اخبار داغ

تلفیق هنر و اقتصاد مقاومتی توسط بانوی سیروانی؛

چرم دوزی با لعاب درآمد زایی + تصاویر

چرم دوزی با لعاب درآمد زایی + تصاویر
یک بانوی سیروانی هنر خود را به عرصه تولید آورده و با ایجاد کارگاه چرم دوزی توانسته در راستای اقتصاد مقاومتی گام بر دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سیروان نوین، برخی تصور می کنند کار آفرینی فرآیند پیچیده ایست که تنها از انسان های خاص بر می آید و یا اینکه کار آفرینان تنها افراد ثروتمند و مشهوری هستند که چندین کارخانه و کارگاه بزرگ و چندین کارمند دارند درحالی که شما می توانید کار آفرین خودتان باشید یا به اصطلاح قدیمی ها استاد خودتان.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سیروان نوین, سیروان نوین,

کارآفرینی یکی از حوزه‌هایی است که امروزه توجه زیادی به آن می‌شود و به‌خصوص کارآفرینی زنان و خوداشتغالی آنها بحثی است که راجع به آن زیاد سخن گفته می‌شود.

,

 در این میان، دختران و زنانی هستند که به جای انجام کارهای روتین و آرزوی استخدام‌شدن در ادارات دولتی، خودشان دست به کار شده‌ و کسب ‌و کاری راه‌ انداخته‌ اند که هم خودشان از آن منتفع شده و هم زمینه کسب درآمد افراد دیگر را فراهم کرده‌اند.

,

یکی از این افراد، طیبه بشری است که هنر خود را به عرصه تولید آورده و در راستای اقتصاد مقاومتی کشور گام برمی دارد. این هنرمند که در حوزه تولیدات صنایع دستی و چرم دوزی فعال است بانوان زیادی را تحت آموزش های هنری قرار داده و دارای شغل کرده است.

,

خبرنگار ما به سراغ این بانوی هنرمند سیروانی رفته تا از نزدیک با فعالیت وی آشنا شود.

,

بشیری در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص فعالیت خود می گوید: از سه سال پیش فعالیت چرم دوزی را شروع کردم و با سرمایه اولیه که با کمک خانواده ام تهیه کردم، توانستم به صورت خصوصی این هنر را آموزش ببینم و به تولید محصولات چرم دوز بپردازم.

,

استارت اولیه ورود به این حوزه توسط این بانوی هنرمند سیروانی وقتی زده می شود که با دیدن صنایع دستی به فعالیت چرم دوزی علاقه نشان می دهد و در فرصتی که سه سال پیش برای وی فراهم می شود کار چرم دوزی را به صورت خصوصی در شیراز آموزش می بیند و در این عرصه وارد می شود.

,

وی در خصوص فعالیتش می گوید: سه سال پیش بعد ازگذراندن  آموزش های لازم یک کارگاه کوچک در روستای سراب کارزان راه اندازی کرده و در این کارگاه به همراه دو خواهر دیگرم کار چرم دوزی را انجام می دهیم.

,

, ,

این کارآفرین سیروانی با بیان اینکه علاوه بر اداره این  کارگاه به فعالیت های آموزشی نیز می پردازد، عنوان کرد: الان دو کلاس آموزش چرم دوزی در روستاهای سرتنگ و سرابکلان از توابع شرستان سیروان دارم و از طرفی  تا به الان با استقبال خوب علاقمندان به این هنر توانسته ام در طی چندین دوره در شهرستان های مختلف استان، به افراد زیادی چرم دوزی یاد بدهم.

,

بشیری با دستان هنرمند خود طبق سفارشاتی که از اطرافیان، آشنایان و شرکت ها می گیرد با چرم انواع مختلف کیف شامل کیف دوشی، دیپلمات، کوله پشتی، مجلسی، کیف پول و... همچنین دستبند و جاکلیدی چرم هم می سازد.

,

, ,

وی با اشاره به نوع چرم های مصرفی برای تولیدات خود، می گوید: ما در کار چرم دوزی خود، بستگی به نوع سفارش از انواع چرم های طبیعی و با مرغوبیت بالا استفاده می کنیم که بیشتر چرم ها را از بازار تبریز، شیراز و اصفهان تهیه می کنیم.

,

, ,

این تولید کننده که از درآمد حاصل کارش راضی است، اظهار کرد: خوشبختانه با شرکت در نمایشگاه های داخلی و بین المللی توانسته ام مشتری برای محصولات تولیدی خود پیدا کنم به همین خاطر امروز دغدغه فروش نداشته باشم و الان من و دو خواهرم با درآمد حاصل از فروش محصولات کارگاه  زندگی خود و خانواده ام را می چرخانیم.

,

وی که این روزها به دنبال توسعه کار خود می باشد، می گوید: اگر تسهیلاتی در اختیارم گذاشته شود می توانم کارم را توسعه دهم که علاوه بر درآمد بیشتر زمینه اشتغال افراد بیشتر را نیز فراهم نمایم.

,

این فعال اقتصادی با بیان اینکه در راه اندازی این کارگاه کمیته امداد و میراث فرهنگی از وی حمایت کرده اند، عنوان کرد: اگر مسئولان بیشتر از کارگاه های تولید و مشاغل خانگی حمایت کنند مشکل بیکاری بسیاری از جوانان رفع خواهد شد.

,

بشیری دلیل اینکه خیلی ها به مشاغل خانگی روی خوش نشان نمی دهند را به دلیل مشکلات حمایتی مسئولین می داند و می افزاید: مشاغل خانگی اگر حمایت و پشتوانه مسئولین نباشد راه به جایی نمی برد و فرد امیدی به آینده ندارد اما اگر مورد حمایت قرار گیرند کار مناسب و خوبی برای خانم ها است.

,

علاوه بر طیبه بشیری افرادی هستند که تمایل دارند در راستای تولیدات داخلی گام برداشته و محصولات داخلی را به هموطنان عرضه نمایند اما این اقدام نیاز به حمایت و توجه مسئولین دارد  تا شرایط را برای علاقمندان در عرصه های مختلف تولیدی چه هنری و صنایع دستی و چه کشاورزی و صنایع بزرگ فراهم آورند تا کشور به اهداف عالیه اقتصادی و خودکفایی داخلی دست یابد.

,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه