اخبار داغ

در اسفندماه امسال؛

سومین دوره همایش ملی فضای مجازی پاک برگزار می‌شود

سومین دوره همایش ملی فضای مجازی پاک برگزار می‌شود
سومین دوره همایش ملی فضای مجازی پاک در اسفندماه امسال به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زنان قم،  حجت‌الاسلام سعید روستا آزاد پیش از ظهر امروز در نشست خبری فضای مجازی پاک که در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به لزوم شناخت فضای مجازی برای مقابله با آسیب‌ها، اظهار داشت: همایش فضای مجازی پاک 17 تا 19 اسفندماه سال جاری در قم برگزار خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنان قم,

وی ادامه داد: دو مرحله پیشین این همایش به همت دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه شهید بهشتی برگزار شده‌ است و حال امسال برگزاری این همایش به دفتر تبلیغات اسلامی قم واگذار شده است.

,

معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی اضافه کرد: برای برگزاری همایش فضای مجازی پاک دانشگاه‌های صنعتی شریف، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه بهشتی، جامعه المصطفی، جامعه الزهرا (س) و بنیاد ملی بازی‌های یارانه‌ای اعلام آمادگی کرده اند.

,

وی در ادامه با اشاره به اینکه به فضای مجازی نگاه جدی نداریم، گفت: فضای مجازی امروز به یه مسئله جدی در زندگی مردم تبدیل شده است.

,

حجت‌الاسلام روستا آزاد با بیان اینکه فضای مجازی برای پاک‌سازی شدن، نیازمند فعالیت مؤثر افراد دغدغه‌مند در حوزه محتوا، دین،‌ فرهنگ،‌ اخلاق و معنویت است، افزود: همایش ملی فضای مجازی پاک، محلی برای تأمل و هم‌اندیشی در راستای پاک‌سازی فضای مجازی است.

,

وی گفت: متن‌های طولانی به درد فضای مجازی نمی‌خورد و باید کلیپ و عکس در این فضا منتشر شود و این مؤلفه‌ها در تولیدات فرهنگی مورد توجه باشد.

,

معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی با تاکید براینکه نیازمند تغییر نگاه به فضای مجازی هستیم، عنوان کرد: نگاه ما به فضای مجازی نگاهی جدی نیست و افراد تصور می کنند که اگر محصولاتشان در فضای مجازی قرار بگیرد مالکیت معنوی آن از بین می‌رود .

,

وی تصرح کرد: نگاه درست به فضای مجازی سبب می‌شود در برابر آسیب‌های این فضا دچار مشکلی نشویم، نگاهی درست است که به فرصت‌ها و تهدیدهای این فضا توجه ویژه‌ای داشته باشد.

,

حجت‌الاسلام روستا آزاد  در پایان اضافه کرد: متقاضیان شرکت در این همایش تا پایان مهر ماه سال جاری برای ارسال چکیده مقالات و از پایان مهر ماه تا پایان آبان ماه سال جاری برای ارسال اصل مقالات خود به دبیرخانه این همایش فرصت دارندو همچنین برای  کسب اطلاعات بیشتر پیرامون موضوعات تألیف و نحوه ارسال مقالات خود برای شرکت در این همایش، به سایت همایش ملی فضای مجازی پاک به آدرس www.FAMP2017.ir  مراجعه کنند.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه