اخبار داغ

ابتکار:«اصلاح‌طلبان آمده‌اند با فساد مالی و اداری مبارزه کنند

ارتشاء و اختلاس، از آذربایجان‌شرقی تا تهران!

ارتشاء و اختلاس، از آذربایجان‌شرقی تا تهران!
بعد از آشکار شدن فساد در اداره‌کل محیط زیست آذربایجان‌شرقی، این‌بار مجموعه‌ی تحت مدیریت ابتکار در تهران در حاشیه‌ی اختلاس قرار گرفت تا چگونگی مبارزه اصلاح‌طلبان با فساد نمایان شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، فساد مالی گریبان‌گیر اداره کل محیط زیست کشور شده و با مرور زمان، در اقصی نقاط کشور ابعادی از رانت و ارتشاء در مجموعه‌ی تحت مدیریت ابتکار پدیدار می‌گردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

سی‌ویکم خرداد ماه سال جاری بود که رئیس دادگستری آذربایجان‌شرقی طی مصاحبه‌ای از جزئیات پرونده فساد در اداره محیط زیست این استان پرده برداشت و گفت: «اتهام افراد تعلیق شده در پرونده محیط زیست، جعل اسناد رسمی، ارتشا، اختلاس و فراهم کردن زمینه ارتشا و اختلاس بوده که مبلغی حدود 8 میلیارد تومان مطرح است.»

,

علی‌رغم صدور حکم تعلیق برای متخلفان این پرونده، ابتکار مدیران خود را معصوم‌تر از خویش دانست و در همین حین زمزمه‌هایی مبنی بر فساد مالی در دیگر ادارات محیط زیست کشور به گوش رسید.

,

حال با گذشت چندین ماه در تازه‌ترین رویداد «اختلاسی» کشور، مشاور و مسئول دفتر مدیرکل محیط زیست استان تهران دستگیر شده‌اند و بانوی سبزپوشی که در خصوص مسایل غیرتخصصی و جدا از حوزه کاری‌اش همواره مصاحبه می‌کرد، این بار سکوت اختیار نموده و جوابی برای اذهان عمومی ارائه نکرده است.

,

معصومه ابتکار در اردیبهشت ماه سال 92 طی گفت‌وگویی با روزنامه آرمان عنوان کرده بود: « اصلاح‌طلبان که قصد حذف کسی را نداشتند، نمی‌خواستند با تفکر خاصی مقابله کنند. الان هم برای تقابل با دولت قبل از خودشان یا تفکر قبل از خودشان به میدان نیامده‌اند بلکه برای تقابل با ناکارآمدی، بیکاری، فساد مالی و اداری، دروغ و تهمت و بی‌اخلاقی آمده‌اند.»

,

آنطور که از گفتار این بانوی اصلاح‌طلب پیداست، دولت روحانی برای مبارزه با فساد مالی روی کار آمد و اکنون اداره‌کل تحت مدیریت معاون رئیس جمهور خود دچار فساد شده است. ابتکار در طول سال‌های اخیر با عملکرد نه‌چندان مناسب خود دادِ فعالان حوزه محیط زیست را درآورده و بعد از چندین ماه وعده، مسئول ریزگردهای در ریه‌ی خوزستانی‌ها را داعش معرفی کرده است.

,

معاون رئیس جمهور در عرصه‌ی حفاظت از گونه‌های نادر نیز موفق عمل نکرده و تنها با سر دادن شعار، حفاظت از حیوانات را به درج عکس یوزپلنگ بر روی لباس فوتبالی‌ها محدود ساخته است.

,

با در کنار هم قرار دادن این انفعالات و اظهارات سیاسی ابتکار در مصاحبه‌های مختلف و گفت‌وگو با شبکه‌های معاند نظام، می‌توان دریافت این بانوی سبزپوش سیاست‌زدگی را به گردش در هوای آلوده تهران و همگام شدن با مردم ترجیح می‌دهد اما آنچه که بیش از هر چیز دیگری مسبب آماج نقد قرار گرفتن این عضو هیئت دولت می‌شود، وجود فساد در بدنه‌ی تحت مدیریت اوست.

,

علنی شدن تخلفات اداری در محیط زیست موجب شده تا منتقدان عنوان کنند «شما که گرهی از مشکلات باز نکردید، حداقل مجموعه‌تان را مدیریت می‌کردید تا فسادی که ادعای مبارزه با آن را داشتید فراگیر نشود».

,

 

,

انتهای پیام/م

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه