اخبار داغ

معابر عمومی زنجان و نقض حقوق شهروندی توسط مغازه‌داران

معابر عمومی زنجان و نقض حقوق شهروندی توسط مغازه‌داران
فضای پیاده‌روها متعلق به عموم شهروندان است اما بسیاری از افراد در زنجان با توجه به نوع شغلشان به حریم آن تجاوز می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازمهرزنجان، بر اساس نص صریح قانون تجاوز به حریم پیاده‌روها تخلف محسوب می‌شود اما بااین‌وجود بسیاری از مغازه‌داران زنجانی با نادیده گرفتن این قانون پیاده‌روها را ملک شخصی خود به‌حساب می‌آورند و حقی برای دیگر شهروندان قائل نیستند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مهرزنجان,

اصل ۹ ماده ۹۶ تبصره ۶ کتاب مجموعه قوانین و مقررات شهرداری‌ها می‌گوید: اراضی کوچه‌های عمومی ،میدان‌ها ، پیاده‌روها، خیابان‌ها و به‌طورکلی معابر، بستر رودخانه‌ها، نهرها ،مجاری فاضل آب شهرها ،باغ‌های عمومی، گورستان‌های عمومی و درخت‌های معابر عمومی واقع در محدوده هر شهر که مورداستفاده عموم است ملک عمومی محسوب و در مالکیت شهرداری است.

,

اما به وفور دیده می شود که در برخی خیابان های زنجان حقوق شهروندی توسط مغازه دارن زیر پا گذاشته می شود.

,

در برخی خیابان ها که مغازه های تجاری زیاد شده است این معضل زیاد مشاهده می شود، تا جایی که برخی مغازه داران پیاده رو را با بهانه های متخلف پر از وسایل مغازه می کنند.

,

یقلای

, یقلای,

عدم ساماندهی مغازه دارن در برخی موارد موجب شده این امر در برخی مناطق زنجان زیاد شده و نارضایتی مردم را دنبال کند.

,

طبق ماده 101 قانون شهرداری‌ها معابر و خیابان‌های عمومی که در اثر تفکیک اراضی احداث می‌شود متعلق به شهرداری است بر همین اساس هرکس به هر نوعی به حریم موارد ذکرشده تجاوز و تعرض کند متخلف تلقی می‌گردد و مطابق با قانون با وی برخورد می‌شود.

,

فضای پیاده‌روها متعلق به عموم شهروندان است اما بسیاری از افراد با توجه به نوع شغلشان به حریم آن تجاوز می‌کنند از تعمیرگاه‌های خودرو گرفته تا سوپرمارکت‌ها، مغازه‌داران لوازم‌خانگی و... که بساط خود را در پیاده‌روها پهن می‌کنند.

,

علاوه بر این‌ها دست‌فروشان نیز به‌عنوان میهمانان دائمی پیاده‌روها به دلیل عدم وجود مکان مناسب، در پیاده‌روها سد معبر کنند و رفت‌وآمد شهروندان را با مختل مواجه می‌کنند.

,

امید است توجه به حقوق شهروندان از طرف مغازه داران زنجانی مورد توجه قرار گیرد و فرهنگ احترام به حقوق شهروندان جایگزین تجاوز به حقوق شهروندان شود.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه