اخبار داغ

مدیر عامل شهرک های صنعتی استان:

از تسهیلات اعطایی در شهرک های صنعتی استقبال نشد / اشتیاق ترکیه برای سرمایه گذاری در صنعت تبریز

از تسهیلات اعطایی در شهرک های صنعتی استقبال نشد / اشتیاق ترکیه برای سرمایه گذاری در صنعت تبریز
نیرومند با انتقاد از عدم استقبال واحدهای صنعتی از تسیهلات در نظر گرفته شده گفت: تا به امروز برای ۲۳ واحد صنعتی ۱۴ میلیارد تومان با سود ۱۸ درصد پرداخت شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تبریز بیدار ، مرتضی نیرومند ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با بیان اینکه ۹۲ درصد صنایع کشور را صنایع کوچک تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: ۴۲ درصد اشتغال، ۲۴ درصد سرمایه‌گذاری و ۱۷ درصد صادرات کشور را صنایع کوچک به خود اختصاص داده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  تبریز بیدار ،,

 

,

وی با اشاره به اینکه ۴۲ درصد اشتغال و کارآفرینی توسط صنایع کوچک صورت می‌گیرد؛ تصریح کرد: این در حالی است که فقط ۲۴ درصد سرمایه‌گذاری‌های کشور در این بخش متمرکز شده است.

,

 

,

نیرومند از افزایش ۳۲ درصدی صادرات صنایع کوچک از ابتدای امسال تاکنون از استان آذربایجان‌ شرقی خبر داد و گفت: ۲ هزار و ۲۰۳ واحد صنعتی که بیشتر آنان را صنایع کوچک تشکیل می‌دهند در شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان‌ شرقی با ۵۵ هزار و ۶۵۰ نفر اشتغال مستقر هستند.

,

 

,

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در چندین مورد بر لزوم حمایت از صنایع کوچک و متوسط برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی تاکید فرموده‌اند و این امر وظیفه را برای همه ما در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی سنگین کرده است.

,

 

,

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان‌ شرقی با بیان اینکه حمایت از صنایع کوچک بومی مناطق جزو سیاست‌ها و اولویت‌های برنامه‌ای شهرک‌های صنعتی استان است، اظهار داشت: در سال ۹۵ پنج کنسرسیوم صادراتی آجیل و خشکبار، سبزه و کشمش ملکان و بناب، لوازم خانگی تبریز و حوله اسکو تشکیل شده است.

,

 

,

 نیرومند،، با تاکید بر اینکه در استان، پروژه‌ای را آغاز نخواهیم کرد که مطالعات زیست محیطی نداشته باشد، اظهار داشت: از برخی صنعتگران عذرخوانی می‌کنم که به علت تعلل در ارزیابی به موقع، امروز با مشکل دریافت مجوز زیست محیطی مواجه شده‌اند.

,

 

,

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی، در ادامه از استقرار صنایع دانش بنیان در شهرک صنعتی «تبریز ۴» خبر داد و گفت: صنایع دانش سلامت و صنوف مزاحم بدون مشکل زیست محیطی و آلایندگی به تدریج در این شهرک مستقر می‌شوند. 

,

 

,

وی با اشاره به اجرای طرح‌های توسعه‌ای شهرک‌های صنعتی فعال استان، افزود: در هفته دولت، طرح توسعه مصالح ساختمانی و توسعه شهرک صنعتی شهید سلیمی کلنگ زنی خواهد شد و ظرفیت‌های صنعتی زیادی به استان اضافه می‌شود.

,

 

,

نیرومند با تاکید بر اینکه اعتقاد ما این است که صنعت باید با حفظ محیط زیست توسعه یابد، خاطرنشان کرد: در راستای حل مشکلات این شهرک، مسیر دسترسی تبریز ۴ از اتوبان تبریز-سهند در دست مطالعه و احداث است تا سرمایه گذاران بدون دغدغه در این شهرک حضور یابند.

,

 

,

وی با انتقاد از عدم استقبال واحدهای صنعتی از تسیهلات در نظر گرفته شده گفت: تا به امروز برای ۲۳ واحد صنعتی ۱۴ میلیارد تومان با سود ۱۸ درصد پرداخت شده است.

,

 

,

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی، با اشاره به وجود بیش از ۸ هزار و ۷۰۰ هکتار زمین در اختیار شرکت، ابراز داشت: بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ هکتار از این اراضی به غیر از فضای سبز و خیابان‌ها، فاز عملیاتی است که در این بین، ۲ هزار و ۵۸۳ هکتار زمین قابل واگذاری است. 

,

 

,

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی رتبه نخست ستاد اقتصاد مقاومتی کشور را در بین استان‌ها دریافت کرده است، تصریح کرد: هر هفته مشکلات یک شهرک صنعتی به صورت میدانی با حضور استاندار بررسی شده و برای رفع آنها تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

,

 

,

نیرومند، افزود: در خرداد ۹۲ میزان اشتغال در شهرک های صنعتی استان، بیش از ۴۴ هزار و ۹۰۰ نفر بود که این میزان در سال ۹۵ به بیش از ۵۵ هزار و ۸۷۰ نفر رسیده است.

,

 

,

وی با تاکید بر شفافیت اطلاعات در هر مجموعه دولتی برای جلوگیری از فساد اداری، رانت و...، تصریح کرد: به عنوان اولین استان کشور، سیستم جی.آی.اس شهرک های صنعتی راه اندازی شده است و بر اساس آن، واگذاری اراضی شهرک های صنعتی با شفافیت اطلاعات در اختیار عموم قرار می گیرد.

,

 

,

نیرومند، مصوبات سفر ریاست جمهوری برای تاسیس شهرک سنگ آذرشهر و شهرک صنعتی خودرو در اسکو را یادآورشد و اضافه کرد: از ۴۸۰ هکتار زمینی که در طرح توسعه شهرک شهید سلیمی وجود دارد، ۱۰۰ هکتار زمین برای ایجاد شهرک سنگ آذرشهر در نظر گرفته شده است که در کنار این شهرک، شهرک صنعتی اسکو هم در هفته دولت کلنگ زنی خواهد شد.

,

 

,

وی برخلاف رویه معمول بر مقایسه توسعه خدمات و زیرساخت ها که نسبت به سال گذشته مقایسه می شود، آمار سال ۹۱ را با سال ۹۵ مقایسه کرد و گفت: مساحت فضای سبز با مجموع ۲۹۹ هکتار در شهرک های صنعتی، ۱۴ درصد افزایش یافته که با توجه به کمبود آب، سرعت افزایش، کند تر شده است. 

,

 

,

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی، با بیان اینکه با افزایش ۹۸ درصدی، ۱ هزار و ۱۹۳ واحد به تصفیه خانه صنعتی شهرک ها وصل شده‌اند، ابراز داشت: شهرک های صنعتی دارای تصفیه خانه نیز به ۹ مورد افزایش یافت که رشد ۲۹ درصدی داشته است.

,

 

,

نیرومند از رشد ۳۵ درصدی بهره مندی واحدهای صنعتی از فیبر نوری خبر داد و افزود: افزایش ۴۸ درصدی اتصال واحدهای صنعتی به گاز، افزایش ۳۰ درصدی تامین برق و ۶۰ درصدی تامین آب، از اقدامات صورت گرفته برای زمینه سازی ایجاد زیرساخت در جذب سرمایه گذار است.

,

 

,

وی در ادامه، اجرای طرح بخشودگی ۹۰ درصدی جرایم معوقات واحدهای صنعتی تا پایان شهریور ۹۵ را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در مجموع کل کشور، بیش از ۴۰۰ میلیارد بخشودگی جرایم واحدهای صنعتی پیش‌بینی و در آذربایجان شرقی هم پس از پایان شهریور میزان بخشودگی اعلام می‌شود.

,

 

,

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی در ادامه از ثبت نام بیش از ۳ هزار واحد صنعتی و کشاورزی در سامانه بهین یاب جهت دریافت تسهیلات تامین نقدینگی استان خبر داد و اظهار داشت: ۶۷۷ میلیارد سهمیه تسهیلاتی در نظر گرفته شده است که ۴,۳ درصد از کل تسهیلات را شامل می‌شود و تا این لحظه ۵۱۵ واحد در ستاد اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید برای معرفی دریافت تسهیلات استان تایید شده است.

,

 

,

 وی با بیان اینکه استقبال خوبی از دریافت تسهیلات در استان صورت نگرفته است، ادامه داد: نزدیک به نیمی از واحدهای معرفی شده به بانک متاسفانه برای ارائه مدارک و دریافت وام مراجعه نکرده اند و باعث از بین بردن سهمیه تسهیلات استان شده است. 

,

 

,

نیرومند، در پاسخ به سوالی مبنی بر مشکل اوقافی اراضی شهرک های صنعتی بعثت و سرمایه گذاری خارجی، تصریح کرد: جلسات متعددی با اوقاف برگزار شده که تا این لحظه تصمیم بر تبدیل به احسن در اراضی صنعتی موقوفات است تا سند صادر شود و این جلسات تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت.

,

 

,

وی با تاکید بر اینکه در شهرک های صنعتی از جمله شهرک بعثت، در صدد توسعه از طریق استفاده از منابع و اراضی ملی است و برنامه ای برای خریداری اراضی و صرف پول جهت توسعه شهرک ها نداریم، ادامه داد: فاز اول بعثت در ۱۰۰ هکتار با تامین زیرساخت ها آماده سرمایه گذاری است و ضمن اینکه این شهرک در بهترین مکان قرار دارد، چراکه در جوار فرودگاه، راه آهن، منطقه ویژه اقتصادی و در مسیر ترانزیت ایران به اروپا قرار دارد.  

,

 

,

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی، در پایان، در پاسخ به سوالی در مورد موضوع احداث شهرک های صنعتی مشترک با کشورهای دیگر، گفت: در بازدید از ترکیه، طرف ترک مناطق محروم خود را برای سرمایه گذاری ایرانی ها معرفی شد که مورد استقبال نگرفت ولی در تبریز شهرک صنعتی بعثت برای کار مشترک معرفی شد و مورد استقبال ترک ها قرار گرفت و روند آغاز همکاری را طی می کند.

,

 

,

وی ادامه داد: چینی ها هم علاقمند به سرمایه‌گذاری در حوزه مصالح ساختمانی در قالب شهرک مستقلی بودند که در طرح توسعه شهرک مصالح ساختمانی، این موضوع مد نظر قرار گرفته است.

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه