اخبار داغ

گشت و گذاری در نمایشگاه گل و گیاه کرمان؛

وقتی تیغ های کاکتوس چشم نواز می شوند

وقتی تیغ های کاکتوس چشم نواز می شوند
در این نمایشگاه انواع و اقسام کاکتوس ها به نمایش گذاشته شده است برخی با قدمت یک ساله و برخی 10 ساله و 30 ساله این گیاهان تیغ دار به اشکال متفاوت و با رنگ های زیبا خودنمایی می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  "آرمان کرمان"؛ در ابتدای ورود به نمایشگاه گل گیاه به سیاه چادری بر می خوری که در آن ترانه محلی پخش می شود و در یک گوشه از این چادر آش تهرانی توزیع می شود و در قسمتی دیگر دو خانم در حین پخت روغن جوشی محلی هستند و در جای دیگر هم مغز گردو ، کشک و عسل محلی رابر توزیع می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "آرمان کرمان"؛ ,

۲۰۱۶۰۸۲۳_۲۰۳۸۱۵

, ۲۰۱۶۰۸۲۳_۲۰۳۸۱۵,

۲۰۱۶۰۸۲۳_۲۰۳۷۳۱

, ۲۰۱۶۰۸۲۳_۲۰۳۷۳۱,

کمی که جلوتر می آیی به اولین غرفه کاکتوس می رسی که در آن انواع و اقسام کاکتوس ها به نمایش گذاشته شده است برخی با قدمت یک ساله و برخی 10 ساله و 30 ساله این گیاهان تیغ دار به اشکال متفاوت و با رنگ های زیبا خودنمایی می کنند.

,

۲۰۱۶۰۸۲۳_۲۰۳۸۵۹

, ۲۰۱۶۰۸۲۳_۲۰۳۸۵۹,

۲۰۱۶۰۸۲۳_۲۰۳۸۴۶

, ۲۰۱۶۰۸۲۳_۲۰۳۸۴۶,

۲۰۱۶۰۸۲۳_۲۰۳۹۴۷

, ۲۰۱۶۰۸۲۳_۲۰۳۹۴۷,

۲۰۱۶۰۸۲۳_۲۰۴۰۳۵

, ۲۰۱۶۰۸۲۳_۲۰۴۰۳۵,

۲۰۱۶۰۸۲۳_۲۰۴۰۴۵

, ۲۰۱۶۰۸۲۳_۲۰۴۰۴۵,

 

,

۲۰۱۶۰۸۲۳_۲۰۴۰۵۶

, ۲۰۱۶۰۸۲۳_۲۰۴۰۵۶,

 

,

۲۰۱۶۰۸۲۳_۲۰۴۱۲۲

, ۲۰۱۶۰۸۲۳_۲۰۴۱۲۲,

 

,

بعد از چند غرفه کاکتوس گلدان هایی با گیاهان و گل های رنگارنگ به هر رهگذری چشمک می زنند و خریداری را به طرف خود جذب می کنند از جمله گل سنگ، انواع حسن یوسف، فتونیا، بگونیا، حنا، فلفل تزئینی ، گوجه تزئینی، سیکاس، کاج مطبق، تاج خروس، دراسینا، رنگ بند، بنجامین و ... که زیبایی آنها تو را در خلقت خداوند متعجب می سازد.

,

, ,

 

,

غرفه گلدان های سفالی با طرح سنگ که غرفه دار آن کرجی است در حال چیدن گلدان هاست ، کمی آن طرف تر گلدان های پلاستیکی با رنگ های متفاوت زرد، قرمز، سفید و قهوه ای با نظم خاصی روی هم چیده شده اند.

,

, ,

ما بین همه این غرفه یک غرفه که بسیار هم غریب است غرفه انتشارات وزین با انواع کتاب های مربوط به کاشت گل ها و گیاهان زینتی و آپارتمانی می باشد که فقط بازدید کننده دارد ولی خریدار خیلی کم.

,

نزدیک رفتم و از غرفه دار آنجا پرسیدم شما از کدام شهر شرکت کردید با لهجه غیر کرمانی گفت : از تهران آمده ام

,

پرسیدم استقبال مردم چگونه است؟ در پاسخ چنین گفت: متاسفانه فقط مردم می آیند نظری می اندازند  و می روند ولی کسی خرید نمی کند شاید به خاطر منابع مالی باشد که مردم از خرید کتاب استفبال نمی کنند.

,

وی ادامه داد: باید بگویم که استقبال از اغذیه ها و خرید گل و گیاه زیاد بوده ولی کتاب نه ، شاید هم به خاطر این باشد که  روز دوم نمایشگاه است امید آن دارم که در طول چند روز باقی مانده مردم از این غرفه نیز استقبال کنند.

,

طبق گفته مسئولین و غرفه داران استقبال از این نمایشگاه نسبت به سال های قبل بسیار خوب بوده است شاید به خاطر فضای زیبا و مناسب آن باشد و این بار نیز سعی شده که از فضای بیشتری برای عرضه گل و گیاه استفاده شود.

,

الآن ساعت 10 و 45 دقیقه است و مردم همین طور گروه گروه برای بازدید می آیند ، و دست پر حداقل با یک گلدان از نمایشگاه خارج می شوند.

,

در انتهای بازدید به سراغ مسئول نمایشگاه رفتم و با او مصاحبه ای ترتیب دادم که ازنظرتان می گذرد:

,

۲۰۱۶۰۸۲۳_۲۱۳۴۳۷

, ۲۰۱۶۰۸۲۳_۲۱۳۴۳۷,

ضمن معرفی خود بفرمایید این چندمین نمایشگاه است که برگزار شده است؟

, ضمن معرفی خود بفرمایید این چندمین نمایشگاه است که برگزار شده است؟,

مهدی جهانشاهی رئیس اتحادیه گل و گیاه کرمان هستم باید بگویم 5 دوره نمایشگاه در طول سال های گذشته با همت شهرداری کرمان برگزار شد و می توان گفت این نمایشگاه گل و گیاه اولین بار توسط اتحادیه گل و گیاه استان کرمان برگزار می شود.

,

فضای غرفه چقدراست و چرا این مکان برای نمایشگاه انتخاب شده است؟

, فضای غرفه چقدراست و چرا این مکان برای نمایشگاه انتخاب شده است؟,

این نمایشگاه با 150 غرفه 12 متری با مشارکت شهرداری کرمان و اتحادیه گل و گیاه در جنگل قائم ، کنار دریاچه با عنوان جشنواره کاکتوس برپا شده است . چون این مکان فضای بسیارسبز همراه با داشتن دریاچه و فواره هایی که شنیدن صدای آب خود آرامش می دهد و  پارکینگ بزرگ باعث می شود تا مردمی که برای تفریح و استراحت به این مکان می آیند از نمایشگاه گل و گیاه نیز بازدید نمایند و استقبال بی نظیر مردم شاید به همین علت باشد.

,

سال های گذشته این نمایشگاه در کجا برگزار می شد؟

, سال های گذشته این نمایشگاه در کجا برگزار می شد؟,

در پارک ریاضیات جنب یخدان مویدی و پارک مادر

,

از چه شهرها و استانهایی در این نمایشگاه شرکت نموده اند؟

, از چه شهرها و استانهایی در این نمایشگاه شرکت نموده اند؟,

50 درصد تولید کنندگان خود استان کرمان هستند از جمله جاده ماهان ، جیرفت، شهداد، سیرجان، رفسنجان و ... و 50 درصد دیگر از شهرهای شمالی می باشند.

,

براساس بازدیدی که من از غرفه ها داشتم قیمت ها متفاوت بود آیا نظارت می شود؟

, براساس بازدیدی که من از غرفه ها داشتم قیمت ها متفاوت بود آیا نظارت می شود؟,

گل ها و گیاهان براساس سن و با قیمت متفاوت عرضه می شود مثلا گیاه کاکتوس براساس سن احتمال دارد یک ساله باشد و در یک غرفه 2 هزار تومان و در غرفه دیگر 3 هزار تومان باشد ، 3 هزار تومان براین اساس است که سن او بیشتر است و یا کاج مطبق نیز براساس طبقه های آن فروخته می شود. قیمت ها هم به طور مرتب توسط هیئت بازرسی تعزیرات، مجمع امور صنفی و کارشناسان اتحادیه،  نظارت می شود.

,

استقبال مردم را چگونه دیدید؟

, استقبال مردم را چگونه دیدید؟,

با آنکه روز دوم است استقبال بی نظیر بوده و هر کس دست خالی آمده دست پر برگشته و من از مردم کرمان تشکر می کنم .

,

غرفه داران حاضر در نمایشگاه چقدر در تولید گل و گیاه سابقه دارند؟

, غرفه داران حاضر در نمایشگاه چقدر در تولید گل و گیاه سابقه دارند؟,

باید گفت اکثر آنها سابقه طولانی دارند از جمله غرفه آقایان میرمعصومی که اهل اصفهان ولی ساکن کرمان هستند و بیش از 35 سال است که سابقه تولید گل و گیاه درکرمان را دارند.

,

آیا در این رابطه شهرداری کرمان نیز با شما همکاری داشته است؟

, آیا در این رابطه شهرداری کرمان نیز با شما همکاری داشته است؟,

من از مهندس بابایی شهردار کرمان کمال تشکر و سپاس را دارم که اگر حمایت ایشان و نماینده اتحادیه نبود نمی توانستیم این نمایشگاه را راه اندازی کنیم. همینطور از مردم عزیز ونجیب کرمان نیز به خاطر این استقبال باشکوهشان از ابتدای افتتاحیه تشکر و قدردانی می کنم وبه گفته شاعر که "کرمان دل عالم است و ما اهل دلیم " من می گویم" کرمان گل عالم است" و واقعا هم چنین است زیرا کرمان در چهارفصل ش بسیار جذاب و دیدنی است.

,

حامد غیاثی نماینده اتحادیه گل و گیاه نیز در آخر به ما پیوست و در این رابطه گفت : شهرداری خیلی به ما کمک کرد و معمولا چنین نمایشگاهی سالی یک بار برگزار می شود.

,

لطفا بفرمایید این نمایشگاه چقدر هزینه بر بوده است؟

, لطفا بفرمایید این نمایشگاه چقدر هزینه بر بوده است؟,

ما چنین نمایشگاه ها یی را به شرکت های پیمانکار می سپاریم و با استعلام قیمتی که از مجری نمایشگاه گرفتیم براساس مترمربعی 50 هزار تومان این غرفه ها به تولید کنندگان گل و گیاه واگذار شده است.

,

چرا این چنین  نمایشگاه هایی که با استقبال مردم روبروست سالی یکبار برگزار می شود؟

, چرا این چنین  نمایشگاه هایی که با استقبال مردم روبروست سالی یکبار برگزار می شود؟,

برای برگزاری چنین نمایشگاه هایی باید با دیگر استان ها و شهرستانها هماهنگ کنیم که آنان اقدام به چنین نمایشگاهی نکرده باشند تا ما بتوانیم در کرمان نمایشگاه بزنیم و دیگر استانها نیز بتوانند به راحتی در آن شرکت کنند و به علت برگزاری نمایشگاه در استان های مختلف کشور ما فقط می توانیم سالی یکبار چنین نمایشگاهی داشته باشیم.

,

گفتنی است : این نمایشگاه از اول  تا 7 شهریور ما ه با همت اتحادیه گل و گیاه و شهرداری کرمان در جنگل قائم جنب دریاچه با ارائه انواع گل و گیاه و کاکتوس  از ساعت 17 عصر تا 11 شب برپاست.

,

گزارش و عکس:نامجو

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه