اخبار داغ

کارشناس اقتصادی مطرح کرد؛

سهم ۲۰درصدی ایران در تولید پژو اهرم توسعه صنعت خودرو کشور

سهم ۲۰درصدی ایران در تولید پژو اهرم توسعه صنعت خودرو کشور
کارشناس اقتصادی کشور سهم ۲۰درصدی ایران در تولید پژو را اهرم توسعه صنعت خودروی کشور دانست و گفت:چین، ترکیه، مالزی و کشورهای درحال توسعه نیز از این نوع الگو برای ورود به بازارهای بین المللی جهت کسب دانش فنی و بهبود شیوه های مدیریت استفاده کرده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از «رازق»، براساس قرارداد ایران‌خودرو و پژو، تولید محصولات شرکت مشترک قرار بود با 40 درصد ساخت داخل آغاز شود این موضوعی است که مدیران وزارت صنعت هم آن را از شرط‌های این وزارت برای همکاری با شرکت پژو اعلام کرده بود اما مدیرعامل شرکت مشترک ایران‌خودرو ـ پژو (ایکاپ) از تولید اولین محصول به نام پژو 2008 با ساخت داخل 20 درصد، از اسفند امسال خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

علی صادقین در گفت و گو با خبرنگار «رازق» با اشاره به ساخت پژو 2008 با ۲۰درصد تولید داخل، اظهار کرد:  داخلی سازی ۲۰درصد از تولید پژو در داخل کشور رقابت را سرعت می دهد.

, رازق, .,

وی با بیان اینکه باید هدف ارتقاء تکنولوژی، دانش فنی و توسعه بازارهای بین المللی برای داخل باشد، گفت: قطعا از تقسیم کار بین شریک خارجی و تولید داخلی می توانیم از یک الگوی موفق بین المللی استفاده کنیم.

, .,

این کارشناس اقتصادی اضافه کرد: چین، ترکیه، مالزی و در مجموع کشورهای درحال توسعه نیز  از این نوع الگو برای ورود به بازارهای بین المللی جهت کسب دانش فنی و بهبود شیوه های مدیریت استفاده کرده اند.

, .,

صادقین با بیان اینکه در این طرح نیروی انسانی داخلی و تا حدودی سرمایه داخلی گرچه سهم اندک دارد ولی باید به مشارکت در کسب دانش و تکنولوژی و ارتقاء سطح بهره وری پرداخت و این سهم به مرور زمان بالاتر می رود.

, .,

وی در خاتمه با تاکید براینکه این الگو برای صنعت خودرو الگویی موفق است، اظهار کرد: صنعت خودرو نقش بسیار اساسی در توسعه ایران دارد و این اقدام کار درست و اساسی است.

, .,

انتهای پیام

, انتهای پیام]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه