اخبار داغ

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس در گفت وگو با دانا؛

مناطق آزاد بجای سکوی صادرات، تبدیل به سکوی واردات شده اند/مناطق آزاد مرکز قاچاق کالا در کشور هستند

مناطق آزاد بجای سکوی صادرات، تبدیل به سکوی واردات شده اند/مناطق آزاد مرکز قاچاق کالا در کشور هستند
نوروزی با اشاره به عدم کارایی مناطق آزاد در اقتصاد کشور بیان داشت: مناطق آزاد با توجه به اینکه مرکز قاچاق کالا و سکوی واردات کالا به کشور شده اند، ضربه مهلکی به اقتصاد کشور از طریق مناطق آزاد وارد شده و حرکتی در جهت بهبود وضعیت اقتصادی کشور توسط این مناطق صورت نگرفته است.
[

حسن نوروزی، عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به موضوع افزایش مناطق آزاد تجاری در کشور، گفت: رویکرد نمایندگان مجلس در خصوص افزایش مناطق آزاد به دو دسته تقسیم می شود، برخی از نمایندگان که مناطق آزاد در شهرهای آنها واقع می شود موافق این طرح هستند برخی دیگر که نظر کارشناسی بر این موضوع دارند مخالف طرح افزایش مناطق آزاد هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در خصوص ایرادات و مشکلات طرح افزایش مناطق آزاد در کشور، اظهار داشت: مناطق آزاد در حال حاضر سکوی واردات به کشور شده اند بجای آنکه سکوی صادرات شوند و این امر نیز موجب تعطیلی کارخانه ها، افزایش آمار بیکاری، ورود قاچاق سازمان یافته کالا به کشور و سایر موضوعات از این دست در کشور شده است.

,

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس با بیان اینکه هنوز زیر ساخت های افزایش مناطق در کشور به وجود نیامده است، عنوان کرد: برای ایجاد مناطق آزاد تجاری در کشور باید در وهله اول زیر ساخت های این مناطق در کشور بوجود بیاید و بعد از آن درباره افزایش آنها تصمیم گیری شود، اما در حال حاضر زیرساخت های لازم برای افزایش مناطق آزاد در کشور وجود ندارد و باید مسئولان امر در وهله اول زیرساخت های مناطق آزاد را در کشور فراهم کنند.

,

نوروزی با اشاره به عدم کارایی مناطق آزاد در اقتصاد کشور گفت: مناطق آزاد با توجه به اینکه مرکز قاچاق کالا و سکوی واردات کالا به کشور هستند، ضربه مهلکی به اقتصاد کشور از طریق مناطق آزاد وارد شده و حرکتی در جهت بهبود وضعیت اقتصادی کشور توسط این مناطق صورت نگرفته است.

,

وی ادامه داد: وقتی که نگاهی در اقلامی وارد شده به کشور می اندازیم، مشاهده می شود که کالاهای کشاورزی از قبیل کاهو، کلم، گردو و بادام وارد کشور شده اند که این کالاها به فراوانی در کشور وجود دارد و واردات آنها به معنی ضربه به قشر کشاورز و صنعت کشاورزی کشور است.

,

عضو کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس در بخش پایانی اظهارات خود با اشاره واردات دخانیات، لوازم آرایشی بهداشتی و ... از مناطق آزاد به کشور گفت: گاها مشاهده می شود که برخی از اجناسی که مشابه آن در داخل تولید می شود از طریق مناطق آزاد وارد کشور می شوند؛ نباید مناطق آزاد محل ورود کالای آرایشی خارجی و دخانیات به کشور شوند که این امر هم سلامت افراد و هم سلامت اقتصاد کشور را تهدید می کند.

,

 

,

انتهای پیام/ت

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه