اخبار داغ

شهردار فسا در نامه ای به شهروندان:

پرونده های پر از فساد بی شماری در شهر و شهرداری فسا وجود دارد

پرونده های پر از فساد بی شماری در شهر و شهرداری فسا وجود دارد
شهردار فسا در نامه ای به شهروندان گفت: به صراحت، به مردم اعلام می‌نمایم که پرونده و پروژه هایی پر از فساد بی شماری در شهر و شهرداری فسا وجود دارد که در هیچ جای استان و کشور، به این سبک و سیاق، وجود ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فسایی شهر دار فسا در نامه ای خطاب به شهروندان مواردی را به اطلاع آن ها رساند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی فسایی,

متن کامل نامه شهردار فسا خطاب به شهروندان بدین شرح است:

,

با سلام و درود

,

این متون، افشاگری صرف نیست؛ چنین نیتی ندارم؛ هرچند، در 2 سال و اندی شهرداری، در شهرستان فسا، به واسطه‌‌ی سیستم معیوب، فقدان نظارت عملکرد و دخالت‌های غیرقانونی و غیرمسئولانه برخی از اعضای شورای اسلامی و البته، سکوت مسئولان؛ خون دل‌ها خوردم و شبانه روز، وقت و زندگی خود را، وقف مردم کردم.

,


متفاوت از همه، به بهانه‌هایی، قید سفر خارجی، از پول بیت المال را، به عنوان شهردار فسا زدم؛ در اکثر جلسات، همایش‌ها و نمایشگاه‌هایی که باید، با هزینه‌‌ی بیت المال شرکت می‌کردم و بازخورد و بهره‌ای هم نداشت؛ حضور نیافتم.

,
,

هرگز و هرگز؛ با پیمانکاران و طرف حساب‌های شهرداری، در امور مالی و کارپردازی حشو و نشو نکردم و برخلاف بسیاری، در خریدها – برای گرفتن حق حساب و پورسانت – دخالتی نکردم.

,

در جلسات به اصطلاح آب دوغ خیاری هم شرکت نکردم؛ غالباً، عصرها و شب‌ها و حتی روزهای تعطیل، پیگیر امور شهرداری و در اداره بودم؛ و نتوانستم در کنار خانواده‌ام باشم.

,

در این مدت، هیچ پاداشی، حتی قانونی و به دستور دفتر شهری، به واسطه ی کم لطفی برخی از اعضای شورای اسلامی، دریافت نکردم؛ بسیاری از تشریفات، از گرده‌ی مردم، و بیت المال را، شکستم؛ جلو فساد، پارتی بازی، سفارش گری و ارتزاق از خون مردم، توسط زالوصفتان سودجو و البته، به ظاهر صلاح، صالح، مدعی و طلب کار را، گرفتم؛ بدین معنی که صاحبان زر و زور و قدرت، بیش‌ترین آسیب را، دیده، سعی بسیار کردند که بیش‌ترین آسیب را، برسانند!

,

ه نصیحت‌ها که نشدم؛ تا دست از کار بی نتیجه بردارم؛ و همرنگ جماعتی عظیم شوم!

,

حتی از طرف دوستانی که عقده‌ی در گلو مانده و بغض فروخورده‌ی خود را، به شیوه‌ی درد دل و حتی ارائه اسناد و مدارک، نزدشان بردم – همان‌ها که دستور مبارزه، با فساد و بی قانونی به من داده بودند و شهره‌ی قانونمندی و سلامت هستند و برخورد با سیستم معیوب و فاسد، وظیفه ی اجرائی آن هاست – بعدها موضعی عجیب گرفتند، تا بدان‌جا که حرف‌های جالبی شنیدم که فلانی نباید دست به افشاگری می‌زد! و همین مختصر بهانه؛ فرصتی شد، برای خفه کردن و برکناریم؛ دستوری که از فرادست و مافوق صادر شد.

,

مصیبت؛ دخالت‌های بی حد و حصر و غیرقانونی برخی از اعضای شورای اسلامی است که مختص شهر و شهرداری فسا نیست؛ به غیر از ابهامات در قانون، وظایف و اختیارات؛ فقدان دخالت و برخورد جدی؛ سیستم شهرداری را، نابود کرده و موجب استمرار دخالت، تبدیل روند سوء استفاده‌های مالی، سیاسی، اجتماعی و قبیله ای؛ به رویه‌ای شبه قانونی شده است.

,

در آن روزها، منتظر تشویق و حمایت مسئولان و شورای اسلامی بودم و امیدوار؛ به این که مجاهده، مبارزه، مدیریت قاطع، انقلابی، متفاوت و موثرم که تحولی عمیق ایجاد کرده؛ پایلوت استان و حتی کشور، در مبحث تحول اداری و مدیریت منابع انسانی گردد، چیزی که عایدم نشد و مورد بی مهری‌های بسیار قرار گرفتم! نمی‌خواستم که پرده دری و شاید، افشاگری کرده و یا خدای ناکرده، با آبروی کسی بازی کنم؛ اما، تحمل و صبوری تا کی و چقدر؟ با ذره‌ای عقب نشینی؛ کیلومترها جلو می‌آیند؛ تا آخر؛ شهرداری و بیت المال را، می‌خواهند؛ شرم و حیا بی معناست؛ ظاهر هم رعایت نمی‌شود!

,

هیچ عقل سلیمی، چنین نمی‌کرد که کردم؛ چه زجرها که نکشیدم و چه زهرها که نوش جان نکردم؛ خنجرهایی که از دوست و دشمن، بر پهلویم نشست و از هیچ کوششی، برای نابودیم، دریغ نکردند!

,

هرگز، چنین مبارزه و مقاومتی را تجربه نکرده بودند؛ من، در تمامی مذاکرات و رایزنی‌های اولیه و حتی نشست رسمی با اعضای محترم شورای اسلامی تاکید نمودم که با فساد و بی عدالتی مبارزه می‌کنم؛ دست غارت‌گران بیت المال را، قطع و کوتاه می‌کنم؛ نظم و انضباط و قانونمندی ایجاد می‌کنم؛ همه تصدیق کردند؛ حمایت و انتخابم کردند؛ من به دلیل تجربه و بررسی، می‌دانستم که برخی چنین بر نمی‌تابند و درخلوت، کار دیگری می‌کنند! البته، از روز اول، عنان اختیار سیستم معیوب، ناکارآمد و فاسدی را، از دستان غیرمسئولانه، مداخله گر و فرصت طلب، خارج و ثابت نمودم که با کسی تعارف نداشته، اهل محافظه کاری و مماشات و البته و صد البته، ترس نیستم! برخی دوستانی که برای آمدنم، همراهی کردند؛ به جز معدودی که از میانه راه پشیمان و هوس شهردار شدن کرده بودند؛ از همان اول و روزهای نخست، پشیمان شدند و حتی، نتوانستند، از سر سیاست هم، مهر سکوت بر دهان بزنند؛ در ماه اول که جلو پرونده‌های تخلف سنگین و سفارشات برای حل و فصل آن ها، ایستادم؛ و امضاء نکردم؛ تهدید به برکناری شدم! یعنی که در این جا نیز، رکورد دار شدم!

,

بنده‌‌ی  خدایی گفته بود که من آن قدر با هوش و زیرک هستم که اگر راست می‌گویند، کوچک ترین مدرکی از من، نشان دهند.

,

در این میدان نابرابر سراسر مبارزه و مجاهده، هم با هوای نفس و هم با لشکر عظیم شیاطین انس و جن؛ کسی نتوانست که فریبم دهد و یا کلاه سرم بگذارد؛ مگر، آن جا که عمد و اراده‌ای در کار نبود و یا فرآیند فساد سیستم؛ همکاران مجرب کاسب، به هر طریق، با همه‌‌ی  نظارت، احتیاط و دقت، کار خود می‌کردند.

,

مردم و دستگاه های نظارتی:

,

انصافاً تحولات اساسی صورت گرفته در شهرداری، در مبارزه با فساد، پارتی بازی، سفارش‌گری، سوء استفاده و خیانت را، در یک سال گذشته بررسی و با تمام سال‌های پس از انقلاب مقایسه کنند. نان  فرصت طلبان و سود جویان، به واقع آجر شده است.

,

چه کسانی، از تحولات اساسی صورت گرفته، در یک سال گذشته ، در شهرداری ناراحت و عصبانی هستند؟ فرصت طلبان متظاهری که پس از نا امیدی از حذف شهردار، به دنبال تخریب هستند.

,

فشار برخی از اعضای شورای اسلامی، و دخالت دادن نماینده محترم سابق مجلس، در سوال و استیضاح شهردار ( مراجعه این اعضاء، به اتفاق نماینده مجلس، به منزل احدی از اعضای شورا، برای راضی کردن وی، و رأی به استیضاح شهردار. . .) فراموش نخواهد شد؛ قطعاً، جناب آقای دکتر جمالی، در این دام نمی افتد.
 

,
,

جناب آقای محمد سمیع پور:

,

هر چند قبل از حضور در کسوت خادمی مردم نجیب شهر فسا، مورد بی مهری و کم لطفی جناب محمد سمیع پور قرار گرفتم؛ و ایشان سعی وافر نمودند که فرد دیگری را، به شورای اسلامی معرفی و تحمیل نمایند که موفق نشدند؛ به اصرار برخی از دوستان دلسوز، تمامی مسائل را، نادیده گرفته و تعامل و همکاری مطلوب و متفاوت، در تمامی ابعاد، و به خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی، با فرمانداری معمول و البته، پس از انتخابات، پاسخ همه صدق و برادری خود را، بر خلاف سرشت خویش، دریافت نمودم. رایزنی و دخالت موثر برای سوال و استیضاح، به امید شهردار شدن فرد دیگر مورد حمایت فرماندار .

,

سناریوی ناکام و آرزوی بر دل مانده!

,

آقای سمیع پور که با متخلف خواندن برخی از اعضای شورای اسلامی، تمامی اسناد و مدارک اتهامات آن ها را، از شهرداری دریافت و قول پیگیری و برخورد دادند، پاسخ دهند که در این راستا، چه اقدامی کرده اند؟

,

آیا هماهنگ و همراه شدن ایشان، با اعضای موصوف شورای اسلامی، در مبحث سوال و استیضاح شهردار، مصداق معامله و سرپوش نهادن به این تخلفات نبوده است؟

,

لطفاً، ایشان به مردم پاسخ دهند که علت عدم حضور ایشان، در مراسم معارفه ی فرماندار جدید و تودیع چه بوده است؟

,

ای کاش، بین مردم حاضر شده بودند و میزان محبوبیت خود، در بین مردم و دوستان سابق اصلاح طلب را، شناسایی می کردند؛ میزان رضایتمندی مسئولان دستگاه های اجرایی شهرستان، از نحوه ی مدیریت، عملکرد، صداقت در رفتار و کردار؛

,

فرماندار سابق که نمی داند و یا خود را، به بی اطلاعی می زند که منزل استیجاری شهردار، یک طبقه است و جالب تر این که برای بیتوته ی شهردار یک نفره (مهندس حقیقی) که هرگز خانواده اش ساکن این منزل نشدند؛ رهن و اجاره شده بوده و در این فرایند غیرقانونی، توسط شهرداری و برخی ازاعضای شورای اسلامی، تخلف محرز صورت گرفته که توسط این جانب، پرونده به دستگاه های نظارتی ارسال گردیده است؛ چگونه به طرز عوام فریبی، قلم فرسایی می کند؟

,

آن روز که این ساختمان، برای شهردار (حقیقی) تأمین گردید، کجا بودند؟ و چرا از تضییع حقوق مردم، خم بر ابرو نیاوردند؟ چگونه ایشان، موضع برخی از اعضای شورای اسلامی را، مبنا قرار می دهد، در حالی که آنان را، سارق بیت المال می داند؟

,

دوستان بسیاری، مواضع و اظهارات آقای سمیع پور، در مورد اعضای شورای اسلامی را، به یاد داشته و دارند!

,

من در مورد عملکرد آقای سمیع پور، چیز خاصی نگفته ام؛ فقط به این نکته اشاره نموده ام که ایشان، مصوبات کمیته ی محترم تطبیق را، دست کاری کرده و تغییر داده اند؛ اسناد و مدارکی در این رابطه وجود دارد که بررسی صحت و سقم ادعای بنده، از طریق اعضای محترم کمیته تطبیق نیز، قابل پیگیری است؛

,

نحوه ی برخورد ایشان با مردم، و به خصوص مدیران دستگاه های اجرایی، بخشداران و همکارانشان در فرمانداری نیز، قابل تأمل و بررسی است.

,

ای کاش، عملکرد ایشان مورد ارزیابی قرار گیرد، تا درس عبرتی برای تمام مسئولان گردد.

,

رونوشت تمام گزارشات و تخلف برخی از پرسنل شهرداری و اتهام و دخالت‌های غیر قانونی برخی از اعضای شورای اسلامی که به درخواست آقای سمیع پور، کتباً، تقدیم ایشان گردید و رسید همه آن ها اخذ شده و موجود است، به سایر مراجع قانونی نیز ارسال شده و قابل امحاء نیست.

,

لطفاً، ایشان نتیجه اقدامات خود، در پرونده ها و پروژه های تخلف شهرداری و اتهامات عدیده ی، برخی از اعضای شورای اسلامی را، به مردم گزارش دهند.
 

,
,

عوام فریبی و سوء استفاده، در آستانه ی انتخابات آتی شورای اسلامی:

,

تحمل فشار و در واقع سختی مقابله با سفارشات بی حد و حصر و دخالت‌های غیر قانونی و غیر مسئولانه، در این ایام منتهی به انتخابات شورای اسلامی، خود سوژه‌ی غمناک غیر قابل انکاری است که حدیث مفصل می‌طلبد.

,

به صراحت، به مردم اعلام می‌نمایم که پرونده و پروژه هایی پر از فساد بی شماری در شهر و شهرداری فسا وجود دارد که در هیچ جای استان و کشور، به این سبک و سیاق، وجود ندارد.

,

گروه گرایی منفعت طلبانه‌ی معدود افرادی که این روزها، و البته، با شعار مردم داری؛ و نیت اصلی انتخاباتی؛ از اتحاد فلان قبیله و طایفه و انتخاب شهردار، از این قوم، و انگیزه‌ی برخی از اعضای محترم شورای اسلامی در این خصوص؛ دلسوز عشایر مظلوم، پاک نهاد، مخلص و صدیق شده‌اند؛ نیز، حاکی از اراده سود جویان عوام فریبی است که فراموش کرده‌اند؛ خصلت ذاتی عشایر، انتخاب افراد پاکدست، مومن و انقلابی است و اهل معامله نیستند؛ اصولی که همگی بر آن پایبند بوده و در این میدان ضرب المثل هستند.

,

کوروش باصری

,

شهردار فسا

,

 

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه