اخبار داغ

کشمکش مسئولین سمنان بر سر سازمان تازه کار حمل و نقلی

کشمکش مسئولین سمنان بر سر سازمان تازه کار حمل و نقلی
اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای طبق ابلاغ از سوی وزیر راه و شهرسازی، در استان ها تشکیل می شود که این موضوع باعث کشمکش مسئولین بر سر سازمان تازه تاسیس شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، موضوع ادغام حوزه مدیریت راهداری ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها در ادارات کل حمل‌ و نقل و پایانه‌های استانی و تشکیل «اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان» از موضوعات جنجال ‌برانگیزی بود که در هفته های گذشته بحث‌های بسیاری پیرامون آن در جلسات و نشست ها شکل گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

به گفته رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در  روزهای آغازین مردادماه، بر اساس سیاست وزارت راه و شهرسازی تصویب شورای عالی اداری، مقرر شد بخش راهداری از ادارات کل راه و شهرسازی منتزع و به ادارات حمل‌ونقل و پایانه‌های استان ملحق شود و به‌این‌ترتیب اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در استان‌ها شکل خواهد گرفت.

,

گفتنی است که این تغییرات باید در سطح استان ها با توجه به ابلاغ از سوی وزارت راه و شهرسایز اتفاق بیافتد که هم اکنون در استان سمنان اداره راهداری در شاهرود و اداره حمل و نقل پایانه ها  در سمنان مستقرند و پس از ادغام این دو اداره، اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای باید در یکی از این دو شهرستان استقرار یابد.

,

این موضوع در هفته های اخیر جنجالی های فراوانی را در شبکه های مجازی ورسانه ها ایجاد کرد تا جایی که باعث تجمع رانندگان وسایل نقلیه سنگین مسافری و باری در مقابل استانداری سمنان شد.

,

حاضران در این تجمع اعتراضی به  جا به جایی و انتقال احتمالی اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان از مرکز استان به یکی دیگر از شهرستان ها معترض بودند.

,

حاشیه های این مسئله تا آنجا پیش رفت که استاندار سمنان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با هشدار نسبت به افرادی که به این موضوع دامن می زنند اظهار کرد: "برای یک دستمال، قیصریه را به آتش کشیدند" که این واکنش خباز، با عکس العمل تند شورای شهر سمنان مواجه شد.

,

براساس شنیده ها یکی از مسئولین مربوطه در خبری گفته بود که " با انتخاب مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان، یک جانشین راهداری و حمل و نقل جاده ای در شاهرود و یک جانشین در سمنان انتخاب می شود تا با توجه به وسعت راه ها و مسایل حمل و نقل استان، به تمام مسایل و مشکلات این حوزه ها با نظارت کامل، رسیدگی شود" این موضوع با اعتراضات گسترده شهروندان این دو شهرستان مواجه شد.

,

در شبکه های اجتماعی شهروندان شاهرودی و سمنانی با جابجایی این ادارات مخالفت های شدیدی داشتند و خواستار پیگیری سریع موضوع از طریق مسئولین مربوطه شدند.

,

در همین رابطه؛  خبرنگار مرآت با محمدرضا خباز استاندار سمنان، فهندژ سعدی مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان، احمد همتی نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه به گفتگو پرداخته است.

,

ادغام این دو اداره منحصر به استان سمنان نیست

, ادغام این دو اداره منحصر به استان سمنان نیست,

محمدرضا خباز استاندار سمنان با اشاره به سیاست وزارت راه و تصویب شورای عالی اداری درخصوص ادغام دو اداره مربوطه گفت: این شورا تصمیم گرفته است که ادارات راهداری و حمل و نقل در سراسر کشور را با هم ادغام کنند.

,

وی همچنین افزود: ادغام این دو اداره منحصر به استان سمنان نیست بلکه مصوبه ای برای سراسر کشور است.

,

خباز با بیان اینکه تاکنون هیچ بخشنامه ای از سوی دولت برای اجرا به استان ابلاغ نشده است، اظهار کرد: هنوز شهرستان مربوطه برای استقرار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مشخص نشده است.

,

تصمیم گیری نهایی درخصوص انتقال ادارات کل صورت نگرفته است

, تصمیم گیری نهایی درخصوص انتقال ادارات کل صورت نگرفته است,

داوود فهندژ سعدی مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان نیز با اشاره به ابلاغیه ادغام این دو اداره گفت:  در شورای عالی اداری کشور، مدیریت راهداری ادارات کل راه و شهرسازی در اداره کل حمل و نقل و پایانه ها ادغام و ساختار جدیدی به نام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای شکل می گیرد.

,

فهندژ سعدی افزود: این مصوبه را وزیر راه و شهرسازی و سازمان حمل و نقل جاده ای در کشور ابلاغ کرده اند و قرار است به زودی شاهد اعمال این تغییرات در استان ها باشیم.

,

وی با تکذیب خبر" گذاشتن جانشین راهداری و حمل و نقل جاده ای در شاهرود و سمنان" گفت:  تصمیم گیری نهایی درخصوص انتقال ادارات کل صورت نگرفته است.

,

طبق قانون "  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای"  در سمنان مستقر می شود

, طبق قانون "  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای"  در سمنان مستقر می شود,

احمد همتی نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه با اشاره به اینکه اداره راهداری به اداره حمل و نقل پایانه ها منتقل می شود، گفت: با ادغام این ادارات نام اداره مربوطه به "  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای" تغییر پیدا می کند.

,

وی با اشاره به اینکه اداره حمل و نقل پایانه ها در حال حاضر در سمنان مستقر است، افزود: قاعدتا طبق قانون باید اداره راهداری به حمل و نقل و پایانه ها ملحق شود.

,

نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه تصریح کرد: با ملحق شدن این دو ادارات طبق قانون، اداره کل مربوطه باید در مرکز استان یعنی سمنان باقی می ماند.

,

وی با تاکید براینکه اکثر نمایندگان استان نیز همین نظر را دارند، گفت: با صحبت هایی که با مسئولین صورت گرفته است این موضوع باید مطابق قانون انجام شود و هرچه قوانین می گوید باید صورت بگیرد.

,

همتی درخصوص جابجایی نیروهای اداره راهداری شاهرود گفت: بخشی از نیروها به مرکز استان انتقال پیدا خواهند کرد و برخی نیز در آنجا خواهند ماند چراکه اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان شاهرود به فعالیت خود ادامه دهد.

,

اظهارات ضد و نقیض مسئولان سیاسی و اجرایی استان در حالی بیان می شود که آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان طی هفته های اخیر بر وحدت مسئولین استان تاکید کرده است.

,

انتهای پیام/رض

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه