اخبار داغ

امام جمعه زاهدان:

واقعه غدیر، پیام ولایت به معنای پذیرش زعامت را برای شیعیان دارد/ آمار و اطلاعات دقیق پایه ی اساسی برای برنامه ریزی نیازهای کشور است

واقعه غدیر، پیام ولایت به معنای پذیرش زعامت را برای شیعیان دارد/ آمار و اطلاعات دقیق پایه ی اساسی برای برنامه ریزی نیازهای کشور است
امام جمعه زاهدان گفت: از نگاه شیعیان پیام غدیر صرفا یک پیام محبت نبود پیام غدیر یک پیام هدایت به دنبال داشت انهم نه هدایت به معنای علاقمندی صرف بلکه ولایت به معنای پذیرش زعامت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر هامون، آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن گرامی داشت عید سعید غدیرخم، بازگشایی مدارس و تقارن آن با هفته دفاع مقدس اظهار داشت: واقعه غدیر خم جایگاه عظیم و ارزشمندی در تاریخ اسلام دارد.
وی افزود: وقایع مهم تاریخی همانند حادثه کربلا، واقعه غدیر، پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و امثال اینها هر کدام پیامی بس بزرگ و مهم را برای نسل های بعدی به دنبال داشته است.
وی افزود: از نگاه ما شیعیان پیام غدیر صرفا یک پیام محبت نبود پیام غدیر یک پیام هدایت به دنبال داشت انهم نه هدایت به معنای علاقمندی صرف بلکه ولایت به معنای پذیرش زعامت.
وی بیان داشت: برخی از بزرگان اهل سنت در این خصوص می گویند ما ولایت را به معنای زعامت انهم زعامت علمی قبول داریم نه زعامت سیاسی؛ اما شیعیان این تفکر را به معنای زعامت در زمینه سیاست که سکون یک حکومت تمام عیار است قبول دارند.
آیت الله سلیمانی تصریح کرد: ما شیعیان غدیر را بر طبق مبانی دین و عید الله اکبر می شناسیم و به احترام عید اذهاب و عید غدیر دهه ولایت را برای تفکرمان تعریف می کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان ضمن تبریک فرا رسیدن ولادت امام علی نقی(ع) به تشریح سجایای این امام همام پرداخت و بیان داشت: امام هادی(ع) برای نشر احکام اسلام و آموزش و پرورش و شناساندن مکتب و مذهب جعفری گام‌های بلند برداشت.
تصمیم گیری های کلان کشور باید بر اساس آمار و اطلاعات دقیق انجام شود
آیت الله سلیمانی در بخش دوم خطبه های نماز جمعه ضمن برشمردن مناسبت های مهم در این هفته  بر اهمیت سرشماری نفوس و مسکن تاکید کرد و افزود:  یکی از کارهای بزرگ و بسیار مهم که باید امسال انجام شود سرشماری نفوس و مسکن و داشته ها و کمبودهای ماست که در ایران اسلامی هر 5 سال یکبار انجام می شود.
وی افزود: اهمیت سرشماری بر این است که هر نوع فعالیت بر تصمیم گیری ها و برنامه ریزی های  بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت در عرصه های مالی، مسکن، صنعتی، نفوس و ... باید بر اساس آمار و اطلاعات و داده ها و یافته های  حقیقی و واقعی باشد.
وی اضافه کرد: منابع آماری کشور به هر طریق که آمار کشور را شناسایی کنند مطابق با آن سیاست گذاری و برنامه ریزی انجام می دهند.
وی ادامه داد: آمار گیری برای دنیا یک ارزش اجتماعی، سیاسی ، حکومتی است اما در جامعه مسلمان علاوه بر ارزش اجتماعی دارای ارزش اعتقادی و بنیانی نیز هست همانند مدیریت خداوند در نظام هستی.
آیت الله سلیمانی با تاکید بر سخنان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تصریح کرد: آمار و اطلاعات دقیق، متمرکز و عینی پایه اساسی برنامه ریزی در خصوص منابع و نیازهای متنبه و گسترده کشور است.
ایشان همچنین در زمینه سلامت آمار و اطلاعات کشور فرمودند: آمار باید درست، به جا و کارآمد باشد وآحاد مردم عزیز باید در این طرح مهم شرکت کنند و آمار و اطلاعات دقیق در اختیار مراجع قرار دهند.
نادرستی و دوگانگی در مراکز آماری بلایی بزرگ است
آیت الله سلیمانی همچنین با تکیه بر سخنان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در زمینه نادرستی و دوگانگی آمار خاطر نشان کرد: اختلاف در آمارهای مراکز آماری همچون اختلاف در نرخ تورم، بیکاری، رشد اقتصادی و امثال آن بلایی بس بزرگ است.
 نماینده ولی فقیه استان در تکمیل سخنان خود گفت: در دولت قبل واگذاری سهام ایجاد اشتغال به استان سیستان وبلوچستان 30 هزار سهمیه بوده است اما برخی مسئولان به صورت لجبازانه خواستار اعلام آماری چیزی غیر از اندازه ی واقعی با توجیهات خاص خود بودند.
وی ادامه داد: حضرت آقا کشور را به لحاظ آمارگیری عقب مانده توصیف کردند و فرمودند برخی از مسئولان از حقایق و آمار واقعی در بعضی بخش ها کاملا مطلع نیستند و الان مشخص نیست ما در هرکدام از شاخه های فنی و اقتصادی چه تعداد از جوانان با استعداد و دارای اتکا و انگیزه داریم در حالیکه کشور باید بداند دارایی و یافته و ثروت نهفته ی آن چقدر است.
آیت الله سلیمانی بیان داشت: آمار باید منطبق بر اقتصاد دانش بنیان باشد و آمار دقیق از اقتصاد مقاومتی داشته باشیم چرا که اگر همه ی راههای اقتصادی برای ما باز باشد ولی اقتصاد ما درون زا نباشد در نهایت معادله ما ناقص خواهد بود.
تعزیرات حکومتی از اول مهر ماه طرح مقابله با کالای قاچاق را آغاز می کند
وی در پایان ذکر چند نکته را ضروری دانست و تشریح کرد: تعزیزات حکومتی در سراسر کشور از اول مهر ماه طرح مقابله با عرضه لوازم خانگی، تجهیزات پزشکی، لوازم آرایشی و بهداشتی که بی رویه به شکل قاچاق وارد کشور می شود را آغاز می کند و  این نهاد باید مدیریت کند تا هزینه قاچاق بالا برود تا تولیدات داخل ضربه نخورد و آسیب نبیند.
وی با اشاره به اینکه سرشماری سال 90 در استان به خوبی انجام نشد افزود: مدیران آن زمان که البته مدیران امروز نیستند نتایج آمار را دیر اعلام کردند و بعد از گذشت یکسال نتایج را ارائه کردند که این خود جای سوال دارد و دوم اینکه به دلیل صعب العبور بودن برخی مناطق کوهستانی به منطقه مورد نظر نرفتند و با اتکا به اطلاعات این و آن و حدس و گمان آمار ارائه کردند و در برخی مناطق نیز در آمار اعمال سلیقه شده بود این در حالی است که مقام معظم رهبری فرمودند "دستکاری در آمار از گناهان کبیره است".
وی تاکید کرد:  اگر ما انسان هستیم و سرنوشت کشور برای ما مهم است باید در ارائه امار دقت کنیم و انشالله در سال 95 اماری درست و دقیق ارائه دهیم.
انتهای پیام

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر هامون,
,
,
,
,
,
, تصمیم گیری های کلان کشور باید بر اساس آمار و اطلاعات دقیق انجام شود,
,
,
,
,
,
,
, نادرستی و دوگانگی در مراکز آماری بلایی بزرگ است,
,
,
,
,
, تعزیرات حکومتی از اول مهر ماه طرح مقابله با کالای قاچاق را آغاز می کند,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه