اخبار داغ

گزارش/

آینده روشن صنعت فولاد در شهرستان میانه/ بهره‌گیری از تکنولوژی کاملاً ایرانی در ساخت فاز احیاء مجتمع فولاد آذربایجان

آینده روشن صنعت فولاد در شهرستان میانه/ بهره‌گیری از تکنولوژی کاملاً ایرانی در ساخت فاز احیاء مجتمع فولاد آذربایجان
کارخانه فولاد آذربایجان به‌عنوان بزرگ‌ترین و تنها کارخانه تولیدکننده فولاد در شهرستان میانه است که در سال ۱۳۸۰ در زمینی به مساحت ۴۶ هکتار احداث‌شده و هم‌اکنون با گسترش آن به یک مجتمع فولادی آینده درخشانی را در جهت اشتغال‌زایی و تولید پیش روی خود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از میانا، کارخانه فولاد میانه از سال ۷۹ به‌عنوان بزرگ‌ترین واحد صنعتی در شهرستان میانه واقع در استان آذربایجان شرقی باهدف تولید انواع میلگرد از سایز ۱۰ تا ۳۲ فعالیت خود را آغاز کرده است و هم‌اکنون با گردش مالی سالیانه ۶۰۰ میلیارد تومان نقش مهمی در توسعه و رونق اقتصادی منطقه و کشور ایفا می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میانا,

این کارخانه در حال حاضر سالانه ۵۵۰ هزار تن انواع میلگرد را تولید می‌کند و به بیش از ۱۰ استان در داخل کشور و به بیش از ۱۰ استان در داخل کشور و به‌صورت مستقیم به کشور عراق صادر می‌شود.

,

بهره‌برداری از واحد احیاء مجتمع فولاد میانه در آینده نزدیک

, بهره‌برداری از واحد احیاء مجتمع فولاد میانه در آینده نزدیک,

در حال آهن اسفنجی به‌عنوان خوراک اصلی کارخانه فولاد(نورد) برای ساخت میلگرد به شمار می‌آید که از طریق واحد احیا این مجموعه بزرگ صنعتی تأمین خواهد شد.

,

واحد احیا مجتمع فولاد میانه در حال حاضر با پیشرفت ۹۵ درصدی از تکنولوژی بومی و ایرانی به نام پرت در ساخت دستگاه و تجهیزات خود بهره‌مند‌است و این واحد بعد از بهره‌برداری طی ماه‌های آتی توان تولید ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی را دارد که قابلیت ارتقا به ۱ میلیون تن را داراست.

,

در کنار این مجموعه‌ها واحد فولادسازی که وظیفه ذوب مواد اولیه ازجمله آهن اسفنجی و قراضه را دارد نیز در حال حاضر ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در حال ساخت است تا با تکمیل آن زنجیره مواد اولیه برای ساخت محصولات فولادی تکمیل می‌شود.

,

آینده روشن صنعت فولاد در شهرستان میانه/ بهره‌گیری از تکنولوژی کاملاً ایرانی در ساخت فاز احیاء مجتمع فولاد آذربایجان آینده روشن صنعت فولاد در شهرستان میانه/ بهره‌گیری از تکنولوژی کاملاً ایرانی در ساخت فاز احیاء مجتمع فولاد آذربایجان

, آینده روشن صنعت فولاد در شهرستان میانه/ بهره‌گیری از تکنولوژی کاملاً ایرانی در ساخت فاز احیاء مجتمع فولاد آذربایجان آینده روشن صنعت فولاد در شهرستان میانه/ بهره‌گیری از تکنولوژی کاملاً ایرانی در ساخت فاز احیاء مجتمع فولاد آذربایجان , آینده روشن صنعت فولاد در شهرستان میانه/ بهره‌گیری از تکنولوژی کاملاً ایرانی در ساخت فاز احیاء مجتمع فولاد آذربایجان آینده روشن صنعت فولاد در شهرستان میانه/ بهره‌گیری از تکنولوژی کاملاً ایرانی در ساخت فاز احیاء مجتمع فولاد آذربایجان ,

استفاده از تکنولوژی کاملاً بومی و ایرانی در ساخت فاز احیاء فولاد میانه

, استفاده از تکنولوژی کاملاً بومی و ایرانی در ساخت فاز احیاء فولاد میانه,

رئیس هیئت مدیره  ایمیدرو پس از بازدید از طرح فولاد میانه و برگزاری نشست با مجری، پیمانکاران و مشاوران این طرح خبر داد که پروژه فولاد میانه از جمله طرح های استانی فولاد است که در سال جاری به مدار تولید می پیوندد.

,

مهدی کرباسیان تصریح کرد: تا انتهای سال ۹۵ بخش آهن اسفنجی چهار طرح استانی فولاد راه اندازی خواهند شد.

,

طرح فولاد میانه از جمله پروژه هایی است که از سیستم «احیای مستقیم ایرانی پِرِرد» (PERED) بهره می برد که توسط متخصصان داخلی بومی سازی و به ثبت رسیده است.

,

وی اشاره ای به شرایط ابتدای دولت یازدهم در سال ۹۲ کرد و گفت: طرح های توسعه ای کشور از جمله پروژه های استانی فولاد، در شرایطی فعال شدند و امروزه در حال نزدیک شدن به زمان راه اندازی هستند که خزانه کشور خالی، تحریم ها و تورم در اوج و در عین حال نرخ رشد اقتصادی به پایین تر از منفی ۶درصد رسیده بود.

,

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت ادامه داد: عبور کردن از رشد ۴درصدی اقتصاد، به معنی افزایش بیش از ۱۰ پله ای نرخ رشد تولید ناخالص داخلی است.

,

همچنین اقتصاد از تلاطم سال های گذشته به وضعیت آرامش کنونی رسیده و نرخ تورم نیز از ۱۰ درصد نیز پایین تر آمده است.کرباسیان با اشاره به حمایت های مردم و مقام معظم رهبری در حل مشکلات، تاکید کرد: به رغم برطرف شدن برخی از چالش های اصلی کشور، همچنان برخی از مشکلات باقی مانده و حل آن ها، نیاز به زمان دارد.

,

کرباسیان یادآور شد: دولت قبل اقدام به انحلال شرکت ملی فولاد و و فروش ساختمان آن کرده بود که این امر چالش های دولت یازدهم را دو چندان کرده بود.

,

این در شرایطی است که این شرکت، حدود ۵۰ سال تجربه در راهبری صنعت فولاد را دارد.وی یادآور شد: چنانچه خصوصی سازی طرح فولاد میانه با موفقیت انجام می شد، در ماه های نخستین سال گذشته می توانستیم بخش آهن اسفنجی این پروژه را افتتاح کنیم و امروز برنامه ریزی برای راه اندازی بخش فولادسازی را پیگیری می کردیم.

,

راه اندازی طرح آهن اسفنجی فولاد میانه تا ابتدای زمستان

,

مجری طرح فولاد میانه نیز گفت: در حال حاضر به پیشرفت ۸۹درصدی بخش آهن اسفنجی فولاد میانه رسیده ایم.

,

به گفته رسول احمدزاده، از اواخر آبان ماه تست سرد کارخانه آهن اسفنجی آغاز و پس از مدتی، تست گرم آن انجام می شود که نقطه شروع راه اندازی طرح خواهد بود.وی تصریح کرد: طراحی، نصب و راه اندازی این کارخانه از سوی شرکت های ایرانی انجام شده و در مراحل انتهایی قرار دارد.

,

آینده روشن صنعت فولاد در شهرستان میانه/ بهره‌گیری از تکنولوژی کاملاً ایرانی در ساخت فاز احیاء مجتمع فولاد آذربایجان

, آینده روشن صنعت فولاد در شهرستان میانه/ بهره‌گیری از تکنولوژی کاملاً ایرانی در ساخت فاز احیاء مجتمع فولاد آذربایجان , آینده روشن صنعت فولاد در شهرستان میانه/ بهره‌گیری از تکنولوژی کاملاً ایرانی در ساخت فاز احیاء مجتمع فولاد آذربایجان ,

همه ۲۵۰ نفر قبولین آزمون استخدامی فولاد مرحله به مرحله جذب خواهند شد

, همه ۲۵۰ نفر قبولین آزمون استخدامی فولاد مرحله به مرحله جذب خواهند شد,

حمید شکری در نشستی با مسوولین شرکت فولاد میانه به همراه امام جمعه میانه و نمایندگان مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با حضور قبولین آزمون استخدامی فولاد، با اشاره به مشکل بیکاری در شهرستان به جذب همه قبولین در آزمون استخدامی فولاد تاکید کرده و به تعهد مسوولین شهرستان در این خصوص اشاره کرد.

,

وی اظهار کرد: همانطوریکه در بحث واگذاری فولاد اجازه داده نشد حتی یک نفر از ۵۵۳نفر شاغلین در فولاد از کار بیکار شوند قبولین در آزمون استخدامی نیز اطمینان داشته باشند که همه آنها جذب شرکت فولاد خواهند شد.

,

شکری علت تاخیر ۵ ساله در استخدام ۲۵۰ نفر را مشکلات دولت از لحاظ مالی و تکنیکی عنوان کرده افزود: طرح احیا قرار بود در عرض ۳۶ ماه به اجرا برسد اما محدودیت مالی و تحریمهای مختلف سبب تاخیر در راه اندازی شده  که با پیش بینی های صورت گرفته طرح احیا با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی  تا اواخر آذرماه سال جاری در فازهای اولیه راه اندازی شده و مرحله به مرحله بر حسب نیاز، از قبولین در آزمون خصوصا در بخش تولید برای ارائه آموزشهای سه ماهه دعوت بعمل خواهد آمد تا پس از راه اندازی مشغول به کار شوند.

,

وی مسوولین شهرستان را پشتیبان و حامی ۲۵۰ نفر از قبولین در آزمون عنوان کرده از تاخیر چند ساله در استخدام آنها عذرخواهی نموده هدف از جلسه را اطمینان دادن به همه این افراد برای جذب در شرکت فولاد میانه عنوان کرد.

,

مدیر عامل شرکت فولاد میانه علت تاخیر در راه اندازی واحد احیاء را واگذاری ناموفقی خواند که حدود یک و نیم سال اجرای پروژه را به تعویق انداخته، همچنین مدت ۴ الی ۵ ماه زمان برای اقاله مجدد و مشکلات مالی و تحریمهای مختلف را از دیگر علتهای تاخیر برای اجرا و راه اندازی واحد احیاء عنوان کرد.

,

رسول احمدزاده از جذب ۱۱۰ تا ۱۳۰ نفر از قبولین در آزمون شرکت فولاد در بخشهای بهره بردار و فنی برای گذراندن دوره های آموزشی سه ماهه در بخش تولید واحد احیاء خبر داده افزود: به صورت مرحله ای از دیگر قبولین نیز با توجه به آماده شدن طرح دعوت بعمل خواهیم آورد زیرا مابقی افراد که در قسمتهای دیگر به غیر از تولید به  کار گرفته خواهند شد نیازی به آموزش ندارند .

,

وی اظهار کرد: تلاش خواهیم کرد تا طرح احیاء با توجه به پیشرفت ۹۰ درصدی آن تا آخر آذر ماه به بهره برداری برسد .

,

احمدزاده در پایان از پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصدی واحد فولادسازی نیز خبرداد.    

,

در حال حاضر ۵۵۰ نفر در واحد نورد مجتمع میانه بصورت مستقیم مشغول بکارند که با تکمیل واحدهای فولاد سازی و احیا در آینده نزدیک برای ۸۰۰ نفر بصورت مستقیم اشتغالزایی خواهد شد.

,

 

,

انتهای پیام/م

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه