اخبار داغ

رئیس اتحادیه بین المللی نجوم در پاسارگاد خبر داد؛

پاسارگاد می تواند پایلوت گردشگری نجومی در جهان شود

پاسارگاد می تواند پایلوت گردشگری نجومی در جهان شود
پرفسور جان برنارد ضمن بازدید از فعالیت های گرفته شده توسط انجمن نجوم پاسارگاد از مجموعه های تاریخی شهرستان پاسارگاد و مجموعه گردشگری اجاق سید کریم هم بازدید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به گزارش طنین پاسارگاد، سمینار تخصصی نجوم با حضور جمعی از فعالان نجوم استان فارس وبا سخنرانی پرفسور جان برناد هرنشاو رییس بخش آموزش و توسعه اتحادیه بین المللی نجوم(IAU ) و استاد دانشگاه کانتربوری نیوزلند در کانون شهید فهمیده شهرستان پاسارگاد برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طنین پاسارگاد,

پرفسور جان برنارد هرنشاو به دعوت مرکز دانش های بنیادی(IPM ) برای سخنرانی های متعددی در مدرسه بین المللی نجوم (( ISYA2016و دانشگاه هایی نظیر صنعتی شریف، شیراز و جمع منجمان آماتور ایران در سالن برج میلاد چند روزی است که میهمان ایرانیان است.

,

در این برنامه پرفسور جان برنارد ضمن بازدید از فعالیت های گرفته شده توسط انجمن نجوم پاسارگاد از مجموعه های تاریخی شهرستان پاسارگاد و مجموعه گردشگری اجاق سید کریم هم بازدید کرد.

,

وی در این سمینار ضمن توضیحات تخصصی در مورد کهکشان راه شیری و به طور کلی علم نجوم در گفتگو با خبرنگار طنین پاسارگاد هم اظهار داشت: بسیار استقبال خوبی از این سمینار شده بود که برای من واقعا حیرت انگیز  و جالب بود، از کودکان تا پیرمردها به این سمینار آمده بودند که این نشان از علاقه مردمان این شهرستان به علم نجوم دارد.

,

پرفسور جان برنارد ادامه داد: به دلیل موقعیت جغرافیایی شهرستان پاسارگاد و اسمان صاف این منطقه، یکی از کاندیدای پایلوت شدن گردشگری نجومی در دنیا همین شهرستان پاسارگاد است که در صورت آماده شدن زیر ساخت ها قطعا شهرستان پاسارگاد می تواند به عنوان پایلوت گردشگری نجومی در جهان معرفی شود.

,

پس از سخنرانی، دکتر جان برنارد هرنشاو با حضور عده ای ازمسئولان، فعالین حوزه نجوم و گردشگری صحبت های مقدماتی پیرامون پایلوت شدن شهرستان در زمینه گردشگری نجومی و طرح های علمی مشترک با انجمن و علاقمندان از سوی اتحادیه بین المللی نجوم  انجام داد.

,

 اتحادیه بین المللی نجوم هدایت تمامی برنامه های نجومی چه در سطح حرفه ای و چه در سطح آماتوری در دنیا را برعهده دارد.

,

اتحادیه بین‌المللی اخترشناسی (International Astronomical Union) یا به اختصار IAU سازمانی بین المللی است که هدفش ترقی و حفظ دانش اخترشناسی در تمام زمینه هاست. این سازمان در سال 1319 گشایش یافت و یکی از اعضای گسترده تر انجمن علمی شورای بین المللی علوم(ICSU) است. اعضای این انجمن در سراسر دنیا اخترشناسان حرفه ای هستند که مدرک دکترا یا بالاتر را دارند و در فعالیت های حرفه ای و آموزش نجوم شرکت می کنند.

,

IAU به عنوان معتبرترین مرجع در اخترشناسی وظیفه نامگذاری اجرام آسمانی و هرگونه عوارض سطحی آن را هم بر عهده دارد.فعالیت های علمی و آموزشی IAU  را 11 بخش علمی آن انجام می دهند و در آن بخش ها بیش از 40 کمیسیون تخصصی مختلف در تمام زمینه های اخترشناسی ( شامل بیش از 70 کارگروه برنامه ریزی و اجرا) کار می کند. سیاست های کاری بلند مدت IAU توسط مجمع عمومی آن معین می شود و توسط هیئت اجرایی به انجام می رسد. دبیرخانه این اتحادیه در انستیتوی اخترفیزیک در فرانسه است و اعضای آن از سراسر دنیا هستند.

,

 شهرستان پاسارگاد به دلیل موقعیت جغرافیایی و آسمان پاک و فعالیت خوب منجمان این شهرستان به عنوان شهر ستاره شناسان دنیا معرفی شده است و از طرفی در سال 2006 اصغر کبیری مسول نجوم پاسارگاد به عنوان مروج برتر علم نجوم جهان از طرف انجمن پاسیفیک آمریکا انتخاب شد.

,

 

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/رض

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه