اخبار داغ

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج فارسان گفت :

غدیر خم ضامن بقای قرآن و اسلام ناب محمدی است

غدیر خم ضامن بقای قرآن و اسلام ناب محمدی است
مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج فارسان گفت: غدیر با سرنوشت اسلام رقم خورده است و یک حادثه زمانی و تاریخی نیست بلکه یک جریان ویک مکتب وضامن بقای قرآن و اسلام است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری تحلیلی پیرغار، همزمان با میلاد با سعادت دهمین اختر تابناک آسمان عصمت و طهارت امام علی النقی (ع) و ششمین روز از دهه ولایت و امامت،  حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدرضا علوی گفت: دهه امامت و ولایت جریانی الهی است که با عید قربان به عنوان مظهر عبودیت آغاز و با عید غدیر به عنوان خاستگاه و تجلی گاه امامت و ولایت به کمال می‌رسد.
 
 علوی بیان داشت: تبیین و ترویج و اشاعه فرهنگ غدیر و تبیین مقام و فضایل امام علی (ع) باید در این دهه به صورت جدی‌تری دنبال شود.

وی با تأکید بر این که باید تلاش کنیم تا در این دهه مبانی امامت و ولایت و عشق به ولایت را ترویج کرده و در راستای شعائر اسلامی از آن بهره‌برداری کنیم، افزود: این دهه فرصت مغتنمی برای تبیین و ترویج بیشتر مبانی مساله امامت و ولایت در جامعه است.
 
علوی در ادامه با بیان این که اندیشه حاکمیت و ولایت‌فقیه دارای دستاوردهای فراوانی بوده که این دستاوردها همه به خاطر جریان غدیر است، افزود: این مهم باید برای مردم تبیین شود که در نظام اسلامی چه بحران‌هایی با تدبیر ولایت و برنامه‌ریزی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) پشت سر گذاشته شد.

وی با اشاره به این که امروز همه دنیا معترف است که حاکمیت ولایت‌فقیه باعث شد تا در برابر استکبار جهانی ایستادگی کنیم، اظهار داشت: باید قدر نعمت ولایت در جامعه اسلامی را بدانیم و ارزش‌های آن را به نسل‌های جدید منتقل کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: غدیرخم، بزرگترین عید شیعیان که در روز هجده ذی حجه سال دهم هجرت به وقوع پیوسته و مسلمانان همه ساله آنرا به عنوان بزرگترین عید خود، جشن می‌گیرند، است، همه ما از واقعه تاریخی که در روز هجده ذی حجه سال دهم هجرت به وقوع پیوسته و مسلمانان همه ساله آنرا به عنوان بزرگترین عید خود، جشن می‌گیرند، مطلع هستیم و جمله "هرآنکه من مولای او هستم، علی مولای اوست" را بارها شنیده‌ایم و به آن ایمان داریم.

علوی یادآور شد: در ایران عید غدیر بعد از عید باستانی نوروز مهمترین و با ارزش‌ترین عید در نزد مردم است و شور و حال وصف‌ناپذیری که در این عید وجود دارد در اعیاد دیگر همچون فطر و قربان دیده نمی‌شود و دلیل آن همانطور که بیان شد به خاطر عشق و علاقه‌ای است که مردم ما به حضرت علی بن ابیطالب (ع) دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی پیرغار, پایگاه خبری تحلیلی پیرغار,  حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدرضا علوی, حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدرضا علوی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه