اخبار داغ

انتقال سلاح به حلب در پوشش کمک‌های بشردوستانه

انتقال سلاح به حلب در پوشش کمک‌های بشردوستانه
روسیه با انتشار تصاویری از انتقال سلاح سنگین همراه با کاروان کمکهای بشر دوستانه، از احتمال دست داشتن گروه تروریستی جبهه النصره در حمله به کاروان کمکهای انسانی در حلب خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در این تصاویر یک خودروی نظامی گروه تروریستی جبهه النصره (شاخه القاعده در سوریه) قبل از وقوع حادثه کاروان را همراهی می کند.
با وجود آنکه سازمان ملل متحد اعلام کرد این کاروان هدف حمله هوایی قرار نگرفته است، واشنگتن همچنان بر ادعای خود مبنی بر حمله جنگنده های روسیه به کاروان مذکور پافشاری می‌کند.
موضوع قابل توجه در این ویدیو، این است که نشان می‌دهد که یک خودروی نظامی که حامل یک توپ سنگین است، کاروان کمکهای انسانی را همراهمی می کند.
روسیه اعلام کرد که این خودروها درمناطق تحت کنترل گروه های مسلح حرکت می کردند، به همین دلیل پهپادهای روس آنها را همراهی کردند؛ اما پس از انتقال موفقیت آمیز کامیونهای حامل کمکهای انسانی، تعقیب آنها خاتمه یافت.
"ایگور کناشنکوف" سخنگوی وزارت دفاع روسیه با رد اتهامات آمریکا گفت: با بررسی ویدیوها مشخص می شود که هیچ نشانه‌ای درخصوص حمله خمپاره ای به کاروان و یا آسیب دیدن کامیونها بر اثر حملات هوایی وجود ندارد.
کناشنکوف افزود: نمایندگان سازمان "کلاه سفیدها" نزدیک به گروه تروریستی جبهه النصره می توانند به دقت توضیح دهند که کدام طرف کامیونها را به آتش کشید و هدف از این کار چه بود.
وی کلاه سفیدها را به دست داشتن در این حادثه متهم کرد و گفت که آنان همواره در زمان و مکان مشخص حضور دارند و دوربین فیلم برداری همراهشان می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,

سازمان ملل متحد با تغییر موضع خود درباره حادثه حمله به کاروان امدادرسانی صلیب سرخ در حلب، اعلام کرد این سازمان قادر نیست به طور دقیق مشخص نماید که کاروان مذکور «بمباران شده است» یا «مورد حمله واقع شده است».

,

مقامات سوری و روسی، بلافاصله، پس از طرح ادعای سازمان ملل در مورد حملۀ هوایی جنگنده های این دو کشور به کاروان یاد شده، آن را تکذیب کردند.

,

 

,

 

,

 

,

منبع:العالم

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه