اخبار داغ

مدیر کارخانه صنایع چوب و کاغذ مازندران در گفت‌وگو با دانا:

دولت تنها از 10 درصد ظرفیت کاغذسازی داخل برای چاپ کتب درسی استفاده کرد/محصولاتمان را به بسیاری از کشورها صادر می کنیم/ بحران های شدید مالی دست به گریبان شرکت‌ها و کارخانه های داخلی شده است

دولت تنها از 10 درصد ظرفیت کاغذسازی داخل برای چاپ کتب درسی استفاده کرد/محصولاتمان را به بسیاری از کشورها صادر می کنیم/ بحران های شدید مالی دست به گریبان شرکت‌ها و کارخانه های داخلی شده است
قراچلو گفت: دولت میزان استفاده ای که از کاغذ تولید داخل برای چاپ کتب درسی داشته است، تنها 10 درصد بوده است و مابقی را از کاغذهای وارداتی استفاده کرده است.
[

آرش قراچلو، مدیر فروش کارخانه صنایع چوب و کاغذ مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به کاغذ مصرفی برای چاپ کتب درسی سال مدارس گفت: میزان کاغذ مصرفی که برای چاپ کتب درسی در سال استفاده می شود 90000 تن است و از این میزان، 10 الی 15 هزار تن توسط کارخانه صنایع کاغذسازی مازندران تهیه می شود که نسبت این سهم قابل توجهی نسبت به 90.000 تن نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی با بیان اینکه کاغذ در نظر گرفته شده برای چاپ کتب درسی خصوصیات ویژه ای دارد، اظهارداشت: دولت از کاغذ ویژه ای که از بازتاب نور و شفافیت زیادی برخوردار است استفاده می کند که تهیه این کاغذ به سادگی امکان پذیر نیست و برای تهیه آن نیاز به تکنولوژی خاصی است.

,

 

,

مدیر فروش کارخانه صنایع چوب و کاغذ مازندران با اشاره به تامین خواسته های دولت در زمینه تهیه کاغذ های مناسب برای چاپ کتب درسی عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به نیازی که دولت در زمینه کاغذ برای چاپ کتب درسی دارد، تمام سعی و تلاش ما بر این است تا نیاز دولت در این زمینه را رفع کنیم.

,

 

,

قراچلو با بیان اینکه انتظار بیشتری از دولت در جهت همکاری و رونق بخشیدن به وضعیت کارخانه داریم، خاطرنشان کرد: با توجه به خواسته های دولت برای تامین کاغذهای استاندارد و مورد نیاز برای چاپ کتب درسی ، انتظار داریم تا دولت نیز از کارخانه کاغذسازی مازندران حمایت کند و همکاری لازم را با این شرکت انجام دهد که این امر خواست مسئولان صنایع کاغذسازی مازندران نیز است.

,

 

,

وی با اشاره به تاثیرات مثبت توجه به تولیدات داخلی کشور، گفت: دولت باید توجه و اهمیت ویژه‌ای به نیرو و توان داخلی در تمام زمنیه ها داشته باشد، زیرا که تولید داخل سهل الوصول تر از تولیدات خارجی هستند همچنین در صورتی که دولت از توان، ظرفیت داخل استفاده کند دیگر نیاز به استفاده از ارز برای خرید ندارد و با اعطای تسهیلات به کارخانه ها می تواند از آنها اجناس مورد نیاز خود را تامین کند.

,

 

,

مدیر شرکت صنایع کاغذ سازی با بیان اینکه بحران های شدید مالی دست به گریبان شرکت‌ها و کارخانه های داخلی شده است، گفت: در حال حاضر به دلیل وجود رقابت ناسالم در میان شرکت های داخلی به دلیل واردات فراوان و عدم ارائه ارز مبادله ای به شرکت های داخلی و همچنین عدم اختصاص 9 درصد ارزش افزوده به تولیدات، شرکتها و کارخانه های داخلی را با بحران مالی روبرو کرده است.

,

 

,

قراچلو ادامه داد: دولت میزان استفاده ای که از کاغذ تولید داخل برای چاپ کتب درسی داشته است، تنها 10 درصد بوده است و مابقی را از کاغذهای وارداتی استفاده کرده است.

,

 

,

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به موضوع صادرات کارخانه کاغذسازی مازندران اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر به کشور های حوزه خلیج فارس، مصر، آفریقا، جنوب شرقی آسیا، مکزیک، کلومبیا، سریلانکا صادرات محصولات داریم و تا پایان سال نیز با سایر کشورها ارتباط تجاری برقرار می کنیم.

,

انتهای پیام/ت

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه