اخبار داغ

همزمان با فرارسیدن سالروز فاجعه منا عنوان شد؛

هاشمی رفسنجانی: اشکالی ندارد دستمان را به سمت عربستان دراز کنیم+عکس

هاشمی رفسنجانی: اشکالی ندارد دستمان را به سمت عربستان دراز کنیم+عکس
هاشمی رفسنجانی برای تداعی خاطرات گذشته خود به دنبال ارتباط با عربستان است و از دست دراز کردن به سمت کشوری که بیشترین ظلم را در حق مسلمانان منطقه و ایران انجام داده است ابایی ندارد.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سایت شخصی هاشمی رفسنجانی اخیراً مصاحبه ای با وی تهیه و در خروجی این سایت قرار داده است که نکات قابل توجهی در آن به چشم می خورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

خبرنگار این سایت در جایی از این مصاحبه از هاشمی پرسیده است که شما درباره مرحوم ملک عبدالله چند بار فرمودید که من با تأسی از سیره‌ی نبوی و تواضع و حکمت اسلامی دست اول را به سمت آنها دراز کردم و آنها هم به خوبی گرفتند. آیا درباره‌ی برجام هم این اتفاق ممکن است بیفتد؟

, شما درباره مرحوم ملک عبدالله چند بار فرمودید که من با تأسی از سیره‌ی نبوی و تواضع و حکمت اسلامی دست اول را به سمت آنها دراز کردم و آنها هم به خوبی گرفتند. آیا درباره‌ی برجام هم این اتفاق ممکن است بیفتد؟,

 

,

هاشمی در پاسخ به این سوال مدعی شده: می‌تواند بیفتد. اگر من رئیس‌جمهور بودم - البته نه الان، آن موقع رئیس‌جمهور بودم- مشکلی را جلوی خودم نمی‌دیدم. وقتی چیزی را می‌فهمیدم که مصلحت است، عمل می‌کردم. الان آقای روحانی به آن وضعی که من بودم، نیست. این کار عملی است و من فکر می‌کنم عربستان را خاضع کردن خیلی سخت نیست.

,

 

,

خبرنگار در ادامه باز هم بر عربستان تأکید کرده و می پرسد: جسارتاً صریح‌تر سوال را بگویم. به نظر جناب‌عالی باز هم ما باید دست اول را به سمت آنها دراز کنیم؟
پاسخ هاشمی در ادامه قابل توجه است؛ وی گفته اگر لازم باشد، چه اشکالی دارد؟ قبلاً این کار را کردیم. آقای ظریف مکرر گفته که ما آماده‌ایم هر جا که لازم باشد، مذاکره کنیم.

, جسارتاً صریح‌تر سوال را بگویم. به نظر جناب‌عالی باز هم ما باید دست اول را به سمت آنها دراز کنیم؟,
,

 

,

, ,

این پاسخ هاشمی در حالی است که این روزها سالگرد فاجعه منا فرا رسیده است؛ فاجعه ای که طی آن بیش از 9 هزار نفر از حجاج بیت الله به خاطر بی تدبیری عربستان و نبود قطراتی آب جان خود را از دست دادند که در این میان حدود 400 نفر از زائران ایرانی نیز جان خود را از دست دادند.

,

 

,

با این حال عربستان در اولین اقدام حتی حاضر به عذرخواهی نشده و جنازه شهدای منا را به کشور تحویل نداد اما در نهایت با تذکر جدی رهبر انقلاب عربستان از مواضع خود کوتاه آمده و پیکر شهدا را تحویل داد.

,

 

,

از طرف دیگر با گذشت یک سال از این فاجعه هنوز عربستان خسارت زائران ایرانی را پرداخت نکرده و حتی در یک اقدام فرار به جلو اعلام کرد که عامل این حادثه زائران ایرانی و بی نظمی آنها بوده است.

,

 

,

عربستان بعد از اقدامات کارشکنانه در امور برجام در نهایت با لابی های گسترده قیمت نفت جهانی را پایین کشید و حتی حاضر شد تا مدت ها نفت خود را با قیمتی نازل تر برای ضربه زدن به اقتصاد کشور به فروش برساند.

,

 

,

جنایات عربستان در یمن نیز بر کسی پوشیده نیست تا جایی که بیش از یک سال است مردم مظلوم یمن زیر بدترین موشک ها و بمباران عربستان سعودی هستند.

,

 

,

در جریان حج امسال هم که کارشکنی های عربستان باعث شد تا حج تبدیل به یک امر سیاسی شده و مردم ایران امسال از حضور در این مراسم محروم شوند؛ عربستان شروط توهین آمیزی را برای حج گذاران قرار داده بود که سازمان حج و زیارت زیر بار پذیرش این شروط نرفت.

,

 

,

با این حال باز هم هاشمی رفسنجانی برای تداعی خاطرات گذشته خود به دنبال ارتباط با عربستان است و از دست دراز کردن به سمت کشوری که بیشترین ظلم را در حق مسلمانان منطقه و ایران انجام داده است ابایی ندارد.

,

انتهیا پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه