اخبار داغ

کارشناس امور سیاسی منطقه:

حمله آمریکا به مرکز استقرار نیروهای سوری خیانت آمیز و ناجوانمردانه بود/ آمریکا به اهداف خود در آتش بس سوریه نرسید

حمله آمریکا به مرکز استقرار نیروهای سوری خیانت آمیز و ناجوانمردانه بود/ آمریکا به اهداف خود در آتش بس سوریه نرسید
کارشناس امور سیاسی منطقه گفت: حمله آمریکا به یکی از مراکز استقرار نیروهای سوری خیانت آمیز و ناجوانمردانه بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید هادی سید افقهی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا, اظهار داشت: مهمترین تیتر خبرها و مسئله میدانی بحرانی حمله خیانت آمیز و ناجوانمردانه آمریکایی ها در سوریه است چرا که کسی تصور نمی کرد در مرحله آتش بس آمریکا قواعد بازی را برهم زده و به یکی از مراکز استقرار نیروهای سوری حمله کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی ادامه داد: اگر چه "سامانتا پاور" نماینده آمریکا در سازمان ملل ادعا کرد که این موضوع سهوی بوده است و تحقیقات در جریان است اما باید گفت این موضوع ریا و نفاقی بیش نیست.

,

کارشناس امور سیاسی منطقه با اشاره به اینکه اصل حمله در 50 دقیقه در دو مرحله  توسط چهارهواپیمای آمریکا انجام و مواضع ارتش سوریه در منطقه "جبل الثرده" نزدیک منطقه جنوب از جمله فرودگاه نظامی "دیرالزور" بمباران شد، افزود: این حمله به قصد گشایش معبر برای ورود نیروهای داعش و تصرف این فرودگاه مهم و استراتژیک صورت گرفته است.

,

سید افقهی با بیان اینکه دلایل متقن نظامی، فنی،جغرافیایی و میدانی ثابت می کند که ادعای آمریکایی ها کذب است، افزود: چرا که ماهواره های آمریکا وجب به وجب زمین را می تواند اسکن کرده و پیمایش کند،چطور می شود که در 50 دقیقه بمباران بی امان این  وسایل الکترونیکی پیشرفته از کار می افتد.

,

وی ادامه داد: همه قرائن و شواهد نشان می دهد که آمریکا با طراحی هماهنگ شده با داعش برای ورود این گروه تروریستی معبر باز کرد و داعش به محض باز شدن معبر، وارد عمل شده و این مکان را تصرف کرد.

,

کارشناس امور سیاسی منطقه با بیان اینکه خوشبختانه نیروهای هوایی روسیه و سوریه با همپیمانان خود با پوشش مناسب و با حملات زمینی مراکز تصرف شده را پس گرفتند اما متاسفانه در این حملات، حدود 90 نفر شهید شدند.

,

وی با بیان اینکه دو پیش فرض در این زمینه می توان تصور کرد، گفت: اول اینکه این در جای دیگری این موضوع تکرار می شود یا نه و دوما اینکه آمریکایی ها خودشان اعلام کردند که آتش بس 48 انجام شود و در صورت موفقیت 48 ساعت دیگر یا یک هفته ادامه یابد.

,

کارشناس امور سیاسی منطقه با اشاره به اینکه آمریکا به آنچه که از این آتش بس می خواست نرسید،افزود: چرا که آمریکا درصد بود تا مهلت و فرصتی برای باز توانی و باز آرایی تروریست ها ایجاد کرده و سلاح های مرگباری از ترکیه به دست تروریست ها برساند اگر چه انجام تغییرات میدانی و جنگ فرسایشی نیز مورد توجه آمریکایی ها است.

,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه