اخبار داغ

مشاورعالی معاون اجرایی رئیس‌جمهور:

هدف‌گذاری و کنترل تورم از محوریت‌های تثبیت بازار است

هدف‌گذاری و کنترل تورم از محوریت‌های تثبیت بازار است
مشاورعالی معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: ایجاد آرامش، تثبیت و کنترل تورم از مهم‌ترین اقداماتی است که این دولت انجام داده است و هدف‌گذاری و کنترل تورم از محوریت‌های اصلی در تثبیت بازار و آرامش فعالان اقتصادی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مشکات برین، محسن بهرامی در نشست با فعالان اقتصادی در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: ایجاد آرامش، تثبیت و کنترل تورم از مهم‌ترین اقداماتی است که این دولت انجام داده است و هدف‌گذاری و کنترل تورم از محوریت‌های اصلی در تثبیت بازار و آرامش فعالان اقتصادی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مشکات بری,
مشاور معاون اجرایی رئیس‌جمهور بیان داشت: دولت در شرایطی تحویل گرفته شد که با مشکلات فراوانی روبرو بود، صادرات نفت روزانه به کمتر از 700 هزار بشکه رسیده بود و بدهی عظیم دولت به بانک‌ها یکی از مشکلات اساسی بود و بدهی به پیمانکاران بخش برق که برای دولت به ویژه نیروگاه‌ها برق تولید کرده بود از مشکلات اصلی بوده است.
وی با اشاره به اینکه تورم دشمن مستضعفان و حقوق‌بگیران است و در این دولت این موضوع متوقف شد، تصریح کرد: دولت در عرصه داخلی و بین‌الملل دچار مشکلات فراوانی بود اما تورم از 45 درصد به کمتر از 8 درصد رسید و برای اولین بار افزایش دستمزد حقوق‌بگیران بیش از تورم شد.
بهرامی عنوان کرد: آن‌هایی که قطعنامه را کاغذپاره می خواندند باید بدانند که با برجام قطعنامه‌ها ابطال شد و دیوار تحریم‌ها فروریخت و بسترسازی مناسب برای سرمایه‌گذاری خارجی فراهم شد که در حال حاضر باید از این بسترسازی استفاده شود و بخشی از فعالیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری به قوانین از جمله قانون مالیات، بیمه، تأمین اجتماعی و... مربوط می‌شود.
مشاور معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: نرخ ارز از 4 هزار و 600 تومان ابتدای تحویل دولت هنوز در سال جاری به 3 هزار و 500 تومان نرسیده و تلاش شده نرخ ارز با شیب ملایم کنترل شود که نقش لنگری ارز در کنترل تورم بسیار مؤثر است.
وی اظهار داشت: لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر در اولین سال استقرار دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه و با تغییراتی آیین‌نامه آن تصویب شد و بسیاری از موانع از بین رفت.
بهرامی تشریح کرد: با عدم پرداخت 30 درصد ناشی از درآمد حامل‌های انرژی در سال 89 که دولت مکلف به پرداخت آن بود و نتوانست بپردازد شاهد غیرفعال شدن 10 هزار واحد تولیدی در کشور بودیم.
وی با اشاره به بیکاری اضافه کرد: در دولت نهم و دهم اشتغال کشور نزدیک به صفر بود به این معنی که تعدادی که جذب بازار کار شدند و تعدادی که بازنشست شدند تقریباً یکسان بوده و دولت با انبوه جمعیت جوان و تحصیل‌کرده روبرو شد وعلاوه بر آن مشکلات دیگری نیز داشت.
این مسؤول یادآور شد: فعالان اقتصادی پیشتازان جامعه هستند و باید اطلاع‌رسانی نسبت به اقدامات دولت به مردم توسط این قشر صورت گیرد.
مشاور عالی معاون اجرائی رئیس جمهور گفت: دولت تدبیر و امید فرش قرمز برای سرمایه‌گذاران داخلی پهن کرده است و با آن‌ها همکاری زیادی دارد.
وی اظهار کرد: پیشرفت بیش از 90 درصدی در چندین پروژه مهم چهارمحال و بختیاری نوید شتاب در پیشرفت استان را می‌دهد.
وی تصریح کرد: دولت با احیای شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی نشان داد که گوش شنوایی در ارتباط با این بخش دارد.
بهرامی گفت: دولت مکلف است فاصله بین استان‌های برخوردار و کمتر برخوردار را کاهش دهد.
وی افزود: امروزه سرمایه‌گذاری درجهت ایجاد اشتغال مصداق جهاد در راه خدا است.
بهرامی اظهار کرد: برای مناطق محروم تخفیف‌های مالیاتی وجود دارد و اگر واحدهای تولیدی چهارمحال و بختیاری در این منطقه قرار گرفته باشند می‌توانند نسبت به اخذ تخفیف اقدام کنند.
مشاور عالی معاون اجرائی رئیس جمهور تصریح کرد: طرح توسعه گردشگری مورد تایید شخص رئیس جمهور است و درجهت رفع مشکلات گردشگری چهارمحال و بختیاری تلاش خواهد شد.
وی با اشاره به بالا بودن میزان تقاضای اشتغال جوانان تحصیلکرده در کشور، گفت: ایجاد اشتغال برای صنایع هایتک 500 میلیون تومان برای هر شغل هزینه در پی دارد که سرمایه‌گذاری داخلی برای آن کافی نیست.
بهرامی افزود: نفت و گاز مناسب‌ترین بستر سرمایه‌گذاری در جهان است و مشکلات سرمایه‌گذاری در این بخش از مهم‌ترین موانع دولت است.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: اهتمام دولت به بخش خصوصی و توجه به بیانات و نظرات فعالان اقتصادی نشان از اهتمام عملی دولت به بخش خصوصی دارد و توجه به بخش خصوصی در رشد و توسعه تولید، صنعت و اقتصاد نقش اثرگذاری خواهد داشت.
سیامک سلیمانی بیان داشت: کاهش نرخ تورم از بالای 40 درصد به 9 درصد و تک‌رقمی شدن این نرخ از اقدامات بسیار مؤثر دولت است و با این اقدام اطمینان و امنیت اقتصادی رشد قابل توجهی در اقتصاد ایجاد شده است.
وی با اشاره به افزایش سرسام‌آور قیمت اقلام در گذشته تصریح کرد: در چهارمحال و بختیاری چندین کارخانه و واحد تولیدی در شرایط تحریم و عدم امنیت اقتصادی به رکود کشیده شد.
 سلیمانی افزود: این نشست به منظور بیان مشکلات اقتصادی، تولیدی و صنعت این استان و انتقال این مسائل به رئیس‌جمهور تشکیل شده که امید است با بیان آن‌ها و همچنین ارائه طرح‌ها و ایده‌های جدید گام مؤثری در راستای رونق بیش از پیش اقتصاد و تولید در این استان و کشور برداشته شود.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرکرد در این مراسم فعالان اقتصادی این استان به بیان مشکلات اقتصادی به ویژه مشکلات موجود در چهارمحال و بختیاری پرداختند و سؤالاتی مطرح کردند که توسط مشاور معاون اجرایی ریاست جمهوری پاسخ داده شد.
گفتنی است فعالان اقتصادی مشکلات اصلی اقتصاد و تولید را بانک‌ها، مالیات، مالیات بر ارزش افزوده، عدم برنامه‌ریزی اقتصادی در دولت و همچنین تحریم‌ها عنوان کردند.
در این نشست آقایان احمدی به نمایندگی از اتاق بازرگانی شهرکرد، ادیب مدیرعامل شرکت خاورسیمان پارسیان، بیات مجری طرح گردشگری دهکده المپیک، مالکی قائم مقام شرکت فرادانه،  رضایی مدیرعامل شرکت کیمیاگران تغذیه، نیک زاد مدیرعامل شرکت یکتاشیر سامان، ظفریان مجری طرح تله کابین زردکوه، ناصری عضو هیات نمایندگان اتاق شهرکرد، منصوریان مدیرعامل بانک سپه، الله بخشی عضو هیات نمایندگان اتاق شهرکرد و خانم حیدری از سرمایه گذاران در استان مشکلات و سخنان خود را بیان نمودند.
 
انتهای پیام/1020ج
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه