اخبار داغ

امام جمعه موقت شهرستان شفت:

قربانى کردن در روز عید قربان براى همه مستحبّ مؤکّد است

قربانى کردن در روز عید قربان براى همه مستحبّ مؤکّد است
رئیس اداره تبلیغات اسلامی فومن و شفت به مناسبت دهم ذی الحجه ، روز عید قربان گفت: قربانى کردن در روز عید قربان براى همه مستحبّ مؤکّد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام علیرضا ابراهیم زاده عصر امروز در گفتگو با صبح شفت  ضمن تبریک عید بزرگ قربان، این عید را رمز رهایی انسان از خودخواهی و منیّت دانست و اذعان داشت: عید قربان با تجدید خاطره ابراهیم و اسماعیل (علیهما السلام)، سمبلی از تسلیم را در برابر اوامر الهی فراروی مومنان حقیقت جو به نمایش می گذارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, حجت الاسلام علیرضا ابراهیم زاده عصر امروز در گفتگو با صبح شفت  ضمن تبریک عید بزرگ قربان، این عید را رمز رهایی انسان از خودخواهی و منیّت دانست و اذعان داشت: عید قربان با تجدید خاطره ابراهیم و اسماعیل (علیهما السلام)، سمبلی از تسلیم را در برابر اوامر الهی فراروی مومنان حقیقت جو به نمایش می گذارد., صبح شفت,

وی افزود: عید سعید قربان خاطره قربانی کردن اسماعیل و صحنه راز و نیاز ابراهیم خلیل، با حق تعالی در دامنه کوه رحمت، ترک هواهای نفسانی و روی‌آوردن به رضای الهی را در ذهن ها تجدید کرده و دل ها به عشق آن می‌تپد.

,

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فومن و شفت در ادامه تصریح کرد: انسان برای اینکه بتواند هرچه بهتر به خداوند قادر متعال نزدیک شود و در خط و مسیر حضرت حق قرار بگیرد باید از خود و از منیّت ها رهایی یافته و فقط و فقط خداوند قادر متعال را ببیند؛ زیرا در غیر این صورت نمی تواند بنده خوب و مخلصی برای پروردگار عالم باشد.

,

این کارشناس دینی، در بخش دیگری از بیانات خویش به اعمال روز عید قربان اشاره کرد و اظهار داشت: برای این روز بزرگ چندین عمل وارد شده است که از مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

,

۱ـ غسل کردن ؛ که به گفته مرحوم «علاّمه مجلسى»، غسل در آن روز سنّت مؤکّد است تا آن جا که بعضى از علما آن را واجب دانسته‌اند.

,

۲ـ نماز عید قربان است و نحوه انجام آن، به همان کیفیّتى است که در نماز عید فطر گفته شده است.

,

۳ـ دعاى چهل و هشتم «صحیفه کامله سجّادیه» است که اوّلش این است: أللّهُمَّ هذا یَومٌ مُبارَک و اگر دعاى چهل و ششم نیز خوانده شود بهتر است.

,

۴ـ خواندن دعاى ندبه

,

۵ـ قربانى کردن در این روز براى همه مستحبّ مؤکّد است و بسیار بدان سفارش شده است، تا آن جا که برخى از علما آن را بر کسانى که توانایى دارند واجب دانسته‌اند و مستحب است بعد از نماز عید، کمى از گوشت آن را بخورند.

,

امام جمعه موقت شهرستان شفت در پایان ، به روایتی از حضرت امیر المومنین(علیه السلام) در فضیلت قربانی کردن اشاره کرد که آن حضرت می فرمایند: اگر مردمان بدانند که چه ثوابی در قربانی است ، هر آینه قرض کنند ؛ به درستی که قطره اول خون قربانی که بیرون می‏آید جمیع گناهان صاحبش را می‏آمرزد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه