اخبار داغ

سید کمال شهریاری در گفتگو با دانا:

قوانین کشور در حوزه پدافند غیر عامل ضعیف است/بی توجهی به سیاست‌های پدافند غیر عامل در برنامه ششم توسعه

قوانین کشور در حوزه پدافند غیر عامل ضعیف است/بی توجهی به سیاست‌های پدافند غیر عامل در برنامه ششم توسعه
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: تا به حال در قانون برنامه ششم توسعه کشور به این موضوع برنخوردم و این در حالی است که در قانون برنامه پنجم کشور موارد 198،199،201،215 در حوزه های دفاعی، اقتصادی، پروژه های پدافند غیر عامل کشور و زیر ساختهای عمرانی و ... آورده شده است.
[

سید کمال شهریاری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص جایگاه پدافند غیر عامل در قانون برنامه ششم توسعه کشور تصریح کرد:نقش پدافند غیر عامل در کشور هایی همچون ایران که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، ادامه فعالیت های ضروری، ارتقا و پایداری و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها می شود، بسیار ضروری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در ادامه عنوان کرد: تا به حال در قانون برنامه ششم توسعه کشور به این موضوع برنخوردم و این در حالی است که در قانون برنامه پنجم کشور موارد 198،199،201،215 در حوزه های دفاعی، اقتصادی، پروژه های پدافند غیر عامل کشور و زیر ساختهای عمرانی و ... آورده شده است.

,

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در زیر ساخت های کشور به موضوع دفاع غیر نظامی باید اهمیت زیادی داده شود عنوان کرد: در این خصوص مقام معظم رهبری سیاستهایی را ابلاغ فرمودند که باید به آنها توجه شود.

,

سید کمال شهریاری در ادامه افزود: در موضوعات شهرسازی و طراحی های شهری قانون گذار به عنوان سند بالادستی دستور العمل هایی را در این خصوص در مبحث بیست و یکم مقررات ملی ساختمان و قانون برنامه بودجه کشور در نظر گرفته است و همچنین در مقررات سازمان پدافند غیر عامل کشور به عنوان دستگاه اجرایی موجود است.

,

وی در پایان ادامه داد: قوانین و مقررات با ضعف اجرا روبرو است و دستگاه های اجرایی همچون شهرداری ها و پیمانکاران به این موضوع مهم توجهی ندارند و باید یکی از رسالت های ما نهادینه کردن این تعریف در جامعه باشد.

,

انتهای پیام/رض

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه