اخبار داغ

پس از قرن‌ها؛

امسال عاشورای شمسی و قمری یکی می‌شود!

امسال عاشورای شمسی و قمری یکی می‌شود!
بر اساس آنچه انتظار می‌رود با انطباق تاریخ شمسی و قمری، امسال عاشورایی متفاوت با عاشوراهای سالهای گذشته به لحاظ تقویمی خواهیم داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، بر اساس محاسبه مرحوم دکتر احمد بیرشک در گاهشماری ایران، واقعه‌ی کربلا ۲۱ مهر ماه سال ۵۹ شمسی رخ داده است . بر همین اساس ۲۱ مهرماه امسال مصادف با دهم محرم سال ۱۴۳۸ قمری خواهد بود که این یعنی امسال عاشورای شمسی و قمری با یکدیگر منطبق خواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ۸دی,

البته این اتفاق در صورت رخ خواهد داد که محاسبات نجومی و استهلال با یکدیگر منطبق شوند و در غیر اینصورت ممکن است این تطابق رخ ندهد همچنانکه گاهی اوقات شاهد آن هستیم که محاسبات بر خلاف استهلال بوده و اوج بروز اختلاف در محاسبه و استهلال را در اولین روز ماه شوال و وهمزمان با عید فطر شاهد هستیم.

,

برای اطمینان از محاسبات نجومی تطابق این تاریخ‌ها می‌توانید از نرم افزار زیر که یکی از بهترین و کاملترین نرم افزارهای تبدیل تقویمها است استفاده کنید:

,

نرم افزار تبدیل تقوی ها (کلیک کنید)

, نرم افزار تبدیل تقوی ها (کلیک کنید),

البته این موضوع یک نکته ذوقی است و دانستن یا ندانستن آن یک مسئله مهم در مذهب و دین نیست و  مهم نیست که عاشورا چه روزی باشد مهم اینست که همیشه با حسین باشیم و ضد یزیدها و شمرها حرکت و اقدام کنیم.

,

این نکته بهانه ای شد که باز بگوییم: سلام بر تو ای حسین ! و سلام بر یاران و کودکان و خاندانت

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه