جانبازان و آزادگان است
عباس اسدیان آزاده بجستانی ضمن اشاره به امنیت بالای ایران در منطقه گفت: ما جزیره ای ایمن در میان کشورهای نا امن دنیا هستیم، این امنیت آسان به دست نیامده است، بروید و خاطرات شهدا، جانبازان و آزادگان را مطالعه کنید تا از رنج هایی که برای این امنیت کشیده شده است مطلع شوید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  بجستان‌نیوز، محمد اسماعیل تنورمال سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران بجستان صبح امروز در مراسم تجلیل از آزادگان شهرستان بجستان که در فاطمیه این شهر برگزار شد، اظهار کرد: وظیفه و رسالت ما درقبال آزادگام سرفراز این است که در سینه این عزیزان چیزی نماند و باید به مردم انتقال داده شود تا مردم قدرشناس این دلاور مردان خطه استقامت باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بجستان‌نیوز,

 

,

وی افزود: امروزه با وجود داعش در تمامی کشورهای منطقه ولی در ایران کوچکترین رخنه ای نتوانسته اند بوجود بیاورند و علت عدم توانایی و ترس دشمن چیزی  نیست جز  از خود گذشتگی شهداء و جانبازان  و  صبر و استقامت آزادگان که در زندان های بعثی بودند.

,

 

,

 تنورمال تصریح کرد: با واسطه صبر و استقامت آزادگان سیلی محکم بر صورت استکبار زدیم و به واسطه این سیلی  در همه ممالک سربلند هستیم. البته این لطف خداوند متعال است، ما، رزمندگان، آزادگان و شهدا وسیله بودیم تا ایران به این عظت برسد تا کسی جرات چپ نگاه کردن به ایران را نداشته باشد.

,

 

,

حجت الاسلام صادق جعفری طلبه جوان بجستانی در ادامه مراسم اظهار کرد: نیاز به مکتوب شدن خاطرات آزادگان است و این خاطرات چراغ راهی برای ما جوانان که جنگ و مردم که اسارت را درک نکرده اند باشد.

,

 

,

وی افزود: خانواده آزادگان که با تلاش و کوشش در این راه قدم برداشتند،  اجرشان از خود آزادگان کمتر نیست.

,

 

,

عباس اسدیان آزاده بجستانی در این مراسم ضمن اشاره به تعداد اسرای ایرانی در عراق و بالعکس گفت:  ما 40 هزار اسیر در عراق  داشتیم و عراقی ها دقیق دو برابر ما در ایران داشتند که این با توافقاتی که در  قطعنامه شده بود باید نفر به نفر اسرا جابجا می شدند ولی این اتفاق نیفتاد و ما برای هر اسیر خود دو اسیر عراقی هزینه کردیم.

,

 

,

وی یادی از شهدای آزاده کرد و تصریح کرد: آزاده هایی در اسارت، بدلیل کمبود امکانات و کم کاری بعثی ها به شهادت می رسیدند، چه مضلومانه به شهادت می رسیدند و چه غریبانه تشییع می شدند و بعثی ها در این تشیع به بیش از سه نفر اجازه حضور داده نمی شد.

,

 

,

اسدیان ضمن اشاره به خاطراتی از دوران اسارت گفت: در عملیات خیبر اسیر شدیم و دوسال بعد از اسارت مفقودالاثر بودیم و دراین مدت در زندان های عراقی ها در حال شکنجه و بازجویی بودیم که بعد از دوسال اسامی ما را توسط صلیب سرخ جهانی به ایران اعلام کردند، که از آن به بعد موفق به نامه نگاری با ایران شدیم و مبنا بر این بود که هر نامه 45 روز طول بکشد و لی یک نامه تا به ایران میرسید و بر می گشت 6 ماه طول می کشید.

,

 

,

وی افزود:  اگر هم نامه ای کوچکترین کلمه سیاسی نوشته می شد ضمن عدم ارسال به ایران زندان شخص را هم عوض و در شرایط سخت تر قرار می دادند و این در حالی بود که ما نمی توانستیم بی تفاوت به این امر باشیم و با نگارشی زیرکانه مباحث سیاسی خود را در نامه میگنجاندیم هر چند منافقین ایرانی کمک اینها می کردند و به ضرب المثل های ما نیز اشنا بودند.

,

 

,

آزاده بجستانی ضمن انتقاد از شرایط فرهنگی جامعه تصریح کرد: که در بحث فرهنگی خیلی کم کار شده و در این عرصه نیاز به کار است.

,

 

,

اسدیان ضمن اشاره به امنیت بالای ایران در منطقه اذعان کرد: ما جزیره ای ایمن در میان کشورهای نا امن دنیا هستیم، این امنیت آسان به دست نیامده است، بروید و خاطرات شهدا، جانبازان و آزادگان را مطالعه کنید تا از رنج هایی که برای این امنیت کشیده شده است مطلع شوید.

,

 

,

وی افزود: آینده ما بستگی به گذشته ما دارد، باید بدانیم در گذشته چه اتفاقی افتاده است که امروز امنیت داریم.

,

 

,

در پایان این مراسم از آزادگان بجستان تجلیل به عمل آمد.

,

 

,

شهرستان بجستان 110 شهید،  248  جانباز و 13 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است.

,

 

,

انتهای پیام/رض

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه