اخبار داغ

یادداشت

اعماق فاجعه نفوذ در قرارداد FATF

اعماق فاجعه نفوذ در قرارداد FATF
یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در یادداشتی نوشت: اعماق فاجعه نفوذ و اعتماد کاذب داخلی را می توان در اقدام اخیر قراردادFATF به وضوح یافت ،که بس فاجعه بارتر از اقدام مشترک هسته ای خواهد بود. آیا می توان پیش زمینه ی دیگری جز،کنترل و محدودسازی توان سپاه و به دنبال آن تضعیف نقش مقاومت در منطقه با اهرم فشار FATFرا برای چنین عملکردی متصور شد؟!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از کُرددانش؛ متن کامل این یادداشت در زیر آمده است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُرددانش,

 

,

بسم الله الرحمن الرحیم

,

با نگاهی اجمالی بر آنچه در چند سال اخیر از  پیشروی قاب سیاسی ملت ایران گذشت، می توان اهداف پیدا و پنهان بسیاری را از ورای آن یافت. اهدافی که با ایجاد تغییراتی خاص ،به فراخور فضای سیاسی کشور پس از سال 92 پررنگ تر از قبل نمود می یابد.

,

در قدم اول طراحی پروژه بی سرانجام برجام و نشانه رفتن دستاوردهای هسته ای کشور و در پله های بعدی قرارداد های IPCو کنترل قدرت اقتصادی ایران، پذیرش قرارداد Financial Action Task Force On Money Laundering- FATFو محدودسازی توان اقتصادی و نظامی ایران گویا خبر از تحقق مصداق خارجی ضرب المثل "این رشته سر دراز دارد" را در عصر حاضر برایمان می دهد.

,

اعماق فاجعه نفوذ و اعتماد کاذب داخلی را می توان در اقدام اخیر قراردادFATF به وضوح یافت ،که بس فاجعه بارتر از اقدام مشترک هسته ای خواهد بود. آیا می توان پیش زمینه ی دیگری جز،کنترل و محدودسازی توان سپاه و به دنبال آن تضعیف نقش مقاومت در منطقه با اهرم فشار FATFرا برای چنین عملکردی متصور شد؟!

,

در این بین اما و اگرها و هزاران سوال بی جواب دیگر وجود دارد که بررسی بندهای مفاد قرارداد از ملزومات دستیابی به بخشی از ابعاد آن خواهد بود.حال معلوم نیست ؛ در این به اصطلاح کارگروه اقدام مالی که با هدف بررسی روند پولشویی در دنیا تشکیل شده است و روز به روزبر گستره فعالیت ها و حدود اختیاراتش افزوده،تا به تامین مالی تروریسم می رسد،موقعیت کشور ایران بر کدامین مدار قرار دارد که در سال 2007 به عنوان کشوری پرخطر برای نظام مالی جهان شناسایی شده و در 2016 جایگاه بیشترین ریسک مالی جهان را در کنار نام برخی کشورهای دیگر به دوش می کشد و حال نیز اقدامات تقابلی اش به حیطه تعلیق کشیده می شود البته با حفظ موقعیت پر خطربودن!!

,

بنظر می رسد واژه هایی با عنوان مذاکرات و معاهدات بین المللی تنها سرپوش و ابزاری برای صدور سلطه به جامعه جهانی است که خواه با آرمانهای یک ملت در تفاهم است و گاه در تقابل. پیشینه ملت ایران به دنیا اثبات کرده است که آرمان استکبارستیزی و استقلال طلبی را همواره سرلوحه خود قرار داده و درمقابل ضد آن، قیام کرده و خواهد کرد.

,

 اکنون که استحاله نظام جمهوری اسلامی در دستور کار مهندسان و حامیان فتنه در دنیا قرار دارد باید با نگاهی دقیق تر به رخدادها نگریست تا نباشد روزی و روزگاری که دیپلماسی کنونی ،دیپلماسی سالیان دور این ملت را در اذهان یادآور شود.آنکه اتکا بی شائبه غرب و بی تدبیری اش زمانه را به گونه ای تغییر داد که امروز پذیرش این همه تکاپو جهت تثبیت دولت تدبیر با قبول توافقاتی این چنینی به هیچ وجه قابل اغماض نیست.

,

دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه