اخبار داغ

دبیر جبهه‌ی فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان:

نمایش بزرگ فصل شیدایی در گیلان برگزار می‌شود / بزرگترین عملیات هنری استان رقم می خورد

نمایش بزرگ فصل شیدایی در گیلان برگزار می‌شود / بزرگترین عملیات هنری استان رقم می خورد
دبیر جبهه‌ی فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان از برگزاری نمایش بزرگ فصل شیدایی در گیلان خبر داد و گفت: این نمایش عظیم از ۲۰ تا ۳۰ شهریور به مدت یازده شب در شهر رشت برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، حجت الاسلام والمسلمین سعید مهدوی در نشست خبری نمایش فصل شیدایی که در سالن شهدای صالحین سپاه قدس گیلان برگزار شد ضمن ارایه گزارشی از روند اجرایی برنامه ی فصل شیدایی در گیلان اظهار داشت :” فصل شیدایی یک نمایش بزرگ و هنری است که وقایعی را از هبوط حضرت آدم تا ظهور حضرت بقه الله (عج) به طور زنده در مقابل دیدگان تماشاچی به نمایش می گذارد. این تئاتر میدانی به همت سپاه استان گیلان تهیه شده و بزرگترین اتفاق هنری استان گیلان خواهد بود که از ۲۰ تا ۳۰ شهریور به مدت یازده شب در شهر رشت برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,

وی افزود: ” این نمایش موفق در چندین استان کشور روی صحنه رفته است و اثرگذاری و باز خورده بسیار خوبی روی مخاطبین داشته است بنابراین جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تلاش کرد که این اتفاق هنری را در استان گیلان رقم بزند.

,

دبیر جبهه فرهنگی استان همچنین با بیان اینکه مرکز هنرهای نمایی انقلاب اسلامی با حمایت سازمان رسانه ای اوج ساخت و تولید این اثر فاخر را عهده دار شده اند گفت: کارگردان این نمایش، سعید اسلامی و راوی آن رسالت بوذری می باشند. این نمایش را ۱۴۰ هنرورز به اجرا در می‌آورند که از زمان هبوط حضرت آدم شروع شده، ماجرای مباهله، غدیر و … تا به زمان معاصر نهضت جنگل و انقلاب اسلامی به نمایش خواهد گذاشت و پس زمینه هایی از نهضت هایی که در استان گیلان رخ داد را به تصویر می کشد و سپس با مسئله ظهور خاتمه پیدا می کند. “

,

حجت الاسلام مهدوی محل برگزاری این نمایش را “دهکده ی مقاومت” در کیلومتر چهار جاده‌ی رشت به تهران و در ورودی لشکر ۱۶ قدس گیلان معرفی و اظهار کرد: ” در کنار این کار هنری بزرگ نمایشگاهی از محصولات مقاومت و انقلاب اسلامی نیز در راستای بالا بردن آگاهی عمومی برای استفاده‌ی شهروندان و آشنایی آنها با نهادها و تشکل های مردم نهادی که در راستای استمرار انقلاب اسلامی زحمت می کشند در نظر گرفته شده است.

,

دبیر جبهه‌ی فرهنگی استان گیلان یکی از ابزارهای انتقال مبانی دینی و عقیدتی را ابزار هنر تلقی کرد و افزود:” در جنگ نرم مهمترین ابزار شبیخون فرهنگی دشمن هنر است. لذا در دفاع و گسترش فرهنگ انقلاب باید از ابزار هنر استفاده شود. این برای هنرمندان ارزشی استان یک تجربه‌ی مفید و موثر خواهد بود.

,

وی ادامه دادک وقتی که این پیشنهاد برای استان گیلان مطرح شد توسط  سردار عبدالله پور فرماده‌ی سپاه قدس استان و معاون هماهنگ کننده‌ی ایشان مورد استقبال قرار گرفت و بسیاری از زحمات اجرایی آن بر دوش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و دیگر نهادهای استان نیز در این زمینه همکاری زیادی کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه