اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

مرهم مشکلات جهاد کبیر است/ برنامه‌های دینی را در مساجد از الفبا تمرین کنیم

مرهم مشکلات جهاد کبیر است/ برنامه‌های دینی را در مساجد از الفبا تمرین کنیم
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: باید برنامه‌های دینی را در مساجد از الفبا شروع و تمرین کنیم تا روزی برسد که دشمن بر ما تواضع کند و نتواند از طریق دخالت اقتصادی و نظامی ما را تهدید کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در همایش ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه های بسیج و ارکان مساجد خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: خداوند متعال در ظرفیت مکان و زمان برای انسان‌ها ویژگی‌هایی را قرار داده و این زمان‌ها برای جبران خسارتی که در عمرمان به غفلت می‌گذرانیم غنیمت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,

 

,

وی با اشاره به ظرفیت مکان‌هایی مانند مسجد، مسجدالحرام و مسجدالاقصی، گفت: این ظرفیت‌های مکانی به عمل ما ارزش ویژه می‌دهد.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: مسجدی مراد است که انسان را در مسیر سیر و سلوک الهی کمک کند و لازمه آن تقوا است.

,

 

,

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی افزود: گرایش مسجد بر اساس پاکی و تقوا است و نتیجه بر اساس ولایت است و چنین مسجدی نیاز به برنامه، زمان‌بندی، مربی، و دوره دارد.

,

 

,

وی ادامه داد: اگر بنا داریم که کمالات کسب شود و آگاهی‌های لازم دینی و سیر و سلوک به دست آید و در این دنیای ضلالت، پرچم هدایت بالا بماند مسجد بهترین مکان است.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بابیان‌اینکه اگر 40 سال به مسجد بیاییم و تغییر ایجاد نشود این موضوع هدف نیست، گفت: مدیران و فرماندهان که مقام معظم رهبری از آن‌ها به عنوان فرماندهان جبهه فرهنگ یاد می‌کنند باید طبق برنامه به معرفی اسلام بپردازند.

,

 

,

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی با تأکید بر اینکه دین همه چیز است و در بالاترین سطح تفهم و حرفه‌ای شدن آن مهم است، افزود: باید بدانیم که دیدگاه‌های ما بر اساس دین است یا سلیقه و یا جهل؟

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: استکبار جهانی با گاوپرست‌ها و اراذل و اوباش کاری ندارد چراکه می‌دانند آن‌چه که حرف برای گفتن دارد اسلام ناب محمدی است.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بابیان‌اینکه هشت سال دفاع مقدس با دادن خون با ارزش شهدا جهاد اصغر بود، گفت: جهاد اکبر جهاد درونی است و به معنای تسلط بر خود است.

,

 

,

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: اگر جهاد اکبر داشته باشیم گول نمی‌خوریم و نفس، آن‌چه را که به دست آورده‌ایم و ارزش‌ها را از بین نمی‌برد و پیروزی تثبیت می‌شود.

,

 

,

وی تصریح کرد: در چند وقت گذشته مقام معظم رهبری ما را به جهاد کبیر دعوت کردند و این یعنی از بیگانه تبعیت نکنیم.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بابیان‌اینکه برخی مسائل مانند خیانت‌ها، اختلاس‌ها و بی‌اعتمادی‌ها دشن شاد کن و کفارپسند است، گفت: دشمن در آن سوی دریا یک طرح مانند طرح اقتصای را ایجاد می‌کند و بعد یک ساز می‌زند و همه با آن ساز می‌رقصیم و این به معنای پیروی از کفار است.

,

 

,

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه این موضوع در همه موضوعات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی وجود دارد، افزود: در کشور افغانستان انواع موادمخدر وجود دارد که خطر بزرگی است اما عقیده دارم اگر در جامعه ایرانی صد برابر مواد بیشتر از افغانستان اضافه شود اما در جامعه قاچاقچی و معتاد وجود نداشته باشد هیچ ضرر و زیانی نمی‌رساند.

,

 

,

وی بیان کرد: اگر سیاست اسلامی در مسجد شناخته شده باشد و ما هم یک خط مشی سیاسی داشته باشیم پیروز هستیم.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بابیان‌اینکه اسلام احکام دارد و باید همان احکام اسلامی را باید بگیریم و عمل کنیم، گفت: مقاومت یعنی آن چه که داریم را براساس اندیشه دینی عمل کنیم.

,

 

,

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی اضافه کرد: آیا بچه‌های انگلیس در خیابان‌هایمان مانور می‌دهند؟ بلکه بچه‌های خودتان را از راه‌های مختلف مانند ماهواره کوک کرده‌اند و آن‌ها نیز تبعیت می‌کنند؟

,

 

,

وی تأکید کرد: مرهم این مشکلات جهاد کبیر است و در مسجد باید این موضوعات را یاد بگیریم و تمرین کنیم و اگر این کار را انجام دهیم حتی به یک فشنگ نیاز نداریم.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بابیان‌اینکه این ما هستیم که دشمن را بر خود مسلط می‌کنیم زیرا آگاهی نداریم، گفت: باید برنامه‌های دینی را در مساجد از الفبا شروع و تمرین کنیم تا روزی برسد که دشمن بر ما تواضع کند و نتواند از طریق دخالت اقتصادی و نظامی ما را تهدید کند.

,

 

,

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب ما یک کشور ورشکسته بودیم و در سال اندازه یک ماه نیاز کشور غله داشتیم و دشمن ما را تهدید به تحریم کرد و امام (ره) با ایمانشان گفتند که ما این موضوع را جشن می‌گیریم و خوشبختانه آن تحریم‌ها مایه برکت و رشد علمی کشور در دنیا شد.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه مسجد سازنده است، گفت: شاید هر کس به سلیقه خود موضوعی را بیان کند اما سخن باید بر اساس دین باشد.

,

 

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: تبادل نظر، مشورت، الگوگیری از مساجد مؤفق و استفاده از اطلاعات دیگر افراد می‌تواند بسیار مفید باشد.

,

 

,

انتهای پیام/گ

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه